Δοκιμές Εξοπλισμός

TEST: DJI MAVIC PRO

Με στιβαρή κατασκευή, εργονομική σχεδίαση, και βάρος μόνο 735gr.!

Ταξιδεύοντας με μοτοσικλέτα δρόμου και φωτογραφικό εξοπλισμό για πάνω από 13 χρόνια, το θέμα διαχείρισης χώρου είναι συνήθως το πρώτο που πρέπει να λύσω σε κάθε μου διαδρομή, κοντινή ή μακρινή. Η επιλογή μου, πριν λίγα χρόνια, να περάσω στις φωτογραφικές mirrorless ήταν κομβικό σημείο ώστε να γίνουν αρκετά πιο εύκολα τα πράγματα στο θέμα αυτό. Το drone όμως ήταν άλλο θέμα!

Παρόλο που οι δυνατότητές τους μεγάλωναν με τα χρόνια, το μέγεθος παρέμενε σταθερά μεγάλο και πολλές φορές ήταν αρκετά δύσκολο να μεταφερθούν ακόμα και με πιο άνετο μεταφορικό μέσον. Γι΄αυτό και δεν είχα αποφασίσει μέχρι πρόσφατα να πάρω την απόφαση για την αγορά δικού μου τέτοιου εξοπλισμού.

Όλα αυτά μέχρι το φθινόπωρο του 2016, όταν η DJI ανακοίνωσε το Mavic Pro. Μόλις είδα την παρουσίασή του αμέσως όλα έγιναν πιο εύκολα και η απόφαση είχε ήδη παρθεί. Τον Μάρτιο το είχα στα χέρια μου! Αμέσως μόλις ανοίξεις το κουτί, η ποιότητα κατασκευής της DJI είναι εμφανής σε όλα τα σημεία του Mavic. Στιβαρή κατασκευή, εργονομική σχεδίαση, πολύ ελαφρύ καθώς ζυγίζει μόνο 735gr. και φυσικά πολύ όμορφο! Σε λιγότερο από 45 δευτερόλεπτα από αναδιπλωμένο μέσα στην τσάντα μου (έχοντας διαστάσεις σχεδόν όσο είναι ο 12-60mm MFT φακός μου!) είναι έτοιμο για πτήση και περιπέτεια – και όλα αυτά με το χειριστήριό του σε συνδυασμό με το κινητό μου!

Το άγχος της πτήσης θα φύγει αμέσως μετά τα πρώτα λεπτά εξοικείωσης μαζί του! Η DJI έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα αυτό και το feedback που παίρνεις από το drone είναι άμεσο και πολύ σταθερό. Ακόμα και τις μέρες με παραπάνω αέρα, το Mavic δείχνει σταθερό και ανταποκρίνεται άψογα. Αυτό που συνιστώ όμως είναι να αποφεύγετε να πετάτε με αέρα πάνω από 18 knots. Αυτό βεβαίως δεν έχει να κάνει με τη σταθερότητα του σκάφους αλλά με τη δυνατότητα διάρκειας της μπαταρίας ώστε να μπορεί να γυρίσει πίσω ασφαλές, πετώντας κόντρα στον αέρα.

Φωτογραφικές δυνατότητες 

το Mavic διαθέτει 4Κ κάμερα 12MP (4000×3000), 1/2.3” (CMOS), f/2.2 αλλά το βασικότερο για μένα στοιχείο, που το κάνει περισσότερο «φωτογραφικό» drone, είναι ο φακός 28mm (35mm format equivalent) που μου δίνει ένα πιο φωτογραφικό αποτέλεσμα εικόνας σε σχέση με άλλα drone που φέρουν πιο ευρυγώνιο φακό (22mm και λιγότερο). Στο θέμα της ευαισθησίας ISO οι τιμές που μπορεί να κυμανθεί είναι από 100 έως 1600 δίνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα μέχρι 1000 ISO σε RAW αρχείο (μία ακόμα καλή δυνατότητα που μας δίνει η εταιρία στον τομέα της ορθής διαχείρισης στις μετέπειτα επεξεργασίες.)
Η σταθεροποίηση εικόνας είναι από τις καλύτερες που έχω δει σε drone καθώς έχει Cymbal 3 αξόνων με εξαιρετικά αποτελέσματα ευκρίνειας ακόμα και με δυνατό αέρα!
Το δυναμικό του εύρος (DR) μου δίνει πολύ καλά αποτελέσματα και μπορώ άνετα να δουλέψω τα αρχεία εικόνας στην επεξεργασία μετά. Σε πιο δύσκολες φωτιστικά συνθήκες έχει τη δυνατότητα για AEB burst mode καθώς και για HDR οπότε και εκεί αισθάνομαι καλυμμένος…
Η μπαταρία του κρατάει κατά μέσο όρο 22 με 24 λεπτά πτήσης σε normal mode, που είναι αρκετά για να μείνει στον αέρα όσο χρειάζομαι για να πάρω τις εικόνες που θέλω. Φυσικά μια ή και δυο επιπλέον μπαταρίες θα φανούν πάντα χρήσιμες και προτείνω να τις έχετε διαρκώς μαζί σας.

Συνοψίζοντας

Mετά από πολλές ώρες πτήσης μαζί του, μπορώ να πω με σιγουριά ότι ανήκει πλέον στον «σκληρό» πυρήνα του φωτογραφικού μου εξοπλισμού, γεγονός που μεταφράζεται στο ότι το έχω πάντα μαζί με τις φωτογραφικές μου μηχανές και τους φακούς μου! Κυριολεκτικά μπορώ στο σακίδιο πλάτης μου να έχω μια φωτογραφική μηχανή, 3 φακούς και το drone με το χειριστήριό του! Η ταξιδιωτική φωτογραφία πραγματικά έχει περάσει σε άλλο, πιο ελαφρύ και εύχρηστο επίπεδο!

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από το ongoing project μου Above. Μια διαφορετική οπτική τοπίων και αντικειμένων που έχω φωτογραφίσει όλα αυτά τα χρόνια μέσα από ένα νέο μέσο φωτογράφισης και διαφορετική προσέγγιση.

Για τις λήψεις αυτές  χρησιμοποιήθηκαν:

  • Drone: DJI Mavic Pro
  • Lenses:  28mm f2.2
  • Filters: Hoya ND & CPL

1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Photonet τ. 204 – Μπορείτε να παραγγείλετε το τεύχος εδώ!

Κανόνες ασφαλείας

Βασικό στοιχείο σε ό,τι κάνουμε σε σχέση με την Αεροφωτογραφία, είτε είναι για επαγγελματικούς είτε για ερασιτεχνικούς λόγους, αποτελεί η ασφάλεια η δική μας αλλά και των ανθρώπων γύρω μας!

Πριν την κάθε πτήση φροντίζουμε να:

1) Είμαστε ενήμεροι και σε εναρμόνιση με τους κανόνες της Υ.Π.Α. που ισχύουν στο μέρος που πετάμε.
2) Ελέγξουμε το λογισμικό του σκάφους για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε το πιο πρόσφατο update από την εταιρία κατασκευής.
3) Ελέγξουμε τα εμφανή μηχανικά μέρη του σκάφους, όπως οι έλικες.
4) Ελέγξουμε τις μπαταρίες του σκάφους, του χειριστηρίου και του κινητού μας, και βεβαιωνόμαστε για τη διάρκειά τους. Ένα restart επίσης στο κινητό μας δεν κάνει κακό!
5) Γνωρίζουμε τα όρια του σκάφους μας.
6) Έχουμε λάβει πρόβλεψη καιρού.
7) Έχουμε κάνει ένα μικρό τεστ πτήσης χαμηλά, πριν οδηγήσουμε το drone μακριά μας.

Σχετικά με τον συντάκτη

Φίλιππος Γαβρίλος

Φίλιππος Γαβρίλος

Ασχολείται με τη φωτογραφία σχεδόν δύο δεκαετίες, με αγάπη στο τοπίο και την ταξιδιωτική φωτογραφία. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο FIT στην Κύπρο, με ειδίκευση στην Φωτογραφία και στο Graphics Design. Ταξιδεύει συνέχεια με τις μηχανές του -δρόμου και φωτογραφίας- και είναι φανατικός χρήστης mirrorless φωτογραφικών μηχανών και drones.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο