Διάφορα

ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΡΙΝ ΤΗ ΛΗΨΗ!

…γιατί πολύ απλά ο χρόνος είναι χρήμα!

Ένα από τα βασικότερα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας φωτογράφος, προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιήσει μια σειρά επαγγελματικών λήψεων, είναι το να μπορεί να ρυθμίσει γρήγορα και σωστά τον εξοπλισμό του. Ας δούμε τα βασικότερα σημεία που πρέπει να προσέξει!

Ο Ed Gregory της ομάδας Photos In Color έκανε μια πολύ καλή δουλειά στον τομέα αυτό, εντοπίζοντας τους βασικότερους τομείς που αξίζουν την προσοχή μας. Οι συμβουλές του μπορούν να μας βοηθήσουν να κινηθούμε πιο γρήγορα στην επόμενο δουλειά μας και συνεπώς να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί σε αυτή.

No1. Αλλαγή μπαταρίας: Η αλλαγή μπαταρίας δεν είναι κάτι που πρέπει να απασχολεί το φωτογράφο πάνω από 10 δεύτερα. Βγάζουμε την άδεια μπαταρία και την βάζουμε κατευθείαν για επαναφόρτιση, για να είναι έτοιμη μόλις την ξαναχρειαστούμε, ενώ στο μεταξύ χρησιμοποιούμε την δεύτερη μπαταρία που πάντα έχουμε πάνω μας.

No2. Αλλαγή φακού: Η αλλαγή φακού είναι επίσης κάτι που πρέπει να γίνετε γρήγορα και άκοπα. Είναι καλό να γνωρίζουμε εκ προοιμίου τους 2-3 φακούς που θα χρησιμοποιήσουμε σε μια φωτογράφιση, έτσι ώστε να τους έχουμε σε ετοιμότητα για κάθε αλλαγή που θα χρειαστεί.

Νο3. Ρύθμιση του White Balance: Πρέπει να μπορούμε να ρυθμίσουμε το white balance στην κάμερά μας γρήγορα και εύκολα, γνωρίζοντας τις πηγές φωτισμού που θα χρησιμοποιηθούν στην φωτογράφιση.

No4. Χειροκίνητη Εστίαση: Η σημερινή τεχνολογία επιτρέπει μεγάλη ευκολία στην εστίαση λόγω του Auto Focus, όμως υπάρχουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί να εστιάσουμε χειροκίνητα και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται εξάσκηση.

No5. Αλλαγή Λειτουργίας Λήψης: Συνήθως ένας επαγγελματίας λειτουργεί τη μηχανή του σε Manual Mode, για να έχει τον πλήρη έλεγχο των ρυθμίσεών της. Όμως υπάρχουν ακόμα πολλές ρυθμίσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε μια κάμερα και η κάθε μια εξυπηρετεί κάποιον συγκεκριμένο σκοπό. Ανάλογα λοιπόν, και πάλι, τις ανάγκες μιας φωτογράφισης, είναι καλό να μπορούμε να αλλάξουμε τη λειτουργία με γρήγορους ρυθμούς.

No6. Αλλαγή Memory Card: Η αλλαγή της κάρτας μνήμης είναι μια από τις πιο μεθοδικές κινήσεις στην δουλειά ενός φωτογράφου. Πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε τα αρχεία του υλικού μας από την κάθε μας φωτογράφιση.

No7. Burst Mode: Πρόκειται για μια λειτουργία αρκετά χρήσιμη όταν υπάρχει κίνηση στο θέμα που φωτογραφίζουμε. Το να μπορούμε να αποτυπώνουμε γρήγορα πολλές φωτογραφίες μπορεί να είναι βοηθητικό σε πολλές περιπτώσεις, για αυτό και είναι καλό να μπορούμε γρήγορα να αλλάξουμε από Single Mode σε Burst Mode.

No8. Στήσιμο Τρίποδου: Το λανθασμένο στήσιμο ενός τρίποδου, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα προβληματικό κατά τη διάρκεια των λήψεών μας. Για αυτό πρέπει να μάθουμε το τρίποδό μας και να γνωρίζουμε γρήγορους τρόπους να το ανοίγουμε στο μέγεθος που θέλουμε.

No9. Στήσιμο Ανακλαστήρα: Υπάρχουν πολλά είδη και μεγέθη. Συνήθως όταν μιλάμε για στούντιο υπάρχουν μεγαλύτεροι και πιο compact ανακλαστήρες, ενώ για εξωτερικές λήψεις οι πιο γνωστοί είναι οι στρογγυλοί με πολλαπλές επιφάνειες. Σε κάθε περίπτωση τόσο στήσιμο όσο και το ξέστησιμό τους πρέπει να γίνεται γρήγορα και με γνώση της επιφάνειας θα χρησιμοποιήσουμε.

No10. Ανασκόπηση Φωτογραφιών: Η ανασκόπηση των φωτογραφιών την ώρα που είναι παρών ο πελάτης, πρέπει να γίνεται με επαγγελματισμό και με αυτοπεποίθηση. Καλό είναι να προσέξουμε μερικά βασικά στοιχεία, όπως την εστίαση, το φωτισμό και το κάδρο μας, και τα υπόλοιπα να τα αφήσουμε για αργότερα στην επιλογή των φωτογραφιών.

Νο11. Ιστόγραμμα: Ο φωτισμός μέσα από την οθόνη μιας κάμερας μπορεί να είναι παραπλανητικός και αυτό ευθύνεται κυρίως στην ποιότητα της οθόνης. Ένας πιο αξιόπιστος τρόπος να εξετάσουμε τον φωτισμό της εικόνας μας είναι να μάθουμε να διαβάζουμε το ιστόγραμμα της. Αυτό μας δείχνει πόσα λευκά ή σκούρα υπάρχουν και πολύ εύκολα μπορούμε να τα συγκρίνουμε με την πραγματική εικόνα στο μάτι για να δούμε κατά πόσο είναι σωστή η έκθεση της εικόνας μας.

Νο12. Κάλυμμα φακού: Τόσο το κάλυμμα φακού όσο και τα παρασολέιγ είναι εξαρτήματα που πρέπει να μπαίνουν και να βγαίνουν στο δευτερόλεπτο.

Νο13. Από την τσάντα: Όταν πετυχαίνουμε μια στιγμή η οποία αξίζει να την φωτογραφίσουμε, αλλά η κάμερα είναι κάπου μέσα στην τσάντα, χωρίς φακό, τότε την στιγμή …τη χάσαμε! Πρέπει η τσάντα να είναι στημένη απλά και μεθοδικά και η κάμερα σωστά ρυθμισμένη σύμφωνα με τη φωτογραφική «περιπέτεια» για την οποία ετοιμαζόμαστε, έτσι ώστε να μπορούμε να φωτογραφίσουμε αμέσως μόλις την βγάλουμε από την τσάντα.

Νο14. Εκτίμηση Φωτός: Πρέπει ανά πάσα στιγμή να μπορούμε να εκτιμήσουμε τον φυσικό φωτισμό που υπάρχει στην τοποθεσία μας. Αυτό θα μας βοηθήσει να τοποθετήσουμε το θέμα μας ανάλογα με τον φωτισμό που θέλουμε να δημιουργήσουμε στην εικόνα.

Νο15. Σύνδεση με τον Πελάτη: Πρέπει να μπορούμε να επικοινωνήσουμε σωστά μάζι του, προκειμένου και να αισθανθούν άνετα με τη συνεργασία και οι δύο πλευρές, εξασφαλίζοντας έτσι την πιο ομαλή διεξαγωγή της δουλειάς μας.

Νο16. To Brand: Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι στην εξασφάλιση μιας δουλειάς είναι το πώς «πουλάμε» τον εαυτό μας. Πρέπει με λίγα λόγια και όχι περιττές «σάλτσες» να μπορούμε να πείσουμε τον φιλόδοξο πελάτη ότι «είμαι ο καλύτερος (-η) γι’ αυτή τη δουλειά και μπορώ να σου προσφέρω το αποτέλεσμα που επιθυμείς», ακόμα και αν η εμπειρία μας είναι μικρότερη από κάποιου άλλου.

Δείτε το βίντεο της ομάδας Photos in Color που δείχνει όλα τα παραπάνω στην πράξη!

Σχετικά με τον συντάκτη

Μυρτώ Περπινιώτη

Μυρτώ Περπινιώτη

Έχει τελειώσει τη Σχολή Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, στο Τ.Ε.Ι. Πατρών. Από μικρή την τραβούσε η μαγεία της τέχνης, σε κάθε της μορφή. Η φωτογραφία είναι το πάθος της, η έκφραση η απελευθέρωσή της, και η έρευνα η πρόκλησή της. Χρησιμοποιεί και χειρίζεται τη φωτογραφία ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων. Μέσα από τα άρθρα της προσπαθεί να ανακαλύψει πώς άνθρωποι με το ίδιο πάθος, όπως εκείνη, χρησιμοποιούν τη φωτογραφία, και τι εκδηλώνεται μέσα από το έργο τους.