Smartphones - action cameras Δοκιμές

TEST: LG G2

LG G2: sample photo

Καλή απόδοση σε δύσκολη λήψη, με τον ήλιο στο κάδρο να αντανακλάται στους καθρέφτες του κτιρίου και παρόλα αυτά να διατηρεί την φωτομέτρηση της εικόνας. Παρατηρείται μια σχετική αδυναμία στο κοντράστ.

Κατασκευή / Χειρισμός
Ως σύγχρονο smartphone, το G2 έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό: ακολουθεί την λογική και το «μάτι». Ο χρήστης δηλαδή πρέπει απλά να κοιτάξει τι «λέει» το τηλέφωνο και αυτόματα όλες οι λύσεις είναι στο χέρι του …κυριολεκτικά. Απαιτείται βέβαια αρχικά μια γνώση της λειτουργίας και συμπεριφοράς των σύγχρονων τηλεφωνικών συσκευών αλλά ακόμη και για τους νέους χρήστες αυτής της τεχνολογίας η καθοδήγηση είναι και επαρκής και απλή. Άπαξ και έχει κάποιος καλή επαφή με την οθόνη, το μενού είναι εύχρηστο, τα εικονίδια ασφαλώς μεγάλα και η ανταπόκριση της οθόνης, τόσο στην αφή όσο και στο σύρσιμο, άμεση. Έτσι ο χρήστης κινείται εύκολα και γρήγορα ανάμεσα στις διάφορες εναλλακτικές χρήσης και λειτουργίας.
Η Full HD IPS οθόνη, με μέγεθος 5.2” και ανάλυση 1920×1080, όχι απλώς «απέδειξε» τον εαυτό της αλλά θα τη χαρακτηρίζαμε σχεδόν «εθιστική», καθώς τόσο η φωτεινότητα όσο και η απόδοση των χρωμάτων της, σε όλες τις λειτουργίες, κάνει τη χρήση του G2 σχεδόν μονίμως «ψυχαγωγική» και όχι απλώς και μόνο απαραίτητη. Εικονίδια και γραμματοσειρές είναι μεγάλα και ευκρινή, ώστε ο έμπειρος χρήστης να απολαμβάνει και ο λιγότερο πεπειραμένος να μην βρίσκει καμία δυσκολία. Εν γένει, η αισθητική του τηλεφώνου είναι από τα δυνατά του σημεία και η καλή απόδοση της οθόνης ενισχύει την γενικότερη αίσθηση της χρήσης του.

Το G2 ως φωτογραφική μηχανή
Οι προδιαγραφές του είναι αρκετά δυνατές και η απόδοσή του –τηρουμένων των αναλογιών– καλή.
Δεν υπάρχει αμφοβολία ότι καμία συσκευή της οποίας το zoom είναι μόνο ψηφιακό δεν μπορεί να ανταγωνιστεί συσκευές (και φακούς) με οπτικό zoom και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι όσο πιο μικρός είναι ο αισθητήρας, τόσο πιο πολύ πάσχει το οπτικό αποτέλεσμα, ιδίως αν είναι «πηγμένος» με πάρα πολλά megapixels.
Αφού λοιπόν τα ξεκαθαρίσαμε αυτά, οφείλουμε να πούμε ότι η φωτογραφική μηχανή (και εν γένει συμπεριφορά) του G2 είναι πολύ καλή. Το G2 μπορεί να συντροφεύσει και να εξυπηρετήσει τον χρήστη σε πολλές φωτογραφικές περιστάσεις, με αποτελέσματα που στην πλειονότητά τους είναι τουλάχιστον ικανοποιητικά (με ιδανικές συνθήκες μπορούν να είναι και πολύ καλά).
Αρχικά η ίδια η οθόνη διευκολύνει πολύ στη σύνθεση των εικόνων. Τόσο το μέγεθός της (5.2”) όσο και η 400 pixels/inch ανάλυσή της εγγυώνται ξεκούραστη απεικόνιση ώστε ο χρήστης να μπορεί με ευκολία να συνθέσει καλά την εικόνα του. Η λειτουργία αφής αποδείχθηκε πολύ γρήγορη, εύκολη και άνετη. Είναι, ομολογουμένως, δελεαστική, καθώς επιτρέπει γρήγορη εναλλαγή της εστιακής απόστασης (zoom με άνοιγμα και κλείσιμο της εικόνας στην οθόνη), την εστίαση στο επιθυμητό σημείο και τελικά τη λήψη της εικόνας.

LG G2: sample photo

Βραδινή (σχεδόν) λήψη στα ISO800, με καλή απόδοση του ουρανού και των αποχρώσεών του και μια σχετική αδυναμία καταγραφής των χαμηλών τόνων.

Η μεγάλη ανάλυση της μηχανής στα 13ΜΡ επίσης εγγυάται καλή καταγραφή της εικόνας στις περισσότερες περιστάσεις, ενώ και το σύστημα σταθεροποίησης εικόνας (που δεν απαντάται συχνά σε android συσκευές) βοηθάει τον χρήστη είτε όταν επιλέγει τη χρήση του ψηφιακού zoom 8x είτε όταν το ίδιο το θέμα είναι κινούμενο ή σε συνθήκες χαμηλότερου φωτισμού.
Τα μενού επιλογών της μηχανής του G2 είναι κατανοητά και εύκολα προσβάσιμα. Καθώς η κατασκευαστική γραμμή βασίστηκε στην εξαφάνιση πλήκτρων, οι λειτουργίες είναι μοιρασμένες στα ψηφιακά πλήκτρα αφής δεξιά (λήψη) και αριστερά (παράμετροι και ρυθμίσεις) και δεν υπάρχουν ευκολίες απευθείας πρόσβασης σε επιμέρους ρυθμίσεις παρά μόνο μέσα από την οθόνη του μενού (παράγων μιας σχετικής καθυστέρησης αν κανείς φωτογραφίζει γρήγορες δραστηριότητες όπως αθλήματα ή μια εν εξελίξει σκηνή όπως στη φωτογραφία δρόμου).
Ο αισθητήρας είναι ακόμη σχετικά μικρών διαστάσεων (1/3”), αλλά ο φακός του τηλεφώνου έχει μέγιστο διάφραγμα F2.4 ώστε να διευκολύνει σε λήψεις με λίγο φως. Η κλίμακα των ISO δεν φτάνει σε πολύ υψηλές τιμές (μέχρι 800 χειροκίνητα).
Η φωτομέτρηση δεν έχει πολλές επιλογές αλλά είναι κεντροβαρής (κατά περίπτωση και μέσου όρου), ώστε για τυχόν διαφοροποιήσεις ο χρήστης ή πρέπει να πειραματιστεί με την αυξομείωση έκθεσης ή να περιμένει την ώρα της επεξεργασίας με τα αντίστοιχα λογισμικά στον υπολογιστή.

LG G2: sample photo

Κοντινό πλάνο στα ISO200 χωρίς flash, με αποτέλεσμα αρκετά καλή καταγραφή χρωμάτων, τόνων και αρκετών λεπτομερειών.

Το G2 έχει αρκετούς αυτοματισμούς που διευκολύνουν τόσο τη λήψη όσο και το τελικό αποτέλεσμα της εικόνας. Πολύ ενδιαφέρον βρήκαμε το Shot & Clear. Είναι μια εφαρμογή που ενεργοποιεί ο χρήστης όταν φωτογραφίζει σκηνές με εμβόλιμα κινούμενα αντικείμενα (π.χ. δρόμο ή παραλία). Το Shot & Clear τραβάει διαδοχικές εικόνες της ίδιας σκηνής, τα εντοπίζει, τα χρωματίζει με γαλάζιο ώστε ο χρήστης να επιλέξει αν θα τα κρατήσει ή όχι στην τελική του εικόνα. Βέβαια η ενσωματωμένη ποικιλία εφαρμογών και «επεμβάσεων» επάνω στις φωτογραφίες είναι ένα θέμα που δεν προβληματίζει πια τους εξοικειωμένους με τις νέες τεχνολογίες χρήστες, καθώς μέσα από το Google apps ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει όποια εφαρμογή επιθυμεί, αυξάνοντας και τη δημιουργικότητα αλλά και την συνδεσιμότητα του τηλεφώνου με άλλες συσκευές.
Ένα χαρακτηριστικό που πολλοί χρήστες μπορεί να βρουν ενδιαφέρον – ιδιαίτερα νεότερης ηλικίας – είναι η διπλή κάμερα, που όχι μόνο επιτρέπει τη λήψη γρήγορων selfies (αυτοπορτρέτων) αλλά επιτρέπει και την ταυτόχρονη «ύπαρξη» του χρήστη μέσα στο κάδρο της φωτογραφίας που τραβάει, σε όποια θέση επιθυμεί!
Όσον αφορά στην επεξεργασία, το τηλέφωνο έχει αποθηκευμένα κάποια εργαλεία επεξεργασίας που σε πρώτο στάδιο μπορούν να δώσουν διορθώσεις «εδώ και τώρα» κυρίως όσον αφορά τα πορτρέτα, που είναι και το «φλέγον» ζήτημα για πολλούς από τους νεότερους (και όχι μόνο) φανατικούς χρήστες των smartphones.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).