Photo Specials

ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΔΕΚΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ!

…γιατί πολύ απλά ο χρόνος είναι χρήμα!

Ένα από τα βασικότερα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας φωτογράφος, προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιήσει μια σειρά επαγγελματικών λήψεων, είναι το να μπορεί να ρυθμίσει γρήγορα και σωστά τον εξοπλισμό του. Ας δούμε τα κύρια σημεία που οφείλει να προσέξει!

Ο Ed Gregory της ομάδας Photos In Color έκανε μια πολύ καλή δουλειά στον τομέα αυτό, εντοπίζοντας τους βασικότερους τομείς που αξίζουν την προσοχή μας. Οι συμβουλές του μπορούν να μας βοηθήσουν να κινηθούμε πιο γρήγορα στην επόμενη δουλειά μας και συνεπώς να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί σε αυτή. Αρκεί να μάθουμε να κάνουμε κάποιες συγκεκριμένες, τυποποιημένες και επαναλαμβανόμενες κινήσεις, αφιερώνοντας λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα για κάθε μια από αυτές!

Ιδού ποιες είναι, μία-προς-μία:

  • Αλλαγή μπαταρίας: Η αλλαγή μπαταρίας δεν είναι κάτι που πρέπει να απασχολεί το φωτογράφο – πρέπει να καταστεί μια αυτόματη διαδικασία! Βγάζουμε την άδεια μπαταρία και την βάζουμε κατευθείαν για επαναφόρτιση, έτσι ώστε να είναι έτοιμη μόλις την ξαναχρειαστούμε, ενώ στο μεταξύ χρησιμοποιούμε την δεύτερη μπαταρία που πάντα (οφείλουμε να) έχουμε διαθέσιμη.
  • Αλλαγή φακού: επίσης πρέπει να γίνετε αστραπιαία και άκοπα! Είναι καλό να γνωρίζουμε εκ προοιμίου ποιους φακούς θα χρησιμοποιήσουμε σε μια φωτογράφιση, έτσι ώστε να τους έχουμε σε ετοιμότητα για κάθε αλλαγή που θα χρειαστεί.
  • Ρύθμιση του White Balance: Πρέπει να μπορούμε να ρυθμίσουμε το white balance στην κάμερά μας γρήγορα και εύκολα, γνωρίζοντας τις πηγές φωτισμού που θα χρησιμοποιηθούν στην φωτογράφιση.
  • Χειροκίνητη Εστίαση: Η σημερινή τεχνολογία επιτρέπει μεγάλη ευκολία στην εστίαση λόγω του Auto Focus, όμως υπάρχουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί να εστιάσουμε χειροκίνητα – και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται εξάσκηση.
Φωτογραφικη Μηχανη, Φακός, Φωτογραφία, Διαμέρισμα

Sprinter_Lucio, Pixabay

  • Αλλαγή Λειτουργίας Λήψης: Συνήθως ένας επαγγελματίας λειτουργεί τη μηχανή του σε Manual Mode, για να έχει τον πλήρη έλεγχο των ρυθμίσεών της. Όμως υπάρχουν ακόμα πολλές ρυθμίσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε μια κάμερα και η κάθε μια εξυπηρετεί κάποιον συγκεκριμένο σκοπό. Ανάλογα λοιπόν, και πάλι, με τις ανάγκες μιας φωτογράφισης, είναι καλό να μπορούμε να αλλάξουμε λειτουργίες με ταχείς ρυθμούς.
  • Αλλαγή κάρτας μνήμης: Η αλλαγή της κάρτας μνήμης είναι μια από τις πιο μεθοδικές κινήσεις στη δουλειά ενός φωτογράφου. Πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε τα αρχεία του υλικού μας από την κάθε μας φωτογράφιση.
  • Burst Mode: Πρόκειται για μια λειτουργία αρκετά χρήσιμη όταν υπάρχει κίνηση στο θέμα που φωτογραφίζουμε. Το να μπορούμε να κάνουμε γρήγορα πολλές λήψεις μπορεί να είναι βοηθητικό σε πολλές περιπτώσεις, γι’ αυτό και είναι καλό να μπορούμε άμεσα να αλλάξουμε από Single σε Burst Mode.
  • Στήσιμο Τρίποδου: το τρίποδο αποτελεί, έτσι κι αλλιώς, ένα πολύ βασικό και χρήσιμο εργαλείο για τη δουλειά μας – το λανθασμένο στήσιμό του, συνεπώς, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα προβληματικό κατά τη διάρκεια των λήψεών μας. Γι’ αυτό πρέπει να το μάθουμε καλά και παράλληλα να γνωρίζουμε γρήγορους τρόπους ώστε να το ανοίγουμε στο μέγεθος που θέλουμε.
Ισλανδία, Aurora Borealis, Σιλουέτες, Φωτογράφος

kamilgrygo, Pixabay

  • Στήσιμο Ανακλαστήρα: Υπάρχουν πολλά είδη και μεγέθη. Συνήθως όταν μιλάμε για στούντιο υπάρχουν μεγαλύτεροι και πιο compact ανακλαστήρες, ενώ για εξωτερικές λήψεις οι πιο γνωστοί είναι οι στρογγυλοί με πολλαπλές επιφάνειες. Σε κάθε περίπτωση, τόσο το στήσιμο όσο και το μάζεμά τους πρέπει να γίνεται γρήγορα και με γνώση της επιφάνειας που θα χρησιμοποιήσουμε.
  • Ανασκόπηση Φωτογραφιών: Η ανασκόπηση των φωτογραφιών την ώρα που είναι παρών ο πελάτης, πρέπει να γίνεται με επαγγελματισμό και με αυτοπεποίθηση. Καλό είναι να προσέξουμε μερικά βασικά στοιχεία, όπως την εστίαση, το φωτισμό και το κάδρο μας, και τα υπόλοιπα να τα αφήσουμε για αργότερα στην επιλογή των φωτογραφιών.
  • Ιστόγραμμα: Ο φωτισμός μέσα από την οθόνη μιας κάμερας μπορεί να είναι παραπλανητικός – γι’ αυτό ευθύνεται κυρίως η ποιότητα της οθόνης. Ένας πιο αξιόπιστος τρόπος να εξετάσουμε τον φωτισμό της εικόνας μας είναι να μάθουμε να διαβάζουμε το ιστόγραμμά της. Αυτό μας δείχνει πόσα λευκά ή σκούρα υπάρχουν και πολύ εύκολα μπορούμε να τα συγκρίνουμε με την πραγματική εικόνα στο μάτι για να δούμε κατά πόσο είναι σωστή η έκθεση της εικόνας μας.
  • Κάλυμμα φακού: Τόσο το κάλυμμα φακού όσο και τα παρασολέιγ είναι εξαρτήματα που πρέπει να μπαίνουν και να βγαίνουν στο δευτερόλεπτο!
  • Oργάνωση τσάντας: Όταν πετυχαίνουμε μια στιγμή η οποία αξίζει να την φωτογραφίσουμε, αλλά η κάμερα είναι κάπου μέσα στην τσάντα, χωρίς φακό, τότε την στιγμή …τη χάσαμε! Πρέπει η τσάντα να είναι στημένη απλά και μεθοδικά και η κάμερα σωστά ρυθμισμένη σύμφωνα με τη φωτογραφική “περιπέτεια” για την οποία ετοιμαζόμαστε, έτσι ώστε να μπορούμε να φωτογραφίσουμε αμέσως μόλις την βγάλουμε από την τσάντα.

Φωτογραφία, Φωτογραφικό Εξοπλισμό, Φωτογραφικη Μηχανη

  • Εκτίμηση Φωτός: Πρέπει ανά πάσα στιγμή να μπορούμε να εκτιμήσουμε το φυσικό φωτισμό που υπάρχει στην τοποθεσία μας. Αυτό θα μας βοηθήσει να τοποθετήσουμε το θέμα μας ανάλογα με το φωτισμό που θέλουμε να δημιουργήσουμε στην εικόνα.
  • Σύνδεση με τον Πελάτη: Πρέπει να μπορούμε να επικοινωνήσουμε σωστά μαζί του, προκειμένου να αισθανθεί άνετα με τη συνεργασία, εξασφαλίζοντας έτσι την πιο ομαλή διεξαγωγή της δουλειάς μας.
  • Self Promotion: Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι στην εξασφάλιση μιας δουλειάς είναι το πώς “πουλάμε” τον εαυτό μας. Πρέπει με λίγα μεστά λόγια και όχι με περιττές “σάλτσες” να μπορούμε να πείσουμε τον φιλόδοξο πελάτη ότι “είμαι ο καλύτερος (-η) γι’ αυτή τη δουλειά και μπορώ να σου προσφέρω το αποτέλεσμα που επιθυμείς”, ακόμα και αν η εμπειρία μας είναι μικρότερη από κάποιου άλλου (-ης).
camera studio set up

Alexander Dummer, Unsplash

Δείτε το βίντεο που δείχνει όλα τα παραπάνω στην πράξη, σε λιγότερο από 15 λεπτά, και πλησιάζει τα 530.000 views!

 






Aρθρογράφος

Μυρτώ Περπινιώτη

Έχει τελειώσει τη Σχολή Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, στο Τ.Ε.Ι. Πατρών. Από μικρή την τραβούσε η μαγεία της τέχνης, σε κάθε της μορφή. Η φωτογραφία είναι το πάθος της, η έκφραση η απελευθέρωσή της, και η έρευνα η πρόκλησή της. Χρησιμοποιεί και χειρίζεται τη φωτογραφία ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων. Μέσα από τα άρθρα της προσπαθεί να ανακαλύψει πώς άνθρωποι με το ίδιο πάθος, όπως εκείνη, χρησιμοποιούν τη φωτογραφία, και τι εκδηλώνεται μέσα από το έργο τους.