Ενδιαφέρουν Νέα

GAME OF THRONES: H EKΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ!

Δύο μόλις επεισόδια πριν το τέλος της τηλεοπτικής προβολής του 5ου κύκλου της σειράς, είναι καλό να θυμηθούμε από πού ακριβώς ξεκίνησε ο παγκόσμιος πυρετός για το Game of Thrones!

Κρατιέμαι πολύ καιρό… Aλλά όσοι με ξέρουν καλά, γνωρίζουν ότι αυτό ποτέ δεν διαρκεί! Να ‘μαι λοιπόν, μετά από πέντε συναπτά έτη ανάγνωσης, παρακολούθησης και κυρίως υπομονής, να πω κι εγώ δυο λόγια. Όχι γιατί αν δεν τα πω θα χάσει η Βενετιά βελόνι (ο Σιδηρούς Θρόνος σιδεράκι εν προκειμένω) αλλά γιατί στην ένδοξη χώρα μας οι περισσότεροι από αυτούς που έχουν γνώμη δεν έχουν και γνώση. Και καλά, κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κανέναν να διαβάσει 10.000 σελίδες –όπως κοροϊδευτικά υπερβάλει ο φίλος και συνεργάτης Κωνσταντίνος Φλώρος– αλλά τουλάχιστον μην μου βγαίνεις και μάγκας εσύ που δεν διάβασες και χλευάζεις εμένα που το έκανα!

Με κατηγορείς ότι με το που ανοίγω το στόμα μου ετοιμάζομαι να ξεστομίσω spoiler (γιατί έτσι έλεγαν και στο χωριό σου το «να σου πω το τέλος;») και με αποκαλείς και bully (που επίσης σε έμαθε η γιαγιά σου για να χαρακτηρίζεις τους ψευτόμαγκες και θεωρείς ότι ταιριάζει σε εμένα αντί για εσένα!) …ναι, γράφτηκε κι αυτό «οι bullies των βιβλίων»!

Πάμε από την αρχή;

Ποτέ στην ιστορία του αφελούς μας είδους τίποτε δεν έγινε «μεγάλο» από το πουθενά. Όσοι κατάφεραν να ξεγελάσουν το κοινό, απόλαυσαν μεν, δεν διήρκεσαν δε. Το Game of Thrones είναι μια από τις πιο μεγαλειώδεις παραγωγές που έχουμε δει μέχρι σήμερα, παρά τον παροξυσμό Χολιγουντιανών υπερπαραγωγών στων οποίων τα μούτρα βγάζει τη γλώσσα το Birdman (και η Ακαδημία), όχι λόγω της ιδέας αλλά λόγω της εκτέλεσης: γυρίσματα σε κανονικά σκηνικά και όχι μπροστά από μπλε και πράσινες οθόνες και με κανονικούς κομπάρσους και όχι ψηφιακό πολλαπλασιασμό. Ηθοποιοί, κοστούμια, σκηνικά και ταξίδια σε όποιο μέρος (κυρίως της Ευρώπης και ελαφρώς παραέξω) προσφέρεται για να δώσει ζωή στον κόσμο που ο GRRM (trendy αρκτικόλεξο για τον George R.R. Martin) έφτιαξε στο μυαλό του.

George R.R. Martin

O συγγραφέας των βιβλίων George R.R. Martin.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, και ας μην θέλουμε να το παραδεχτούμε, το Game of Thrones δεν ήταν η εμπνευσμένη ιδέα ενός «γαμάτου» σκηνοθέτη. Ήταν η εμπνευσμένη ιδέα ενός γαμάτου σκηνοθέτη να μεταφέρει τηλεοπτικά AT ALL COSTS κυριολεκτικά την μεγαλειώδη ιδέα – δημιουργία ενός επίμονου, μεθοδικού, εξαιρετικά καλά διαβασμένου, ενδεχομένως και εμμονικού, συγγραφέα!

Επομένως οι οποιεσδήποτε συγκρίσεις μεταξύ βιβλίων και σειράς όχι απλώς είναι στην ημερησία διάταξη, αλλά κάνουν την παρακολούθηση απείρως πιο ενδιαφέρουσα. Ακόμη και οι αλλαγές με τις οποίες κανείς διαφωνεί κάνουν την εξέλιξη πιο αγωνιώδη.

Και εξηγούμαι: Αν κανείς έχει την υπομονή να εξετάσει, κεφάλαιο προς κεφάλαιο και επεισόδιο προς επεισόδιο, θα βρει πολλές μικρές ή μεγαλύτερες επεμβάσεις. Ο πρώτος κύκλος είναι ίσως ο μόνος που έμεινε σχεδόν 100% πιστός στο βιβλίο. Ήδη από τον δεύτερο κύκλο και μετά, οι συγγραφείς των σεναρίων άρχισαν να παίρνουν πρωτοβουλίες με γνώμονα την «οικονομία» χρόνου αλλά και προσώπων, καθώς σταδιακά και σταθερά ο θείος GRRM απλωνόταν όλο και πιο πολύ.

Αξιαγάπητη παρέμβαση κόντρα στα συμβαίνοντα στο βιβλίο, η συνάντηση Άρυα Σταρκ και Λόρδου Τάιγουιν Λάννιστερ και οι ανεπανάληπτοι διάλογοί τους. Η μικρή ατίθαση δραπέτις κόρη του μακαρίτη Νεντ κυκλοφορεί κάτω από τη μύτη του αρχιδυνάστη, βάζοντάς του κρασί και παρασέρνοντάς τον σε συζητήσεις που ούτε και ο ίδιος φανταζόταν ενώ ο μισητός Μικροδάχτυλος (μα τι όνομα!) κάνει την πάπια!

Tywin Lannister - Arya Stark

Tywin Lannister (Charles Dance) και Arya Stark (Maisie Williams).

Άλλη σοβαρή επέμβαση που δεν έπαιξε μεν ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας αλλά γνώρισε στο φιλοθεάμον –αντρικό– κοινό την Oona Chaplin, έγινε στον τρίτο κύκλο, με τα ρομάντζα του Βασιλιά του Βορρά Ρομπ – Θεός σχωρέστον. Στην «γραπτή» πραγματικότητα, ο Ρομπ, που είναι ηθικό παιδί από «σπίτι» αναγκάστηκε να έρθει εις γάμου κοινωνία μόνο και μόνο για να  αποκαταστήσει την τιμή της Τζέιν – κάτι που τον «παρηγόρησε» από τους πόνους ενώ ήταν τραυματίας, κακόμοιρος, ζαλισμένος  («ποιος είμαι;» «πού πάω;» «πού “μπήκα” τώρα»;)

Robb Stark - Talisa Stark

Robb Stark – Talisa Stark. Στους ρόλους οι ηθοποιοί Richard Madden και Oona Chaplin.

Επίσης αλλάξαμε και το όνομα της αδερφής αυτού του ηλίθιου και δύσμοιρου Θήον και από Άσα την κάναμε Γιάρα για να μην την μπερδέψουμε με την Όσα (αμιγώς αμερικάνικα προβλήματα αυτά)!

Σχετικά με τον συντάκτη

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, «Κ» και «Ταξίδια» της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Τα τελευταία χρόνια λειτουργεί το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 συμμετέχει στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ.