Ενδιαφέρουν

SELFIES: ΟΤΑΝ Η ΑΠΡΟΝΟΗΣΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ 259 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!

Ένα τραγικό φαινόμενο αποκτά ολοένα και ευρύτερες διαστάσεις σε όλο τον πλανήτη!

Από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Νοέμβριο του 2017, σημειώθηκαν, παγκόσμια, 259 θάνατοι ανθρώπων που επιχειρούσαν να βγάλουν φωτογραφίες selfie σε 137 συμβάντα. Η μέση ηλικία τους ήταν μόλις 22.94 χρόνια!

Αυτά είναι τα βασικότερα συμπεράσματα μελέτης με τον εύγλωττο τίτλο Selfies: A boon or bane (μτφ: Eυχαρίστηση ή όλεθρος) που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Journal of Family Medicine and Primary Care και μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη εδώ. 

Παρακάτω σταχυολογούμε μερικές από τις βασικότερες διαπιστώσεις της:

Περίπου το 72.5% των συνολικών θανάτων αφορούσε άνδρες και το 27.5% γυναίκες, παρότι οι τελευταίες τραβούν περισσότερες λήψεις. Το χαμηλότερο ποσοστό που τους αναλογεί οφείλεται στο ότι δεν επιδεικνύουν την αφέλεια των ανδρών όσον αφορά την ανάληψη (περιττών…) ρίσκων.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η διασπορά των θανάτων ανά έτος: υπήρξαν μόλις 3 το 2011. 2 το 2013. 13 το 2014. 50 το 2015. 98 και 93, αντιστοίχως, το 2016 και το 2017. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν πως το πρόβλημα διογκώνεται στο πέρασμα του χρόνου. Αιτίες; Η αυξημένη χρήση των smartphones με ολοένα και περισσότερες δυνατότητες λήψης selfie, η αυξημένη διαθεσιμότητα των selfie sticks και η συνολικότερη προώθηση του «φαινομένου selfies» μέσω events τύπου «Best Selfie Award».

Ο υψηλότερος αριθμός των τραγικών σχετικών συμβάντων έχει καταγραφεί στην Ινδία: 159 θάνατοι έχουν συμβεί μόνο εκεί από το 2011 – βασικότερη αιτία το γεγονός πως η συγκεκριμένη χώρα κατέχει το μεγαλύτερο πληθυσμό της Γης σε ηλικίες κάτων 30 ετών. Ακολουθούν η Ρωσία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Πακιστάν.

Η κύρια αιτία των θανάτων που καταγράφεται αφορά πνιγμούς ανθρώπων με κύριες αφορμές τα κύματα ή τις πτώσεις από σκάφη ενώ κωπηλατούν, σε συνδυασμό και με το γεγονός πως πολλοί (-ες) δεν ξέρουν να κολυμπούν. Στη δεύτερη θέση έρχονται οι θάνατοι από/σε μέσα μεταφοράς: λ.χ. άνθρωποι που πηδούν μπροστά από κινούμενα τρένα ή οδηγοί αυτοκίνητου που ποζάρουν εν κινήσει. Στην τρίτη θέση ισοψηφούν οι θάνατοι που προέρχονται είτε από πτώσεις είτε από φωτιά. Καμία έκπληξη, φυσικά, δεν προκαλεί το γεγονός πως η Αμερική έρχεται πρώτη στους θανάτους από selfies μέσω όπλων.

Ο πίνακας με τις αιτίες θανάτου από selfies που συμπεριλαμβάνεται στην έρευνα.

Η μελέτη τονίζει ότι το πρόβλημα είναι σχεδόν σίγουρα ακόμα μεγαλύτερο από ότι καταδεικνύουν τα παραπάνω νούμερα, για μια σειρά λόγους: παραδείγματος χάριν, σημειώνεται ότι όταν ένα πρόσωπο επιχειρεί να τραβήξει selfie κατά την οδήγηση και στη συνέχεια σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, η περίπτωση συχνά καταγράφεται ως «θανατηφόρο τροχαίο». Παράλληλα υπάρχουν αρκετές αναπτυσσόμενες χώρες όπου οι αναφορές για θανάτους εξαιτίας λήψης μιας φωτογραφίας selfie μπορεί να μην φτάσουν καν στις τοπικές ειδήσεις κ.ο.κ.

Βασικό συμπέρασμα; «Οι νέοι και οι τουρίστες είναι αυτοί που πλήττονται συχνότερα, στην προσπάθειά τους να είναι cool, ανεβάζοντας φωτογραφίες στα social media με την προσδοκία να αποσπάσουν όσο το δυνατό περισσότερα likes και θετικά σχόλια», σχολιάζει η έρευνα, που ξεκαθαρίζει πως: «οι selfies καθαυτές δεν είναι επικίνδυνες. Επικίνδυνη είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά. Οι άνθρωποι πρέπει να ενημερώνονται για τους κινδύνους που ενέχει η συμπεριφορά τους αλλά και τα επικίνδυνα μέρη όπου απαγορεύονται οι σχετικές λήψεις».


Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο