Know How Τεχνικές

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΜΩΡΑ

Η φωτογραφία που παρουσιάζεται είναι μια πολύ απλή λήψη.

Στα πλαίσια των δοκιμών του Photonet είχα στα χέρια μια Nikon D600 και τον AF-S Nikkor 85mm f/1.8G, προκειμένου να εξετάσω την συμπεριφορά του φακού. Είχα κατά νου να πειραματιστώ, κάνοντας μερικές λήψεις από κοντινές αποστάσεις στα πιο ανοιχτά διαφράγματα ώστε να πετύχω όσο γίνεται καλύτερο φλουτάρισμα.

Το θέμα δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί. Yπάρχει ένα μωρό στην οικογένεια που έχει εξοικειωθεί με το φακό, αφού έχει συνηθίσει να φωτογραφίζεται 4-5 φορές την εβδομάδα! Η συντριπτική πλειοψηφία των λήψεων, που έχω κάνει, πραγματοποιήθηκε από μικρή απόσταση, με τη βοήθεια των EF 28-70mm, EF 70-200mm και 85mm f/1.4.

Μία από τις δυσκολίες που έχω συναντήσει όλο αυτό τον καιρό είναι ότι η προσοχή των μωρών αποσπάται πολύ εύκολα, και ως εκ τούτου απαιτείται ένα καλό σύστημα αυτόματης εστίασης, ικανότητα να προβλέπεις την επόμενη θέση και βέβαια φακοί που να αποδίδουν πολύ καλά στα ανοιχτά διαφράγματα. Σπανίως έχω χρησιμοποιήσει φλας. Προτιμώ απερίφραστα να δουλεύω με φυσικό φως, γι’ αυτό θεωρώ ότι η δυνατότητα που σου δίνουν φακοί με διάφραγμα f/2 ή φωτεινότερο είναι αναντικατάστατη. Ανάλογα με το φακό που χρησιμοποιώ και την ελάχιστη απόσταση εστίασης που επιτρέπει, αναπροσαρμόζω ανάλογα τη γωνία λήψης.

Με έναν 85άρη, όπως ο AF-S Nikkor 85mm f/1.8G, του οποίου η ελάχιστη απόσταση εστίασης είναι περί τα 80cm, συνηθίζω να φωτογραφίζω υπό αρκετά μεγάλη γωνία, είτε ψηλότερα από το θέμα, είτε από επίπεδο αρκετά χαμηλότερο. Δε χρειάζεται να τονίσω ότι η ακρίβεια εστίασης με φωτεινούς φακούς αυτού του είδους είναι καθοριστικής σημασίας, εξ’ ου και απαιτείται να έχει κάποιος απόλυτη εμπιστοσύνη στον εξοπλισμό του.

Η φωτογραφία που παρουσιάζεται είναι μια πολύ απλή λήψη. Ένας ενήλικας καθόταν με πλάτη στη μπαλκονόπορτα (σε μικρή απόσταση) και κρατούσε το μωρό με τέτοιο τρόπο που του επέτρεπε να περιστρέφει το κεφάλι του, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες τρισδιάστατες σκιές. Για να περιορίσω το έντονο κοντράστ, χρειάστηκε να μαλακώσω το φως τραβώντας την κουρτίνα. Έκανα μεγάλη προσπάθεια να πετύχω στιγμές που ήταν εντελώς ακίνητο, κάτι που μου εξασφάλιζε μεγαλύτερη ακρίβεια στην αυτόματη εστίαση. Είναι από τις ελάχιστες φορές που δεν έχω χρησιμοποιήσει καθόλου Photoshop.

Η τελική εικόνα είναι απόρροια επεξεργασίας αποκλειστικά μέσα στο Camera Raw.

Σχετικά με τον συντάκτη

Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images για περισσότερο από 15 χρόνια, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.