Know How Τεχνικές

H ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΛΗΨΕΩΝ

Είναι ζωτικό να καταλάβουμε τις άπειρες δυνατότητες της επεξεργασίας!

Τα τελευταία χρόνια έχω αλλάξει πολλά πράγματα στον τρόπο που προσεγγίζω τις εικόνες μου στο στάδιο του post processing. Έχω καταφέρει να αναπτύξει ένα σχετικά σταθερό workflow που μου επιτρέπει να ελέγχω σε μεγάλο βαθμό την τονικότητα και τη χρωματική αναπαραγωγή.

Έχω επιλέξει τη δημιουργία προχωρημένων μασκών για τον έλεγχο της τονικότητας και την αποκατάσταση των λεπτομερειών στις πολύ σκιερές και πολύ φωτεινές περιοχές. Όταν φθάσει η ώρα να ασχοληθώ με το χρώμα, μετατρέπω την εικόνα σε Lab και δουλεύω εκεί. Αμέσως μετά την επαναφέρω σε Adobe RGB που είναι ο ζητούμενος χρωματικός χώρος για τις δικές μου ανάγκες.

Είναι ζωτικής σημασίας να καταλάβει κάποιος όχι μόνο τις άπειρες δυνατότητες της επεξεργασίας αλλά και την ίδια τη σημασία της επεξεργασίας. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, η ψηφιακή εικόνα έχει επιφέρει σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αισθητική, στον τρόπο που κρίνουμε και αξιολογούμε μια φωτογραφία. Δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να ακολουθούνται οι νέοι κανόνες, αλλά σε επαγγελματικό επίπεδο είσαι υποχρεωμένος να το κάνεις αν σε ενδιαφέρει να πουλήσεις ευκολότερα τις εικόνες. Είναι αρκετοί εκείνοι που διαθέτουν καλές DSLR/CSC, τραβούν απευθείας JPEG αρχεία και είναι ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Το σέβομαι απόλυτα, απλά δεν ανήκω (ούτε πρόκειται σε αυτή την κατηγορία).

Πώς ξεκινάμε λοιπόν να μαθαίνουμε επεξεργασία; Πολύ απλά, διαβάζοντας σχετικά βιβλία και αναζητώντας αντίστοιχα video tutorials που ταιριάζουν περισσότερο στη δική μου λογική. Σε πρώτο στάδιο θεωρώ αυτονόητο ότι κάποιος γνωρίζει τις βασικές δυνατότητες και το χειρισμό των εργαλείων του raw converter που έχει επιλέξει να χρησιμοποιεί.

Η λειτουργία επιλεκτικών διορθώσεων, που δεν υπήρχε στο παρελθόν, θα σας βοηθήσει να φέρετε τις εικόνες σας αρκετά κοντά σε αυτό που είχατε αρχικά στο μυαλό. Αν το θέμα σας διακρίνεται από ακραίο κοντράστ, θα πρότεινα να πειραματιστείτε με την τεχνική της διπλής επεξεργασίας, δηλαδή την παραγωγή δύο διαφορετικών εικόνων από το ίδιο raw αρχείο και τη συγχώνευσή του αργότερα στο Photoshop. Ειδικά σε θέματα καλοκαιρινών λήψεων το έντονο κοντράστ είναι πανταχού παρών, οπότε δεν βλάπτει να είστε προετοιμασμένοι.

Summer tips 2015

Η λήψη πριν (αριστερά) και μετά (δεξιά) την επεξεργασία της.

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.