Know How Τεχνικές

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΛΗΨΕΙΣ ΒΓΑΛΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ «INCEPTION”

Όταν το Photoshop δημιουργεί ονειρικές φωτογραφίες!

Εάν είστε απο εκείνους που παρακολουθούν στενά τα νέα που αφορούν τα τηλεκατευθυνόμενα drones, θα έχετε σίγουρα αντικρύσει κάποιες πολύ ιδιαίτερες εικόνες που θυμίζουν στιγμιότυπα της ταινίας Ιnception όπου το έδαφος καμπυλώνει σε γωνία 90°.

Ο φωτογράφος και χειριστής τηλεκατευθυνόμενων drone Matthew Maas έγραψε ένα ενδιαφέρον άρθρο για το πώς δημιουργείται το συγκεκριμένο εφέ!


Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται! Τα μόνα που χρειάζεστε είναι ένα drone και το Photoshop! Δεν χρειάζεστε κανένα ειδικό 3D software ή κάποιο plugin.

Πρώτα απ’ όλα, διαλέξτε ένα θέμα και μια τοποθεσία που θα λειτουργεί καλά το εφέ. Προτιμήστε ένα θέμα που να εκτείνεται στο χώρο ή να αποτυπώνει έντονα την αίσθηση της απόστασης. Εγώ επέλεξα αυτόν τον ωραίο ήσυχο επαρχιακό δρόμο, γιατί τηρεί αυτές τις προδιαγραφές.

Αφού έχετε επιλέξει το χώρο, ποιο είναι το επόμενο βήμα; Θα χρειαστεί να τραβήξετε διαδοχικές φωτογραφίες σε ολοένα και αυξανόμενο ύψος πάνω από την ίδια τοποθεσία, αλλάζοντας ταυτοχρόνως την οπτική γωνία της φωτογραφικής μηχανής. Η τελική κάθετη λήψη θα πρέπει να τραβηχθεί ελαφρώς πιο μπροστά από το θέμα.

Ορίστε πώς πραγματοποίησα τις λήψεις μου.

Η πρώτη φωτογραφία τραβήχτηκε 10 μέτρα πάνω από το έδαφος. Η κάμερα κοιτά ελαφρά προς τα κάτω και κατά μήκος το δρόμο που χάνεται στον ορίζοντα. Βεβαιωθείτε ότι ο δρόμος είναι ευθύς και ότι χάνεται στο μέσο της φωτογραφίας.

Η δεύτερη φωτογραφία τραβήχθηκε ακριβώς πάνω από την πρώτη, αλλά στα 30 μέτρα πάνω από το έδαφος. Αλλάξτε την γωνία λήψης στην κάμερα έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε την αρχή του δρόμου από το ίδιο σημείο που φαινόταν και στην πρώτη λήψη.

Για την τρίτη λήψη, πετάξτε το drone σας ευθεία προς τα πάνω, μέχρι τα 60 μέτρα περίπου, και χαμηλώστε τη γωνία της κάμερας ακόμη περισσότερο. Θέλετε να κρατήσετε το κάτω μέρος των εικόνων (την αρχή του δρόμου) σχεδόν στο ίδιο σημείο. Εγώ, εδώ στάθηκα τυχερός που ένα αυτοκίνητο περνούσε εκείνη την ώρα και πρόσθεσε ένα έξτρα στοιχείο στη λήψη μου.

Για την τελευταία κάθετη λήψη, πέταξα το drone μου στα 60 μέτρα μετακινώντας το πιο μπροστά στο δρόμο, μέχρι τα 120 μέτρα. Αυτή τη φορά βεβαιωθείτε ότι το κάτω μέρος της εικόνας καλύπτει το σημείο οπου ξεκινούσε ο δρόμος στις προηγούμενες ληψεις. Αυτό θα βοηθήσει αργότερα στη σωστή σύνδεση των εικόνων.

Τώρα πρέπει να ενωθούν όλες οι εικόνες μαζί. Τοποθετήστε όλες τις φωτογραφίες ως ξεχωριστά layers στο Photoshop, περίπου στη θέση που θα έχουν στην τελική εικόνα. Στην καρτέλα των layers στοιβάζετε τις εικόνες με την σειρά που τις τραβήξαμε (την πρώτη λήψη κάτω, και την τελική λήψη στο πάνω μέρος της στοίβας). Θα χρειαστεί να μεγαλώσετε τον καμβά ως προς το ύψος για να χωρέσουν όλες οι εικόνες.

Ξεκινώντας με την πρώτη φωτογραφία, χρησιμοποιήστε το warp tool για να διευρύνετε το κάτω μέρος της και να συμπιέσετε πάνω μέρος της ώστε να ταιριάξουν οι γραμμές του δρόμου με την αμέσως επόμενη εικόνα. Πρέπει να διευρύνετε το πάνω μέρος κάθε εικόνας λίγο περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται, ώστε να υπάρχει περιθώριο για να διευρυνθεί και η επόμενη εικόνα.

Επαναλάβετε το ίδιο για τις επόμενες δύο εικόνες για να τις ευθυγραμμίσετε, κρατώντας μια ωραία καμπύλη καθ’ όλο το μήκος. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει μια ομαλή καμπύλη μέσα στην εικόνα, διαφορετικά θα σχηματίζονται άσχημες γωνίες στις ενώσεις των εικόνων. Χρειάζεται ένας πειραματισμός ώστε να ευθυγραμμιστούν όλα τα στοιχεία όπως πρέπει. Η μείωση της διαφάνειας κατά την επεξεργασία μπορεί να βοηθήσει πολύ.

Θα πρέπει να καταλήξετε σε κάτι που μοιάζει με την παρακάτω σύνθεση. Μην ανησυχείτε για το πώς φαίνεται η εικόνα αυτήν τη στιγμή, το πιο σημαντικό σε αυτό το στάδιο είναι να ευθυγραμμιστούν όλες οι εικόνες.

Μετά την ευθυγράμμιση των φωτογραφιών, προσθέστε μια μάσκα σε κάθε layer. Χρησιμοποιώντας μια μαλακή βούρτσα εξομαλύνετε τη μετάβαση μεταξύ των layer.

Η χρήση μαλακής βούρτσας βοηθά στην απόκρυψη των ενώσεων των εικόνων.

Χρησιμοποίησα Curves και Hue/Saturation adjustment layers για να ταιριάξω καλύτερα τις εικόνες και να τις κάνω πιο ζωντανές.

Μόλις έχετε ταιριάξει σωστά τις εικόνες, μπορείτε να χρησιμοποιήστε ξανά το warp tool για να τελειοποιήσετε την ευθυγράμμιση των εικόνων. Στην δική μου λήψη έπρεπε να χρησιμοποιήσω λίγο παραπάνω το saturation και το colour adjustment για να σβήσω τη γυαλάδα του φακού.

Ένας τελικός έλεγχος στα χρώματα και τις μάσκες για να κάνετε τις εικόνες να ταιριάζουν απόλυτα, και αυτό ήταν!

Σχετικά με τον συντάκτη

Νίκος Κατσουλώτος

Νίκος Κατσουλώτος

Υποψήφιος Διδάκτορας στον Τομέα των Ψηφιακών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Το 2012 ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό του, με αντικείμενο το σχεδιασμό πολιτικής αφίσας στo Πανεπιστήμιο του Νόβι Σαντ (Ακαδημία Τεχνών). Είναι απόφοιτος του Tμήματος Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ της Αθήνας (2011).

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο