Portfolios

ALBERT POCEJ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΟΡΓΑΣΜΟ

Πώς υλοποιήθηκε ένα project που ο ίδιος ο δημιουργός του θεώρησε αρχικά αδύνατο!

Ο φωτογράφος Albert Pocej δημιούργησε ένα ιδιαίτερο portfolio, όπου καταγράφει τις εκφράσεις των προσώπων 15 γυναικών που αποδέχτηκαν να φωτογραφηθούν τη στιγμή του …οργασμού τους!

Ας δούμε πως περιγράφει ο ίδιος, στο boredpanda την περιπέτεια της δημιουργία των εικόνων της συγκεκριμένης δουλειάς:

Το όνομά μου είναι Albert Pocej, και φωτογραφίζω επαγγελματικά τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτή η σειρά λήψεων προέκυψε αφού έθεσα στον εαυτό μου την πρόκληση να καταγράψει τη στιγμή όπου μια γυναίκα φθάνει στο υψηλότερο σημείο της σωματικής της ευχαρίστησης. Πώς έφτασα σε αυτή την ιδέα; Την ονευρεύτηκα! Απλά ξύπνησα, μια μέρα, και ήξερα ότι αυτό ακριβώς έπρεπε να κάνω. Έτσι προσπάθησα να εξερευνήσω το γυναικείο οργασμό μέσα από ένα φωτογραφικό πείραμα.

Στην αρχή νόμιζα ότι θα ήταν αδύνατο! Το να βρεθούν τα μοντέλα ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι της προσπάθειας. Άρχισα να γράφω σε στις γυναίκες που γνώριζα, αδιακρίτως χαρακτηριστικών, δεδομένου του ότι όλες οι γυναίκες είναι τόσο διαφορετικές σε χαρακτήρα. Οι απαντήσεις που πήρα ήταν κυρίως δύο ειδών: «Δεν έχω αρκετό θάρρος» ή μόνο …σιωπή, η οποία είναι επίσης αρκετά προφανής ως απάντηση. Όταν βρήκα τελικά 20 γυναίκες που ήταν έτοιμες να λάβουν μέρος σε αυτό το project, μερικές από αυτές αρνήθηκαν να συνεχίσουν όταν τους είπα ότι δεν θα πρέπει απλώς να προσποιηθούν. Κάποιες άλλες δεν ήταν σε θέση να χαλαρώσουν κατά τη διάρκεια των λήψεων. Έτσι, στο τέλος απέμειναν μόνο 15.

Όλες τα μοντέλα που συμμετείχαν τελικά, έχουν βιώσει πραγματικούς οργασμούς κατά τη διάρκεια. Για να επιτύχω τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, μερικές φορές χρησιμοποίησα τη μέθοδο του time lapse, καταγράφοντας αυτόματα μια εικόνα/δευτερόλεπτο, ενώ προσωπικά δεν ήμουν παρών- αυτό βοήθησε τα μοντέλα για να χαλαρώσουν. Μερικές από τις γυναίκες που δεν το χρειάζονταν και έτσι υπήρξαν περιπτώσεις όπου το πλάνο τραβήχτηκε χειροκίνητα από εμένα.

Δεν ήθελα αυτή η δουλειά να είναι ένα κλισέ, δεν ήθελα προσποίηση ή ηθοποιία – απλώς το πραγματικό συναίσθημα όπως συνέβαινε. Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, και το ίδιο συμβαίνει με τον οργασμό του. Εγώ δεν προσπάθησα να ωραιοποιήσω τη διαδικασία ή να την κάνω να φαίνεται καλύτερη από ότι στην πραγματική ζωή. Ήθελα να κάνω όσους βλέπουν αυτές τις εικόνες να σκεφτούν. Και τα κλισέ, δεν κάνουν τους ανθρώπους να σκέφτονται.

Σχετικά με τον συντάκτη

Μενέλαος Μελετζής

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 35 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).