Εκθέσεις φωτογραφίας

TARYN SIMON: “PAPERWORK AND THE WILL OF CAPITAL”

Διάρκεια: 27 Φεβρουαρίου – 5 Απριλίου 2018

Η Gagosian παρουσιάζει φωτογραφίες μεγάλης κλίμακας της Simon, η οποία είναι μια πολυτομεακή εννοιολογική καλλιτέχνιδα, το έργο της οποίας συνδέει τη φωτογραφία, τη γλυπτική και την περφόμανς.

Η Taryn Simon γεννήθηκε το 1975 στη Νέα Υόρκη, όπου ζει και εργάζεται σήμερα.
Συλλογές της περιλαμβάνουν το Κέντρο Georges Pompidou, Παρίσι, την Tate Modern,
Λονδίνο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Φρανκφούρτη, το Μουσείο Τέχνης της Κομητείας
του Λος Άντζελες, το Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη και το Solomon R.

Η προσέγγισή της με γνώμονα  την έρευνα, έχει παράξει ιδιαιτέρως εποικοδομητικά σύνολα έργων όπως τα The Innocents (2002); An American Index of the Hidden and Unfamiliar (2007); Contraband (2010); και το διαδικτυακό Image Atlas (2012); καθώς και το The Picture Collection (2013); Birds of the
West Indies (2013–14); and Black Square (2006–), ένα έργο σε εξέλιξη που πραγματεύεται
τις συνέπειες των ανθρώπινων εφευρέσεων. Για τη Simon, η φωτογραφία υπήρξε πάντα ένα
όχημα για μεγαλύτερες εννοιολογικές ιδέες. Σε συνδυασμό με το κείμενο, οι φωτογραφίες
της αποκαλύπτουν τις δομές πίσω από τα συστήματα ελέγχου, από τη γενεαλογία και τα
σύνορα ως τη φυτολογία και τη διπλωματία.

Στο Paperwork and the Will of Capital (2015), η Simon μελετά τη θεατρικότητα της
εξουσίας μέσα από τις συμφωνίες, τις συνθήκες και τα διατάγματα που έχουν σχεδιαστεί για
να επηρεάζουν τα συστήματα διακυβέρνησης και οικονομίας, από τους πυρηνικούς
εξοπλισμούς ως τις τραπεζικές συμβάσεις και το εμπόριο διαμαντιών. Όλα
συμπεριλαμβάνουν τις χώρες που παρευρέθηκαν στη Νομισματική και Οικονομική
Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών του 1944 στο Bretton Woods, στο New Hampshire, η οποία
απηύθυνε την οικονομική παγκοσμιοποίηση μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που
οδήγησε στην εγκαθίδρυση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και της Παγκόσμιας
Τράπεζας. Σε αρχειακές εικόνες από τις υπογραφές των συμφωνιών αυτών, ισχυροί άνδρες
στέκονται δίπλα σε συνθέσεις καλλωπιστικών φυτών. Η Simon αναδημιούργησε και
φωτογράφισε αυτές τις συνθέσεις, συνοδεύοντάς τις με κείμενα που εξηγούν το κάθε
γεγονός, τονίζοντας τους τρόπους με τους οποίους η εξουσία δημιουργείται, εκτελείται,
προωθείται και συντηρείται.

Κάθε ανθοδέσμη τοποθετείται μπροστά από ένα εντυπωσιακό, δίχρωμο φόντο,
δημιουργώντας επιβλητικές νεκρές φύσεις που ανάγονται ταυτόχρονα σε πολλά επίπεδα
συμβολισμού: αναφέρονται στην “απίθανη ανθοδέσμη” του φλαμανδικού Διαφωτισμού που
συγκέντρωσε λουλούδια από διαφορετικά κλίματα και εποχές στους πίνακες νεκρής φύσης.

  • Χώρος: Gagosian Gallery, Μέρλιν 3, Αθήνα
  • Εγκαίνια: Τρίτη 27 Φεβρουαρίου, 19:00
  • Διάρκεια: 27 Φεβρουαρίου – 5 Απριλίου
  • Ωράριο: Τρίτη – Σάββατο: 11.00 – 18.00
 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.