Market

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GFK TEMAX ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2o ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2018

Μείωση 19.9% για τη φωτογραφική αγορά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Η αγορά των Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (TCG) στην Ελλάδα παρουσίασε πρόοδο, συνολικά, συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2017, με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 470 εκατ. ευρώ.

Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE), με αύξηση 14.9%, οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 4.8% και οι Τηλεπικοινωνίες (TEL), που βελτιώθηκαν κατά 4.7%.


 Ανοδικές κατηγορίες

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Τα ηχεία έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση, βοηθούμενα τόσο από τις έντονες προσφορές, όσο και από την αύξηση πωλήσεων της τηλεόρασης.
  • Οι κονσόλες κατέγραψαν θετικό πρόσημο, εξαιτίας των προσφορών τόσο του Πάσχα, όσο και του 10ήμερου προσφορών του Ιουνίου.
  • Η Τηλεόραση συνεχίζει την ανοδική της πορεία και αυτό οφείλεται στην περίοδο του Παγκοσμίου
    Κυπέλλου.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

  • Με άνοδο έκλεισε η κατηγορία των ψυγείων, καθώς παρατηρείται συγκέντρωση στους ψυγειοκαταψύκτες και ειδικά σε μεγαλύτερες χωρητικότητες. Και στα δίπορτα ψυγεία αύξηση παρατηρείται στις μεγαλύτερες διαστάσεις 60εκ. και πάνω. Τέλος μικρή άνοδο παρουσιάζουν και τα ψυγεία ντουλάπες καθώς και αυτά με 3 και περισσότερες πόρτες.
  • Ακολουθώντας την αυξητική τάση των εντοιχιζόμενων φούρνων, ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και οι εστίες. Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, οι εστίες χωρίς επαγωγή διατηρούν σημαντικό μέρος της αγοράς, ενώ οι επαγωγικές σημειώνουν μικρή άνοδο διατηρώντας τη μέση τιμή σε υψηλά επίπεδα.
  • Μετά από μια χρονιά που τα Στεγνωτήρια σημείωσαν μικρή πτώση, και το τρίμηνο αυτό έκλεισε με σημαντική αύξηση. Οι μεγάλες χωρητικότητες παραμένουν σημαντικός παράγοντας αύξησης της κατηγορίας και διατήρησης της μέσης τιμής.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Οι αποχυμωτές παρουσιάζουν θετικό ρυθμό ανάπτυξης που προέρχεται από την αύξηση πωλήσεων στα μοντέλα με τον αποσπώμενο κάδο.
  • Μεγάλο ποσοστό ανάπτυξης εμφανίζουν οι ξυριστικές μηχανές το οποίο οφείλεται κυρίως στην
    κατηγορία ανδρικής περιποίησης και πιο ειδικά στις υβριδικές ξυριστικές μηχανές και στα σετ πολλαπλής περιποίησης.
  • Οι συσκευές σιδερώματος παρουσιάζουν θετικό πρόσημο καθώς οι γεννήτριες σιδερώματος με υψηλή μέση τιμή δίνουν ώθηση στην αύξηση του τζίρου.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν ανοδική πορεία εκμεταλλευόμενα την αύξηση του gaming και του 4Κ.
  • Τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο την ραγδαία άνοδο με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης.
  • Οι σταθεροί υπολογιστές συνεχίζουν να καταγράφουν αύξηση και για το 2ο τρίμηνο του 2018.
  • Tα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) κατέγραψαν επίσης αύξηση το 2ο τρίμηνο του 2018.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Τόσο τα ακουστικά όσο και τα Core Wearables συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική άνοδο και το 2ο τρίμηνο της χρονιάς.
  • Τα κινητά τηλέφωνα σημείωσαν σημαντική άνοδο επωφελούμενα από το λανσάρισμα νέων μοντέλων αλλά και την περίοδο του Πάσχα.

Πτωτικές κατηγορίες

Φωτογραφικά Είδη (PH)

O κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητική τάση, και αυτό οφείλεται στην πορεία των φωτογραφικών μηχανών. Η απώλεια στα δύο πρώτα τρίμηνα του 2018, σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2017, ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ, αφού εισπράχτηκαν συνολικά 12 (6+6) έναντι 14 (7+7) εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Ίδια ακριβώς εικόνα παρατηρείται στις αγορές της δυτικής Ευρώπης, όπου όλες οι χώρες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο. Ακόμα και οι Αυστρία – Ιταλία που είχαν κινηθεί σε  θετικούς ρυθμούς το 1ο τρίμηνο του έτους (+4% και +24.2% αντίστοιχα), έχασαν τη δυναμική τους στο 2ο, μπαίνοντας και αυτές “στο κόκκινο” (-2.5% και -9.4%).

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία (σε παρένθεση οι διαφορές στο άθροισμα των δυο πρώτων τριμήνων του 2018 έναντι των αντίστοιχων του 2017):

  • Αυστρία: -2.5% (+0.6%)
  • Πορτογαλία: -7.4% (-6.6%)
  • Ιταλία: -9.4% (+2.3%)
  • Γερμανία: -10.5% (-8.2%)
  • Αγγλία: -11.7% (-13.1%)
  • Ισπανία: -12.4% (-8.3%)
  • Ολλανδία: -12.4% (-8.9%)
  • Δανία: -13.3% (-17.3%)
  • Σουηδία: -15% (-11.5%)
  • Βέλγιο: -15.1% (-13.7%)
  • Φινλανδία: -20.1% (-16.9%)

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Οι συσκευές πλοήγησης αυτοκινήτου και τα DVD-players διατηρούν τη πτωτική τους πορεία, λόγω της αποκαλούμενης «σύγκλισης τεχνολογιών».
  • Επίσης, τα Headphones συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία για το 2ο τρίμηνο του 2018.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

Πτώση στην κατηγορία της Κουζίνας, για το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, με τις ελεύθερες ηλεκτρικές
κουζίνες να έχουν την μεγαλύτερη συνεισφορά. Οι εντοιχιζόμενοι φούρνοι άνω του πάγκου είναι η
υποκατηγορία με την πιο σημαντική αύξηση παρόλη τη χαμηλή μέση τιμή της αγοράς.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού εμφανίζουν πτωτική πορεία, η οποία προέρχεται κυρίως από τις κουζινομηχανές (καταγράφηκε πτώση των πωλήσεων) και ακολούθως  από τη χαμηλή μέση τιμή.
  • Αρνητικός ρυθμός ανάπτυξης παρατηρηθηκε για τις φριτέζες κυρίως λόγω των μοντέλων με λίγο λάδι.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Οριακή πτώση συνεχίζει να καταγράφει η κατηγορία των Φορητών Υπολογιστών.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Τα σταθερά τηλέφωνα συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία για το 2ο τρίμηνο του 2018.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)

  • Πτωτική ήταν η εικόνα όλης της κατηγορίας, κυρίως επηρεασμένη από το κομμάτι των Πολυμηχανημάτων και όχι τόσο των απλών Εκτυπωτών.


Δείτε την εικόνα της ελληνικής αγοράς το 1ο τρίμηνο του 2018 εδώ.


 

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.