Portfolios

SINICHI MARUYAMA: «NUDES»

Χάρη σε μια νέα τεχνική, οι εικόνες του «χορεύουν» μπροστά στα μάτια μας!

H δουλειά του Shinichi Maruyama είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της παραδοσιακής ιαπωνικής αισθητικής του Wabi-Sabi, που αποτελεί έκφανση μιας κοσμοθεωρίας με επίκεντρο την αποδοχή της παροδικότητας και της ατέλειας. Με άλλα λόγια αφορά την ομορφιά που είναι «ατελής, παροδική, και ελλιπής».

Ο καλλιτέχνης γεννήθηκε το 1968, στην πόλη Ναγκάνο της Ιαπωνίας, και συνδέθηκε με την τέχνη από μικρή ηλικία, μέσα από την καλλιγραφία και τη φωτογραφία. Στο έργο του συλλαμβάνει τη βασική αρχή των ενεργειακών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των μορφών. Σε αντίθεση με το πρώτο του project Water Sculpture (όπου αποπειράθηκε, με επιτυχία, να σταματήσει το πέρασμα του χρόνου μέσα από ληψεις αιωρούμενων υγρών μορφών που συγκρούονται στον αέρα) στη νέα του δουλειά Nudes, επιχειρεί να αποδώσει την αίσθηση της συνεχόμενης κίνησης, σε μία μόνο φωτογραφία.

 

Shinichi Maruyama

Ένα δείγμα από το Water Sculpture, όπου ο Maruyama προσπάθησε να αναδείξει  μια «παγωμένη» στιγμή στο χρόνο.

Για τη δημιουργία των Nudes χρησιμοποίησε μέσα νέας τεχνολογίας προκειμένου να απαθανατίσει το γυμνό σώμα, δημιουργώντας έτσι μια καινούρια τεχνική που συνδυάζει την ψευδαίσθηση της κίνησης και την οπτική στατικότητα. Σε συνεργασία με τη χορογράφο Jessica Lang και νέους χορευτές, κατάφερε να αποτυπώσει μια αλληλουχία γεγονότων μέσα από την κίνηση των χορευτών και τη ροή της χορογραφίας. Η νέα τεχνολογία τού επέτρεψε να συνθέσει πολυεπίπεδα οπτικά αποτελέσματα: κάθε τελική φωτογραφία του, αποτελείται από 10.000 λήψεις που έχουν αποτυπωθεί σε χρόνο 2-4 δευτερολέπτων.

Η κάθε εικόνα της σειράς συνθέτει μια μόνο μορφή, η οποία (χάρη στην αρμονία στο φωτισμό, στις σκιάσεις και στο χρωματισμό του δέρματος) θα λέγαμε πως αναδύει μια πρωτόγνωρη αίσθηση. Υπάρχει βάθος στη φιγούρα και καμία αίσθηση αρχής ή τέλους, γεγονός που ανασυνθέτει στο μυαλό μας την κίνηση του χορευτή, κυριολεκιτκά μπροστά στα μάτια μας!

O Shinichi (ανα)γνωρίζει πως για να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα και στην εξέλιξη αυτής της τεχνικής, υπήρξε μεγάλη προσπάθεια από καλλιτέχνες προηγούμενων γενεών. Αντλεί έμπνευση από καλλιτέχνες όπως ο Marcel Duchamp με το έργο του Nude Descending a Staircase, No. 2 (1912) όπου μια γυμνή μορφή ανεβοκατεβαίνει μια σκάλα πολλαπλές φορές, και από την μελέτη του χρονοφωτογράφου Étienne-Jules Marey ο οποίος κατάφερε να αποτυπώσει την κίνηση ζώων και ανθρώπων, με 12 φωτογραφίες ανά λεπτό.

Παρακάτω θα δείτε την ολοκληρωμένη σειρά του Shinichi, όπως είχε παρουσιαστεί αποκλειστικά στην Bruce Silverstein Gallery στην Νέα Υόρκη, το 2013:

Σχετικά με τον συντάκτη

Μυρτώ Περπινιώτη

Μυρτώ Περπινιώτη

Έχει τελειώσει τη Σχολή Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, στο Τ.Ε.Ι. Πατρών. Από μικρή την τραβούσε η μαγεία της τέχνης, σε κάθε της μορφή. Η φωτογραφία είναι το πάθος της, η έκφραση η απελευθέρωσή της, και η έρευνα η πρόκλησή της. Χρησιμοποιεί και χειρίζεται τη φωτογραφία ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων. Μέσα από τα άρθρα της προσπαθεί να ανακαλύψει πώς άνθρωποι με το ίδιο πάθος, όπως εκείνη, χρησιμοποιούν τη φωτογραφία, και τι εκδηλώνεται μέσα από το έργο τους.