Νέα

POKEMON GO: ΤΑ VIDEOGAMES ΣΕ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ;

Η Tετάρτη 6/7/16 απέκτησε ήδη μια ιδιαίτερα ξεχωριστή θέση στην ιστορία του Gaming!

Μέσα σε λιγότερο από μια εβδομάδα, το νέο Augmented Reality (Ενισχυμένης – Επαυξημένης Πραγματικότητας) παιχνίδι για smartphones, προξένησε φρενίτιδα στον πλανήτη, βγάζοντας τους χρήστες (κυριολεκτικά!) στους δρόμους, προκαλώντας αναστάτωση σε αρχές κάθε είδους και (για να μην ξεχνιόμαστε…) θησαυρίζοντας τη δημιουργό εταιρία Nintendo.

Το Pokemon GO λανσαρίστηκε την Tετάρτη 6/7/16, στις αγορές των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας και κατέλαβε αμέσως την πρώτη θέση σε downloads τόσο στο App Store όσο και στο Google Play. Μέσα σε 7 ημέρες, κατάφερε να καταστεί το πιο επιτυχημένο παιχνίδι κινητού τηλεφώνου στην ιστορία, στις ΗΠΑ, έχοντας αγγίξει ήδη, από τη Δευτέρα 11/7, τα 11 εκατομμύρια καθημερινούς ενεργούς χρήστες σε συσκευές Android στη χώρα.

Τη ίδια ημέρα (Δευτέρα 11/7) οι μετοχές της ιαπωνικής εταιρείας είχαν αυξηθεί ήδη κατά 25%. Την Πέμπτη 14/7 ανέβηκαν κατά 16% επιπλέον, εκτινάσσοντας το ποσοστό της συνολικής αύξησης στο 56%! Ως αποτέλεσμα της αύξησης αυτής, η Nintendo ανέβασε κατά 10 δις δολάρια την αξία της, που πλέον αγγίζει τα 34 δις!

Το παιχνίδι βασίζεται στη δημοφιλή σειρά κινουμένων σχεδίων Pokemon και ζητά από το χρήστη να συλλέξει τα συνολικά 250 τερατάκια σε πραγματικούς δρόμους. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας, καθώς και το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης GPS, το οποίο σε συνδυασμό με την κάμερα του smartphone δημιουργεί έναν χάρτη της περιοχής, όπου ο χρήστης μπορεί να ανακαλύψει διάφορα Pokemon.

Η τεράστια ανταπόκριση του κοινού στο νέο παιχνίδι έχει ήδη οδηγήσει πολλά μουσεία, ιδρύματα ακόμα και νεκροταφεία(!) ανά τον κόσμο, να βγάλουν ανακοινώσεις απαγορεύοντας στους επισκέπτες να το παίζουν στις εγκαταστάσεις τους.

Στο κυνήγι των Pokemon, έχουν ήδη σημειωθεί ατυχήματα αλλά και ληστείες. Άξια ειδικής αναφοράς είναι σίγουρα η περίπτωση της 19χρονης Αμερικανίδας Shayla Wiggings η οποία, καθώς προσπαθούσε να εντοπίσει τα εικονικά πλάσματα, ανακάλυψε το απολύτως πραγματικό πτώμα, ενός άτυχου άνδρα, να επιπλέει στον ποταμό Big Wind της πόλης Riverton!

Η επιτυχία του συγκεκριμένου videogame ήταν προφανές πως δεν θα άφηνε ούτε τους χάκερς αδιάφορους: σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ η απάτη που σχετίζεται με το συγκεκριμένο παιχνίδι περιλαμβάνει ένα email, το οποίο οι χάκερς στέλνουν στους χρήστες με το μήνυμα ότι πρέπει να εγγραφούν στη νέα επί πληρωμή (12,99 δολάρια) έκδοση του Pokemon GΟ μέσα σε 24 ώρες, αλλιώς ο λογαριασμός τους στο παιχνίδι θα παγώσει.«Με λύπη σάς ενημερώνουμε ότι εξαιτίας της τεράστιας ανταπόκρισης στη νέα μας εφαρμογή Pokemon GO και της ανάγκης για ισχυρότερους σέρβερς, δεν είμαστε πλέον σε θέση να διατηρήσουμε τον λογαριασμό σας δωρεάν. Ο λογαριασμός σας θα παγώσει σε 24 ώρες εάν δεν προχωρήσετε στην αναβάθμιση» είναι το μήνυμα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αναφέρεται επίσης ότι οι νέοι όροι και προϋποθέσεις της υπηρεσίας απαιτούν πλέον μηνιαία αμοιβή 12,99 δολαρίων, ώστε οι χρήστες να μπορούν να παίξουν το Go. Αυτό, βέβαια, παρέχει τη δυνατότητα σε σέρβερς τρίτων να κλέψουν στοιχεία των χρηστών, που πληρώνουν, όπως κωδικοί πρόσβασης για email και πληροφορίες των τραπεζικών τους λογαριασμών.

Παρότι έχουν περάσει ελάχιστες ημέρες από την κυκλοφορία του Pokemon GΟ, ξεκίνησαν ήδη και οι συνομιλίες για τη μεταφορά του παιχνιδιού στον κινηματογράφο. Με βάση ρεπορτάζ του Deadline η Legendary Pictures είναι πολύ κοντά στο να κλείσει συμφωνία για την απόκτηση των δικαιωμάτων για τη μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του επιτυχημένου γιαπωνέζικου παιχνιδιού.

Σύμφωνα με την ανάλυση του CNN Greece «το στοιχείο που έκανε τη διαφορά και προκάλεσε τη φρενίτιδα είναι η προσθήκη της Ενισχυμένης Πραγματικότητας και το κυνήγι των Pokemon, μέσα από την οθόνη του κινητού ή του tablet, στον πραγματικό κόσμο. Επί της ουσίας, η Ενισχυμένη Πραγματικότητα είναι η δυνατότητα που δίνεται σε ηλεκτρονικές εφαρμογές να προσθέτουν ψηφιακά στοιχεία (πληροφορίες κειμένου, εικόνας και ήχου, αλλά και διάδραση) στο φυσικό χώρο, δηλαδή σε τοποθεσίες, κτίρια, ακόμη και πρόσωπα. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να βρίσκεται σε διαμέρισμα που πωλείται και μέσα από την οθόνη του κινητού να βλέπει συμπληρωματικές πληροφορίες για αυτό.”

screens

Δύο δημοσιογράφοι του site καταθέτουν σχετικά την άποψή τους:

Pokemon STOP – Λουκάς Καρνής

Ο κόσμος μας είναι μια πίστα για παιχνίδι Ενισχυμένης Πραγματικότητας εδώ και μία εβδομάδα, μια εξέλιξη ανέλπιστη και πολύ ενήλικη για χρήστες που κουβαλάνε ενθουσιασμό ανηλίκου σε όλα όσα τους δωρίζει γενναιόδωρα η τεχνολογία. Το Pokemon GO είναι το παιχνίδι που κατάφερε πολλά σε ελάχιστες ημέρες κυκλοφορίας του – με την αγορά της Ελλάδα και άλλων χωρών να περιμένουν υπομονετικά για την πρεμιέρα του.

Ένα ευφυές απλό παιχνίδι που από τη μία έχει γίνει παραπέτασμα για δράση κακοποιών στοιχείων (σύμφωνα με την εφημερίδα The Guardian τουλάχιστον εννέα άτομα έχουν πέσει θύματα ληστείας σε ερημικά σημεία των ΗΠΑ που έγιναν PokeStops στο παράλληλο, ψηφιακό σύμπαν του PG) και από την άλλη έχει δώσει αφορμές για να κατακλύσουν ορδές παικτών μέρη που η πρόσβαση οφείλει να είναι ελεγχόμενη.

Το Pokemon GO είναι μια έξυπνη συμμαχία των Niantic και The Pokemon Company που ανέβασε τις μετοχές της Nintendo και κατέβασε το προσωπείο του χρήστη του. Η αντίδραση απέναντι στην ανεξέλεγκτη γεφύρωση του Ψηφιακού με τον Πραγματικό Κόσμο είναι θεμιτή και απαιτεί να ξεκινήσει ένας διάλογος για την ομαλή, πολιτικά ορθή, αυστηρά οριοθετημένη μετάβαση σε μια άλλη, ενδιάμεση πραγματικότητα.

Ένα κοινωνικό πείραμα εν εξελίξει, το Pokemon GO δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να πιάσει τα τέρατα της αρεσκείας του χωρίς προηγουμένως να έχει φροντίσει να περιορίσει την λαιμαργία (μπορείς να το πεις και εθισμό στη ψηφιακή ζωή που παραδίδεσαι άνευ όρων) και το κακόβουλο “λογισμικό” που πολλοί κουβαλάνε μέσα τους. Στο Ενισχυμένο Περιβάλλον τα κρεματόρια είναι ένα ακόμη σημείο ανεφοδιασμού ή/και “Pokemonθηρίας”. Μια απόδειξη ότι η έξυπνη τεχνολογία μπορεί να γίνει μία ύβρις απέναντι στην ιστορία της ανθρωπότητας όταν παραδοθεί σε ανόητους αυλικούς. Ας μην.

pokemon-go-nick_statt-2016-2.0

Pokemon Go – Τάσος Οικονόμου

Η εμφάνιση των πλασμάτων του Pokemon Go σε τόπους όπως το Άουσβιτς, Μουσεία του Ολοκαυτώματος, σε νοσοκομεία ή ακόμη και στη μέση του δρόμου έχει προκαλέσει δικαιολογημένες και έντονες αντιδράσεις. Αυτές, όμως, δεν πρέπει να συγχέονται με το ευρύτερο πεδίο της Ενισχυμένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) και τη γεφύρωση του Ψηφιακού με τον Πραγματικό Κόσμο μέσα από συσκευές όπως τα κινητά τηλέφωνα.

Η αξιοποίηση αυτής της τεχνολογίας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα όπου πολλές ψυχαγωγικές, εμπορικές ή πληροφοριακές υπηρεσίες ήδη αναπτύσσονται σε πειραματικό, ακόμη, στάδιο και αναμένεται να συμβεί σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα στο μέλλον. Για παράδειγμα, η Ενισχυμένη Πραγματικότητα αποτελεί μονόδρομο για τα μουσεία σε όλο τον κόσμο, καθώς, οι συσκευές των κινητών τηλεφώνων αποτελούν το ιδανικό μέσο για να παρέχουν ad hoc πληροφορίες και οπτικοακουστικό περιεχόμενο για οποιοδήποτε έκθεμα που βλέπει κάποιος επισκέπτης. Γιατί θα πρέπει να ακυρωθεί η δυνατότητα στο σύνολό της εξαιτίας της μερικής εσφαλμένης λειτουργίας του αλγόριθμου του Pokemon;

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι αυτής της τεχνολογίας βρίσκεται στο μέλλον: στις δυνατότητες που θα γεννηθούν και οι οποίες ακόμη δεν υπάρχουν. Η πειραματική εφαρμογή τους σε πεδία όπως το gaming ή το real estate δείχνουν ορισμένες από τις προοπτικές που υπάρχουν και μπορούν να γεννηθούν. Η δαιμονοποίηση της Ενισχυμένης Πραγματικότητας στο σύνολό της αποτελεί μία ακραία αντίδραση απέναντι στη σύνθεση του ψηφιακού κόσμου με την πραγματικότητα. Ο φόβος απέναντι στο νέο αποτελεί κοινό τόπο και ενστικτώδη αντίδραση όταν αυτό εκδηλώνεται.

Pikachu

Aν δεν αναγνωρίζετε τον εικονιζόμενο, μάλλον διαβάζατε λάθος άρθρο 😛

Σχετικά με τον συντάκτη

Νίκος Κατσουλώτος

Νίκος Κατσουλώτος

Υποψήφιος Διδάκτορας στον Τομέα των Ψηφιακών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Το 2012 ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό του, με αντικείμενο το σχεδιασμό πολιτικής αφίσας στo Πανεπιστήμιο του Νόβι Σαντ (Ακαδημία Τεχνών). Είναι απόφοιτος του Tμήματος Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ της Αθήνας (2011).

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο