Διάφορα Νέα

«ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ» ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ

Tαινίες τρόμου, τηλεοπτικές σειρές και τα κοστούμια τους!

Η μεγάλη και η μικρή οθόνη πάντα είχαν μια σχέση πάθους με τη μόδα. Η εκδήλωση «Μόδα και Κινηματογράφος» στη Στέγη, στις 23 και 24 Μαΐου, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα ιδιαίτερα επιμελημένο πρόγραμμα ταινιών τρόμου, σουρεαλιστικών φιλμ και τηλεοπτικών σειρών, σε συνδυασμό με μια σειρά σχετικών συζητήσεων πάνω στα κοστούμια, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από όλο τον κόσμο.

Ποιος ξεχνάει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Hubert de Givenchy στο Breakfast at Tifanny’s (1961); Πόσο ανήκει η Kika (1993) στον Jean Paul Gaultier; Πόσο μεγάλος θα ήταν ο Great Gatsby (2006) αν τον άφηνε η ομάδα της Prada να ντυθεί μόνος του; Κι αν ο Paco Rabanne δεν δημιουργούσε τα κοστούμια για τηνBarbarella, πώς θα την έλεγαν;

Από ψεύτικα πόδια παραγεμισμένα με μπύρα έως μια σαγηνευτική εξωγήινη που φοράει γούνα, η εκδήλωση Μόδα και Κινηματογράφος διερευνά τη δύναμη και τη λειτουργία του σχεδιασμού κοστουμιών, εξερευνώντας τα σημεία συνάντησης μεταξύ κοστουμιών και κινηματογράφου, θεάματος και αφήγησης και μόδας και ταυτότητας.

Τι επίδραση έχουν τα κοστούμια στους χαρακτήρες, την ιστορία και την ερμηνεία; Στόχος του ενδυματολόγου είναι να δημιουργήσει ένα οπτικά αξέχαστο θέαμα ή κοστούμια που να εντάσσονται αρμονικά στην αφηγηματική εξέλιξη της ταινίας; Και ακόμα, πώς μας επηρεάζει συναισθηματικά η γκαρνταρόμπα των ηθοποιών, κάνοντάς μας να κολλήσουμε στη δράση; Από το σοκαριστικό στο υπερρεαλιστικό, το αυθεντικό και το παράλογο, η εκδήλωση Μόδα και Κινηματογράφος θα συζητήσει τις κομβικές στιγμές στην ενδυματολογία, που καλύπτουν τρία είδη και τέσσερις δεκαετίες ψυχαγωγίας επί της οθόνης.

Το πρόγραμμα παρουσιάζει μια πλούσια σειρά συζητήσεων με επαγγελματίες του χώρου, συντονιστής των οποίων είναι ο βραβευμένος ραδιοφωνικός παραγωγός του BBC και συγγραφέας Ian Peacock. Στο πλαίσιο αυτών των συζητήσεων, η Claire Pajaczkowska, διδάσκουσα στο Royal College of Art του Λονδίνου, αναλύει τη σχέση κοστουμιών, εξουσίας και συμβολισμών στον υπερρεαλιστικό κινηματογράφο, ενώ ο διακεκριμένος θεωρητικός Jonathan Faiers καταθέτει τη δική του άποψη για την αρνητική κινηματογραφική γκαρνταρόμπα στις ταινίες τρόμου. Σε συζητήσεις συμμετέχει και ο Steven Noble, ενδυματολόγος ταινιών όπως Η θεωρία των πάντων, Κάτω από το δέρμα, Trainspotting. Από τις ταινίες που θα προβληθούν, ξεχωρίζουν το δυστοπικό φιλμ επιστημονικής φαντασίας του Rainer Werner Fassbinder, Δικτυακός κόσμος (γερμ. Welt am Draht / αγγλ. World on a Wire), η επική ταινία ψυχολογικού τρόμου του Roman Polanski, Το μωρό της Ρόζμαρυ (Rosemary’s Baby) και ένα επεισόδιο που έχει ελάχιστα προβληθεί από την αυθεντική τηλεοπτική σειρά-περιπέτεια, The Avengers (Οι Εκδικητές).

Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.