DSLR Δοκιμές

TEST: NIKON D610

Nikon D610: sample photo

Πολύ καλοί τόνοι ανθρώπινης επιδερμίδας όπως εύκολα προέκυψαν από σύντομη επεξεργασία του αρχείου στο Capture One 7.

Φωτογραφίζοντας – Ποιότητα εικόνας
Η μηχανή της δοκιμής συνοδευόταν από τον AF-S Nikkor 50mm f/1.8G. Όλες οι λήψεις έγιναν με το συγκεκριμένο φακό που παρεμπιπτόντως αποδείχθηκε εξόχως αξιοπρεπής, ακόμα και στα πιο ανοιχτά διαφράγματα. Η αυτόματη εστίαση αποδείχθηκε αξιόπιστη, ακόμα και σε συνθήκες περιορισμένου φωτισμού. Εκείνο που παρατήρησα είναι ότι ο φακός, στη λειτουργία AF-Servo κάνει ένα απειροελάχιστο hunting πριν κλειδώσει την εστίαση. Αν θέλω να είμαι πολύ σκληρός στην κριτική μου θα έλεγα ότι τα 39 σημεία εστίασης βρίσκονται αρκετά κοντά στο κέντρο. Στην τελική όμως, μετά από κάθε φωτογράφιση ήταν το λιγότερο που με απασχολούσε. Η ποιότητα εικόνας είναι σχεδόν εξαιρετική.

Nikon D610: sample photo

Είναι αλήθεια πως τις περισσότερες φορές το jpeg της μηχανής (αριστερά) δεν μπορεί να φθάσει τη …ζωντάνια που μπορεί να δώσει το raw αρχείο (δεξιά).

Ξεκινώντας από τις δυνατότητες των αρχείων raw, αφού λίγοι αγοράζουν full frame DSLR για να φωτογραφίζουν JPEG, μπορώ να πω ότι με εντυπωσίασαν. Τόσο τα χαμηλά επίπεδα θορύβου όσο, κυρίως, το μεγάλο δυναμικό εύρος που σου επιτρέπει να ανακτάς λεπτομέρειες από τις πολύ φωτεινές και πολύ σκοτεινές περιοχές με περισσή ευκολία, κερδίζουν αμέσως το θαυμασμό.

Nikon D610: sample photo

Ένα ακόμα παράδειγμα που δείχνει πόσο ελαστικό είναι το αρχείο της D610 στην επεξεργασία. Βλέπετε το πριν (αριστερά) και μετά (δεξιά) σε μια φωτογραφία που έχει τραβηχτεί στα ISO 560.

Για τη συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που συνοδεύουν το άρθρο χρησιμοποίησα το Capture One 7. Με αρχεία τόσο καλής ποιότητας η επεξεργασία γίνεται και εύκολη και γρήγορη. Δεν χάνεις χρόνο με το να προσπαθείς να διορθώσεις τις αδυναμίες της μηχανής. Τα αρχεία JPEG που δίνει απευθείας η D610 είναι αρκετά ουδέτερα και θα πρότεινα να ενισχύσετε λίγο το κοντράστ αν σας ενδιαφέρει αυτό που λέμε fast photography, δηλαδή αρχεία χωρίς περαιτέρω επεξεργασία.

Nikon D610: sample photo

Πολύ καλή απόδοση χρώματος σε περιβάλλον τεχνητού φωτισμού χάρη στη βελτιωμένη αυτόματη ισορροπία λευκού.

Αξιόλογα ορθή είναι και η αυτόματη ισορροπία λευκού, ειδικά με τεχνητό φωτισμό, τομέας που πάσχουν αρκετές DSLR. Τις περισσότερες φορές το χρώμα είναι ουδέτερο και αρκετά φιλμάτο, ορισμένες φορές όμως θέλει λίγο προσοχή γιατί τείνει να δίνει πρασινοκίτρινη χροιά (συνήθως σε θέματα που βρίσκονται στη σκιά). Αν όμως έχετε επιλέξει raw δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Τις καλύτερες εντυπώσεις άφησαν επίσης η φωτομέτρηση και η ακρίβεια λάμψης του ενσωματωμένου φλας.

Nikon D610: sample photo

Μπορεί να είναι μικρό, ωστόσο το ενσωματωμένο φλας αποτελεί μια καλή εναλλακτική για χρήση fill -in.

Θέλετε να γνωρίσετε περισσότερα για την Nikon D610;

Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά της, καθώς και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εδώ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΑΣ: 4.5

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: 5

ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ: 4

ΚΟΣΤΟΣ/ΑΠΟΔΟΣΗ: 5

ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 4.5

ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 100: 92.5%

ΥΠΕΡ
  • Δυναμικό εύρος
  • Χαμηλά επίπεδα θορύβου
  • Οθόνη LCD
  • Λειτουργίες συστήματος εστίασης
  • 6fps
  • Διπλή υποδοχή SD
  • Φωτομέτρηση
  • Ακρίβεια λάμψης φλας
KATA
  • Όχι δυνατότητα αλλαγής διαφράγματος σε λειτουργία βίντεο
  • Σημεία εστίασης αρκετά κοντά στο κέντρο του καρέ
  • Δεν διαθέτει επιλογή μικρότερου raw αρχείου
Συμπέρασμα
Η δοκιμή της Nikon D610 μου άφησε μόνο θετικές εντυπώσεις, εξελίχθηκε σε ευχάριστη εμπειρία και μου υπενθύμισε, ακόμα μια φορά, πόσο ταχεία είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας στην ψηφιακή εποχή. Δίνει πολύ ελαστικά αρχεία που ο έμπειρος φωτογράφος μπορεί να επεξεργαστεί με τρομερά μεγάλη ευκολία στο raw converter και στο Photoshop. Σε γενικές γραμμές ο θόρυβος κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και είναι γεγονός ότι ακόμα και η ευαισθησία των ISO 6400 είναι πλήρως αξιοποιήσιμη. Σε ό,τι αφορά στο δυναμικό εύρος, παίρνει άριστα αφού μπορεί να διατηρήσει λεπτομέρειες τόσο στα ακραία highlights, όσο και στις πιο σκούρες περιοχές. Σε συνδυασμό με την ακριβή φωτομέτρηση είναι σχεδόν αδύνατο να χάσεις φωτογραφία λόγω κακής έκθεσης. Υπήρξε το πρώτο μοντέλο που με έβαλε σε σκέψεις να αλλάξω σύστημα.
Αντιπροσωπεία: Δαμκαλίδης Α.Ε.
1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: PHOTONET 174

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.