Know How Τεχνικές

H AΞΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΥΓΩΝΙΟΥ ΦΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Παιγνίδια με τις γραμμές των κτιρίων που κάνουν τους θεατές να αναρωτιούνται για το τι ακριβώς συμβαίνει στο κάδρο!

Μια αποκλειστική σειρά φωτογραφίσεων που κυκλοφόρησε από τη Nikon έδωσε στον Γερμανό φωτογράφο Max Leitner τη δυνατότητα να ταξιδέψει στη Βαρσοβία της Πολωνίας για να φωτογραφίσει, με μια διαφορετική ματιά, την εντυπωσιακή μοντέρνα αρχιτεκτονική της πόλης.  

Επιδεικνύοντας τις δυνατότητες των ευρυγώνιων φακών NIKKOR, οι εικόνες αποτυπώνουν τις μοναδικές γραμμές της αρχιτεκτονικής της πόλης, ενσωματώνοντας στα κάδρα τον επαγγελματία freerunner Benni Grams κατά τρόπο που διαταράσσει τις προοπτικές και δημιουργεί οφθαλμαπάτες. Στις εικόνες ο Benni έχει στρατηγική θέση ανάμεσα στα πιο όμορφα δείγματα αρχιτεκτονικής της Βαρσοβίας και ο φωτογράφος παίζει με τις γραμμές των κτιρίων με τρόπο που κάνει τους θεατές να αναρωτιούνται για το τι ακριβώς συμβαίνει στο κάδρο.

Η Βαρσοβία είναι ξακουστή για την ποικιλία της αρχιτεκτονικής της, η οποία αντανακλά τη μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία της πόλης. Οι τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τις φωτογραφίες αποσκοπούν στο να ζωγραφίσουν την εικόνα μιας σύγχρονης μητρόπολης, από το εσωτερικό του εμβληματικού Μουσείου Ιστορίας των Εβραίων της Πολωνίας και του Μουσείου για τη Σφαγή του Κατίν έως εξωτερικά πλάνα από τα κτίρια, τις γέφυρες και το πρόσφατα ανακαινισμένο μετρό της πόλης που σφύζουν από ζωή.

Σχολιάζοντας τη φωτογράφιση, ο Max Leitner είπε: «Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες γραμμές γύρω μας και πάντοτε με ενδιέφερε το πώς η φωτογραφία καταφέρνει να αναλύσει αυτό το περιβάλλον. Χρησιμοποιώντας τις γραμμές της σύγχρονης αρχιτεκτονικής για να καθοδηγούν αλλά ορισμένες φορές και να παραπλανούν το θεατή, μπόρεσα να απεικονίσω συνηθισμένα θέματα με διαφορετική οπτική. Με την αναγωγή στο αφηρημένο και τον επιδέξιο χειρισμό αυτών των γραμμών μέσω της σύνθεσης μπορείς να προκαλέσεις τον τρόπο που ο θεατής αντιλαμβάνεται το χώρο. Ήρθαμε στη Βαρσοβία για να δούμε μέχρι ποιο σημείο μπορούμε να διευρύνουμε αυτά τα όρια, ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε την εντυπωσιακή μοντέρνα αρχιτεκτονική αυτής της πόλης».  

Η μικρή εστιακή απόσταση και το μεγάλο βάθος πεδίου των ευρυγώνιων φακών NIKKOR παρείχαν στον Max τη δυνατότητα να φωτογραφίσει τους στενούς εσωτερικούς χώρους αλλά και τα τεράστια οικοδομήματα της Βαρσοβίας, διατηρώντας πάντοτε απόλυτη ευκρίνεια. Ιδανικοί για την αρχιτεκτονική φωτογραφία, οι φακοί αυτοί δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας υπερβολικών προοπτικών και γραμμών-οδηγών που αποδίδουν εξαιρετικά εντυπωσιακές φωτογραφίες κτιρίων.

Ο Max δούλεψε με τη νέα κορυφαία D-SLR με φορμά FX της Nikon, την D850 και παράλληλα χρησιμοποίησε τους παρακάτω φακούς NIKKOR στη λήψη:

  • AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR – Αυτός ο υπερευρυγώνιος φακός διαθέτει απόσβεση κραδασμών για να αποδίδει σταθερές εικόνες τόσο στον αισθητήρα όσο και στο σκόπευτρο. Η οπτική σχεδίαση εξασφαλίζει κορυφαία ανάλυση και αντίθεση σε διάφορες συνθήκες.
  • AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED – Ένας υπερ- ευρυγώνιος, γρήγορος φακός για επαγγελματική χρήση, με νανοκρυσταλλική επίστρωση που μειώνει τα είδωλα και τις αντανακλάσεις. Αποδίδει ευκρίνεια από άκρη σε άκρη, η οποία υπερβαίνει αυτή των αντίστοιχων φακών σταθερής εστιακής απόστασης.
  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED – Αυτός ο επαγγελματικός, εξαιρετικά γρήγορος ευρυγώνιος φακός εξασφαλίζει εντυπωσιακά ευκρινείς εικόνες ακόμη και σε χαμηλό φωτισμό. Το μεγάλο μέγιστο διάφραγμά του παρέχει επίσης φωτεινή εικόνα στο σκόπευτρο, ενώ με το αθόρυβο μοτέρ που διαθέτει εξασφαλίζει γρήγορη και αθόρυβη αυτόματη εστίαση.
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G – Επαγγελματικός φακός, ευρυγώνιος, σταθερής εστιακής απόστασης, με γρήγορο διάφραγμα f/1,4. Διαθέτει στοιχείο ασφαιρικού φακού που διασφαλίζει ανώτερη ανάλυση και αντίθεση. Ένας ισχυρός και αξιόπιστος φακός με κορυφαία οπτική απόδοση, αποτελεί την ιδανική επιλογή για φωτογράφους που θέλουν ένα φακό για σκληρή επαγγελματική χρήση.

Σχετικά με τον συντάκτη

Γιώργος Ατσαμετάκης

Γιώργος Ατσαμετάκης

Freelance φωτογράφος, που ασχολείται με το μέσο τα τελευταία τριάντα πέντε χρόνια. Τα πιο αγαπημένα του θέματα είναι οι άνθρωποι, τα σπορ και η φύση. Εικόνες του έχουν διακριθεί σε διάφορους διαγωνισμούς φωτογραφίας και έχουν δημοσιευτεί τόσο σε διεθνή μέσα, μέσω πρακτορείων, όσο και σε πληθώρα ελληνικών περιοδικών. Έχει διατελέσει για 12 χρόνια Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων για το περιοδικό Photonet, δοκιμάζοντας την πλειοψηφία των προϊόντων που αφορούν επαγγελματικό εξοπλισμό (φωτογραφικές μηχανές, φακούς, εκτυπωτές κ.ά.)