Photo Specials

TO ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ

Χάθηκε στην Ακρόπολη, αλλά επιστράφηκε στην Αμερικανίδα ιδιοκτήτρια της!

«Βρήκα τη φωτογραφική μηχανή αυτής της μητέρας με τον γιο της που έχει ληφθεί στην Ακρόπολη, στην Αθήνα. Πιστεύω ότι είναι από τη Νέα Υόρκη, με βάση τις ρυθμίσεις της κάμερας. Παρακαλώ, προωθήστε την ώστε να τους βρω και να τους δώσω πίσω τη μηχανή τους».

Βρήκε τις αναμνήσεις της μέσω social media

Με αυτό το μήνυμα ο Άλεξ Πιτροπάκης συνόδεψε τη λήψη που βλέπετε παραπάνω, κι έτσι άρχισε τη αναζήτηση, μέσω διαδικτύου, την Κυριακή 14/6/15, στις 10.31 το πρωί, για τον ιδιοκτήτη μιας φωτογραφικής μηχανής που ανακάλυψε ξεχασμένη σε ένα δικό του περίπατο στην Ακρόπολη.  Ας δούμε αναλυτικά τι επακολούθησε μέσα από το ρεπορτάζ που ακολούθησε 4 ημέρες μετά (18/6/15) από την Καθημερινή:

Το θεωρούμε πια δεδομένο, προέκταση των χεριών, του μυαλού, της ζωής μας, αλλά όταν το Ιντερνετ αποφασίζει να φανερώσει λίγη από τη μαγεία του, ακόμη μας συναρπάζει. Οπως το έθεσε εξαιρετικά ο Αλεξ στο λιτό του ποστ προχθές τα ξημερώματα στο φέισμπουκ: «Ευχαριστώ πολύ όλους. Το Ιντερνετ έκανε πάλι το θαύμα του» (σ.σ. «internet did the trick»). Ναι, ήταν ένα μικρό θαύμα.

Το πρώτο ποστ έγινε την περασμένη Κυριακή στις 10.30 το πρωί. Ανεβάζοντας τη σέλφι μιας τουρίστριας και του παιδιού της με φόντο τον Παρθενώνα, ο Αλεξ Πιτροπάκης έγραφε στα αγγλικά για ευνόητους λόγους: «Βρήκα τη φωτογραφική μηχανή αυτής της μητέρας με τον γιο της που έχει ληφθεί στην Ακρόπολη, στην Αθήνα. Πιστεύω ότι είναι από τη Νέα Υόρκη με βάση τις ρυθμίσεις της κάμερας. Παρακαλώ, προωθήστε την ώστε να τους βρω και να τους δώσω πίσω τη μηχανή τους». Το ίδιο ποστ, συνοδεύοντας την ίδια φωτογραφία, ανέβηκε ταυτόχρονα σε ίνσταγκραμ και τουίτερ, όπου ο Αλεξ διατηρεί επίσης προφίλ.

Αυτό που ακολούθησε, δεν το περίμενε ούτε ο ίδιος. Μέσα σε λιγότερο από δύο εικοσιτετράωρα, το ποστ στο φέισμπουκ είχε πάνω από 2.100 κοινοποιήσεις, έγινε πάνω από 1.000 retweet και η φωτογραφία «γύρισε» επίσης πολύ και στο ίνσταγκραμ. Πολλοί χρήστες επικοινωνούσαν με τον Αλεξ με υποδείξεις για το πού μπορεί να απευθυνθεί (όπως το γκρουπ στο φέισμπουκ Lost and Found Cameras, το Αστυνομικό Τμήμα Ακροπόλεως, το σάιτ Camerafound.com, ακόμη και την αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα), αλλά και στοιχεία: «Είμαι ξεναγός –του έγραψε μία κοπέλα–, είχα δει αυτήν τη μητέρα με το παιδί της νομίζω κοντά στις τουαλέτες στην Ακρόπολη. Τη θυμάμαι γιατί μου έκανε εντύπωση το κολιέ της. Εχω την εντύπωση πως είναι Γαλλίδα».

Ενα σχόλιο όμως στο ίνσταγκραμ αμέσως ξεχώρισε: «Αλεξ, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή είναι η αδελφή μου. Σου έστειλα και μήνυμα στο φέισμπουκ με αποδείξεις. Βρίσκεται πράγματι στην Ελλάδα, αλλά δεν ξέρω για πόσο. Προσπαθώ να τη βρω για να επικοινωνήσεις μαζί της μέσω φέισμπουκ. Ευχαριστώ πολύ που το πόσταρες!».

Το μυστήριο είχε λυθεί, η κάτοχος της φωτογραφικής μηχανής είχε βρεθεί. Και τελικά ήταν όντως από τη Νέα Υόρκη, όπως ο Αλεξ είχε υποθέσει.


 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.