Εμπορικές εκθέσεις & Σεμινάρια

ΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΘΗΝΑΣ 2017: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ

Δημιουργούμε, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, μια πραγματικά μεγάλη, και γεμάτη νέες ιδέες έκθεση, που θα ενδυναμώσει τη φωτογραφική αγορά!

Διάβαζοντας με ιδιαίτερη προσοχή τόσο το κείμενο του κ. Αξελή της Photoshop Digital, όσο και την απάντηση του κ. Αποστολίδη του Φωτοδεσμού, που αναρτήθηκε πριν λίγο στο site μας, θα ήθελα να προσθέσω στη συζήτηση αυτή και τα παρακάτω δικά μου σχόλια:

  • Δεν είναι ακριβές πως η Photovision είναι η μόνη ελληνική έκθεση φωτογραφικού περιεχομένου που γίνεται με συνέπεια τα τελευταία 22 χρόνια. Από το 2006 μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί δέκα (10) Photonet Show σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Κύπρο.
  • Δεν είναι ακριβές το ότι δημιουργός της Photovision είναι ο Τ. Τζίμας. Πρόκειται για δημιουργία δική μου, σε συνεργασία με  τον αείμνηστο Γιάννη Σπανδάγο. Η μόνη ανάμειξη που είχε ο  Τ. Τζίμας ως προς την διοργάνωση τα χρόνια της συνεργασίας μας (Photovision 1995-1997) περιοριζόταν στην προετοιμασία των φωτογραφικών εκθέσεων που πλαισίωναν τα event.
  • Ας επιχειρήσουμε μια πραγματική αποτίμηση της ιστορίας της Photovision: μετά την διάλυση της εταιρείας που είχαμε από κοινού, ο Τ. Τζίμας κράτησε το συγκεκριμένο τίτλο (που κι αυτός αποτελεί έμπνευση της Βασιλικής Μελετζή!) και ανέλαβε τις διοργανώσεις της περιόδου 1999-2015. Βασισμένος πάνω στην έτοιμη πλατφόρμα, που είχε στηθεί σε πλάτες άλλων, έκανε δύο καλές εκθέσεις την περίοδο 1999-2001.
  • Ακολούθησε ένα μεγαλοπρεπέστατο φιάσκο το 2003. Διαβάζουμε στο επίσημο site της διοργάνωσης ότι «πραγματοποιήθηκε σε μια δύσκολη συγκυρία: στην έναρξη της σύρραξης ΗΠΑ-Ιράκ.» Η τοποθέτηση δεν είναι ακριβής. Η έκθεση, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 13 – 17 Μαρτίου 2003, απέτυχε παταγωδώς διότι διοργανώθηκε διασπαστικά (όπως ακριβώς συμβαίνει και τώρα) ενάντια στην Εxpo Photo 2003 που με την υποστήριξη του ΣΕΚΑΦ είχε οργανωθεί λίγες ημέρες νωρίτερα (22 – 26 Φεβρουαρίου  2003) από την Nexus Publications AE, με τεράστια επιτυχία και τη συμμετοχή …84 εταιριών! Καταλαβαίνετε ότι κανένας …πόλεμος δεν έφταιγε για την αποτυχία, παρά μόνο ο εγωισμός του διοργανωτή που τον οδήγησε να πάει μόνος ενάντια σε όλους και όλα, με αποτέλεσμα φυσικά να συντριβεί – κάτι που αυτονόητα θα επαναληφθεί το 2017, εφόσον επαναλάβει την ίδια τακτική.
  • Στη συνέχεια, κι αφού είχε πάρει το μάθημα του 2003, αντί να μάχεται το ΣΕΚΑΦ αποφάσισε να τον εναγκαλιστεί. Υπό την αιγίδα του Συνδέσμου, και με την υποστήριξη της Nexus Publications AE (που είχε συμμετάσχει ακόμα και με περίπτερα σε αυτές) οι Photovision του 2005-2009 κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα.
  • Από το 2011 και μετά (σε συνδυασμό με την είσοδο της χώρας στα χρόνια της κρίσης) άρχισε η παρακμή, που οδήγησε τελικά σε μαρασμό και απαξίωση τη διοργάνωση. Η συνταγή που είχα με επιτυχία ετοιμάσει, μαζί με το Γιάννη, τόσα χρόνια πριν, έπρεπε πια να ανανεωθεί – αλλά κάτι τέτοιο αποδείχτηκε πως ήταν μια αδύνατη αποστολή για τον Τ. Τζίμα. Την ώρα που το νέο φορμά έκθεσης που είχα προσωπικά σχεδιάσει (αυτό του Photonet Show) αποδείκνυε τη δυναμική του (που τελικά οδήγησε στη διοργάνωση 10 event σε 10 χρόνια!) η Photovision σταθερά ολίσθαινε από το κακό στο χειρότερο, αποδεικνύοντάς μου πως ήταν τελικά μεγάλο δικό μου λάθος όταν εγκατέλειψα ένα δικό μου δημιούργημα στα λάθος χέρια.
  • Κεφάλαιο Be Best: έχω ήδη εξηγήσει αναλυτικά το γιατί συμφώνησα να στηρίξω την προσπάθειά της και γιατί θεωρώ πρέπον το να στηριχτεί η IMAGE+TECH EXPO. Επιγραμματικά σημειώνω εδώ πως κανένας εκδότης του φωτογραφικού χώρου δεν μπορεί μόνος του, χωρίς συνεργασία άλλων, να οργανώσει όχι μία αλλά τέσσερις (4) μεγάλες εκθέσεις μέσα σε 16 μέρες, όπως θα κάνει η Be Best μεταξύ 2 – 18 Μαρτίου 2017 (ΙNFACOMA & AQUATHERM ΑTHENS, IMAGE+TECH EXPO, HALF MARATHON EXPO)! Το γιατί είναι προφανές: δεν διαθέτουμε ούτε το δυναμικό, ούτε τις υποδομές, ούτε την οικονομική επιφάνεια, ούτε τις διασυνδέσεις και τα απαραίτητα κονδύλια για ταυτόχρονη διαφήμιση και προβολή τεσσάρων μεγάλου βεληνεκούς events. Η Be Best, αντίθετα, έχει αποδεδειγμένα τη δυναμική να οδηγήσει την έκθεση του χώρου σε νέα και υψηλότερα επίπεδα, γεγονός που θα ωφελήσει όλη την αγορά.
  • Το επιχείρημα για δυνατότητα διεξαγωγής δύο εκθέσεων σε διαφορετικές ημερομηνίες ομολογώ πως δεν το καταλαβαίνω: η εξαγγελία διεξαγωγής της IMAGE+TECH EXPO (και φυσικά οι σχετικές ημερομηνίες)  έγινε πριν από αυτήν της Photovision 2017. Άρα η ευθύνη για την ταυτόχρονη διεξαγωγή, προφανώς ανήκει στο Τ. Τζίμα. Νομίζω δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο σχετικά παρά μόνο ίσως πως το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνην…
  • Το ίδιο ακριβώς συναίσθημα νιώθω, διαβάζοντας το κείμενο του κ. Αξελή πως «το κόστος των περιπτέρων φυσικά και έχει έναν μεγάλο λόγο και ρόλο, όμως τι να το κάνεις το φτηνότερο κόστος όταν η προσέλευση αναμένεται μηδαμινή;» Μόνο στις δύο τελευταίες διοργανώσεις της Be Best, το φθινόπωρο του 2016, ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ FISIKON 2016 & ERGO MARATHON EXPO οι επισκέπτες ξεπέρασαν αθροιστικά τους 135.000, νούμερο μεγαλύτερο της συνολικής προσέλευσης που κατέγραψαν (αθροιστικά) όλες μαζί οι Photovision τη δεκαετία 2005-2015, με βάση τα επίσημα νούμερα του ίδιου του διοργανωτή τους! Χρειάζεται άλλο σχόλιο;
  • Για «εξαγγελίες» ή/και «πρωτοβουλίες» τύπου Hi Tech Expo, Bazaar μεταχειρισμένων, «Βlack Monday» κ.λπ., αν φυσικά πραγματοποιηθεί τελικά η Photovision, έχω μόνο να πω …too little too late. Στις αρχές της δεκαετίας μας, θα είχαν ίσως νόημα – σήμερα φαντάζουν απλώς έωλες.
  • Ας ολοκληρώσω: Όπως σωστά παρατηρεί, στην τοποθέτησή του, ο κ. Αποστολίδης, η αγορά, μέσω του φυσικού της εκφραστή και φορέα ΣΕΚΑΦ, αποφάσισε ότι δεν θέλει ξανά Photovision και «μια από τα ίδια». Αυτά είναι, πλέον, τα δεδομένα! Ο Τ. Τζίμας, αν θέλει, μπορεί ακόμα να αποτελέσει μέρος της νέας εποχής αντί να (αυτο)περιοριστεί στο ρόλο του μοναδικού πολέμιού της. Μπορεί να προσφέρει υπηρεσία αντί ζημία – στο χέρι του είναι να λάβει τις πρέπουσες αποφάσεις και να καρπωθεί τα οφέλη τους – αλλιώς θα ξαναζήσει το 2003. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά αποφάσισε να δοκιμάσει νέο διοργανωτή, που προσφέρει χαμηλότερο κόστος συμμετοχής και μεγαλύτερο κόστος διαφημιστικής προβολής, σε συνδυασμό με την εμπειρία και το κύρος ενός μεγάλου διοργανωτή εκθέσεων. Είναι βέβαιο πως η IMAGE+TECH EXPO, με την υποστήριξη (και) της Nexus Publications AE θα αποτελέσει μια πραγματικά μεγάλη, και γεμάτη νέες ιδέες έκθεση, που θα προσελκύσει νέο κόσμο και θα προσδώσει νέα δυναμική και προσανατολισμό στην αγορά που όλοι συμμετέχουμε.
Ενημερωθείτε για όλες τις λεπτομέρειες της διοργάνωσης: www.imageandtech.gr
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα όλων των σεμιναρίων της διοργάνωσης και δηλώστε τη συμμετοχή σας: www.imagetechseminars.gr/
 






Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).