Market Νέα

GfK TEMAX: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ CONSUMER ELECTRONICS ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2016

Πέντε από τους επτά τομείς βελτιώθηκαν.

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων (TCG) στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 4.4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με το συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 470 εκατ. Ευρώ.

Ο τομέας με την καλύτερη επίδοση ήταν αυτός των Τηλεπικοινωνιών (TC), οποίος ενισχύθηκε κατά 11.5%. Τέσσερεις ακόμα τομείς βελτιώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2016.

Πηγή: GfK TEMAX, Ελλάδα, GfK

  • Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

Το τρίτο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (CE) αυξήθηκε κατά 4.7%, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2015. Οι κεφαλαιακοί έλεγχοι που επιβλήθηκαν στο τραπεζικό σύστημα τον Ιούλιο του προηγούμενου έτους είχαν ως αποτέλεσμα την σχετική αύξηση στο τρίτο τρίμηνο του 2016. Οι πωλήσεις των τηλεοράσεων διατήρησαν την αυξανόμενη τάση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, στην οποία συνετέλεσε η σημαντική μείωση της μέσης τιμής πώλησης. Η άφιξη των νέων μοντέλων “παιχνιδομηχανών” διατήρησε σταθερή την
κατηγορία όσον αφορά στην αξία των πωλήσεων, μετά από δύο συνεχόμενα αρνητικά τρίμηνα.

  • Φωτογραφικά Είδη (PH)

Ένας από τους τομείς που συμπιέστηκε το τρίτο τρίμηνο ήταν τα Φωτογραφικά Είδη (PH) – καταγράφηκε μείωση κατά 3.1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Σημειώνεται, ωστόσο, πως το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η μείωση ήταν σχεδόν πενταπλάσια (15,3%), σε σύγκριση με τη αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους!
Η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στη μείωση του τομέα συνολικά. Αντίθετα, τόσο οι SLR, όσο και οι mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικές μηχανές κατέγραψαν θετικά αποτελέσματα.

Πηγή: GfK TEMAX, Ελλάδα, GfK

  • Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

Στο τρίτο τρίμηνο του 2016 παρατηρήθηκε αύξηση του τομέα των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών (MDA) –αύξηση 4.6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.
Οι πωλήσεις των πλυντηρίων συνέβαλαν στη θετική τάση, χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη σημαντικότητα των πλυντηρίων/στεγνωτηρίων και των συσκευών με μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Η αύξηση στις πωλήσεις εντοιχιζόμενων συσκευών οφείλεται εν μέρει στην αντικατάσταση παλαιότερων συσκευών. Επίσης, η ενεργειακή απόδοση ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση των καταναλωτών για αναβάθμιση των συσκευών τους.

  • Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

Συνολικά, ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών (SDA) ενισχύθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, με την αύξηση να ανέρχεται σε 7%. Θετική αύξηση καταγράφηκε στις κατηγορίες “πρωινού” –βραστήρες, φρυγανιέρες, αποχυμωτές και τοστιέρες–, χάρη στην ανταγωνιστική τιμολόγηση και τις προσφορές από τους εμπόρους λιανικής. Η βελτίωση των πωλήσεων των μηχανών καφέ και ροφημάτων (κατά 8.4%) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη θετική επίδοση των μηχανών καφέ με κάψουλα. Αυξημένες πωλήσεις καταγράφηκαν επίσης στις κατηγορίες της σκούπας και των σίδερων.

  • Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

Καθώς το πρόγραμμα ψηφιακής αλληλεγγύης έληξε στα τέλη του Ιουνίου του 2015, ο τομέας των Προϊόντων Πληροφορικής (IT) παρουσίασε πτώση στο τρίτο τρίμηνο του 2016 –κατά 7.9% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2015. Παρόλα αυτά, σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα υπήρξε μία επιβράδυνση της πτωτικής τάσης.
Οι οθόνες, οι σταθεροί υπολογιστές, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια καθώς και τα gaming περιφερειακά παρουσίασαν θετικό πρόσημο. Οι ταμπλέτες παρουσίασαν σημαντική πτώση τιμής.

Πηγή: GfK TEMAX, Ελλάδα, GfK

  • Τηλεπικοινωνίες (TC)

Μετά από την αρνητική επίδοση στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των τηλεπικοινωνιών (TC) κατέγραψε αύξηση το τρίτο τρίμηνο –κατά 11.5%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Όλες οι κατηγορίες του τομέα τηλεπικοινωνιών παρουσίασαν αύξηση. Τα wearables ανήλθαν σε διπλάσια αξία (106.1% αύξηση), χάρη στις προωθητικές ενέργειες που τα συνδύαζαν σε πακέτο με κινητά ή ακουστικά.
Συνεχίστηκε για ένα ακόμα τρίμηνο η αύξηση της μέσης τιμής του τομέα των τηλεπικοινωνιών.

  • Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμα (OE)

Η επίδραση του “back-to-school” σε συνδυασμό με τους κεφαλαιακούς ελέγχους την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, επηρέασαν θετικά τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και τους εκτυπωτές. Τα πολυμηχανήματα και οι εκτυπωτές αυξήθηκαν κατά 8.9% και 8.4% αντίστοιχα το τρίτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2015. Συνολικά, ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου & αναλώσιμων ενισχύθηκε κατά 8.8%.

Δείτε τα αποτελέσματα της GfK Temax για το προηγούμενο (δεύτερο) τρίμηνο του 2016 εδώ

Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.