Market

«BLACK FRIDAY» 2017: ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ

Η EΣΕΕ καλεί τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες σε συμμετοχή! Τι γίνεται στη φωτογραφική αγορά;

Οι εμπορικές επιχειρήσεις ετοιμάζονται για την καταναλωτική προωθητική ενέργεια, επονομαζόμενη ως «Black Friday», στις 24 Νοεμβρίου 2017.

Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου. Τότε τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις γράφονταν «στο χέρι» και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Εξελικτικά, η Black Friday καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ σε εγκύκλιό της η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) προς τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους μέλη της υπενθυμίζει ότι πέρυσι δοκιμάστηκε για πρώτη φορά και στην Ελλάδα η -προερχόμενη από το εξωτερικό- συγκεκριμένη καταναλωτική προωθητική ενέργεια, και μάλιστα με επιτυχία και όπως σημειώνει: «δεδομένου ότι αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από πολυεθνικές επιχειρήσεις, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε αυτό το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους μεγάλους αλλά να το επιφυλάξουμε μόνοι μας και για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες».

Υπενθυμίζεται ότι την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, που παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων στις ΗΠΑ, πραγματοποιούνται εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, με ξεκίνημα για τη χώρα μας τον περασμένο Νοέμβριο κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax Ελλάδας για το 4ο τρίμηνο του 2016 η περσινή Black Friday είχε τονωτική επίδραση στην αγορά. Η κατηγορία της οποίας οι πωλήσεις «εκτοξεύθηκαν» κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, σημειώνοντας αύξηση 4,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 και τζίρο 111 εκατ. ευρώ, είναι αυτή των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, εξέλιξη που από την GfK Temax αποδίδεται στην Black Friday, στις 25 Νοεμβρίου 2016. Οι τηλεοράσεις και οι παιχνιδομηχανές ήταν οι κατηγορίες που ωφελήθηκαν περισσότερο από την πραγματοποίηση των υπερπροσφορών κατά τη συγκεκριμένη ημέρα πέρσι.

Με τις παραπάνω εκτιμήσεις της GfK Temax συμφωνεί και η ΕΣΕΕ: «είναι αλήθεια ότι η Black Friday, η οποία για φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 24 Νοεμβρίου, ξεκίνησε μεν από τις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά κατά τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί διεθνώς ως παγκόσμια εμπορική γιορτή. Σύμφωνα δε με την ειδική έρευνα του Ινστιτούτου μικρομεσαίων της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ) η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς, παρά την εγγύτητα που η συγκεκριμένη ημέρα έχει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου».

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ επιδιώκει την συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων εμπορικών επιχειρήσεων στην Black Friday ενώ για όσους συμμετάσχουν στην προωθητική ενέργεια, υπενθυμίζει ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εφαρμόζονται οι όροι και κανόνες της Υπουργικής Απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

  • Πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέξουν οι επιχειρηματίες που θα συμμετάσχουν μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
  • Πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές πριν αγοράσουν μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Δείτε, στη συνέχεια, ποιες ελληνικές εταιρίες έχουν ήδη εξαγγείλει προσφορές για τις 24/11/17, σύμφωνα με το black-friday.gr ένα site που είναι εξ’ ολοκλήρου αφιερωμένο στις αγορές σας για τη συγκεκριμένη ημέρα, και στο οποίο θα αναρτηθούν όλες οι σχετικές προσφορές:

  • attica Beauty
  • AlterShops.gr
  • BrandsGalaxy
  • Brands4all
  • Be-Casual.gr
  • 24home.gr
  • Easy Buy World
  • electroholic.gr
  • e-shop.gr
  • FunkyBuddha
  • Celestino
  • KOOLFLY
  • Mat Fashion
  • MyProtein
  • Pharm16
  • Delikaris Sport
  • Cosmossport
  • Factory Outlet
  • PharmaPlus
  • Jaba Store
  • Novatron
  • AlterShops.gr
  • ΙΚΕΑ
  • Public
  • Κωτσόβολος
  • MediaMarkt
  • Πλαίσιο

Οι παραπάνω εταιρίες προσφέρουν προϊόντα τεχνολογίας, υγείας και διατροφής, ένδυσης-υπόδησης, ομορφιάς και περιποίησης, καθώς και οικιακής χρήσης.

…και στην ελληνική φωτογραφική αγορά τι γίνεται;

Εδώ και πολύ καιρό έχουμε τονίσει έντονα, προς όλες τις κατευθύνσεις, πως είναι αδήριτη ανάγκη να υπάρξει έντονη συμμετοχή και των εταιριών της φωτογραφικής αγοράς στο Black Friday, ακριβώς για τους λόγους που ανέλυσε στην εγκύκλιό της η EΣΕΕ.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε πως μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες της αγοράς, με πληθώρα προϊόντων στους περισσότερους τομείς που ενδιαφέρουν τους ερασιτέχνες, prosumer και επαγγελματίες δημιουργούς, ετοιμάζει σημαντικές προσφορές για τις 24/11/17, για τις οποίες  ενημερωθήκατε με ειδικό Newsletter το οποίο  στάλθηκε την Παρασκευή 17/11/17, σε 10.000 αποδέκτες!

Είναι αυτονόητο πως όλα τα ΜΜΕ της Nexus Publications AE είναι έτοιμα να φιλοξενήσουν και να αναδείξουν όλες τις προσφορές όλων των εταιριών της φωτογραφικής αγοράς προκειμένου να ενημερωθεί έγκαιρα το αναγνωστικό κοινό και να προγραμματίσει τις αγορές του.

– Φωτό στην κορυφή της σελίδας: από το site της εφημερίδας Kαθημερινή

  • Το άρθρο ανανεώνεται διαρκώς με κάθε νεότερη σχετική πληροφορία.

Σχετικά με τον συντάκτη

Μενέλαος Μελετζής

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 35 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).