CSC Δοκιμές

TEST: PANASONIC LUMIX DMC-GF7

Panasonic Lumix DMC-GF7 Sample Photo

Αρκετά καλό αποτέλεσμα σε μια κοντινή λήψη με αργή ταχύτητα και αξιοποίηση του οπτικού stabilizer του φακού.

Στην πράξη – Ποιότητα εικόνας

Η GF7 είναι πολύ ευχάριστη στη χρήση και (λόγω διαστάσεων) ιδιαιτέρως διακριτική. Πολλές φορές αισθάνθηκα ότι περνούσα απαρατήρητος ενώ φωτογράφιζα, ακόμα και σε λειτουργία ριπής. Χρησιμοποίησα την αρθρωτή οθόνη, εν είδει waist-level σκοπεύτρου, και κανένας δε με έπαιρνε χαμπάρι. Ο φακός που συνόδευε τη μηχανή, ο 12-32mm, είναι ένας συμπαθητικός, μικρός φακός, συγκεκριμένων δυνατοτήτων, που όμως ταιριάζει στο compact στιλ της μηχανής.

Panasonic Lumix DMC-GF7 Sample Photo

Λήψη σε συνθήκες υψηλού κοντράστ όπου η μηχανή τα πήγε αρκετά καλά.

Είχα στη διάθεσή μου και τον Zuiko 12-40mm f/2.8 της Olympus, αλλά είναι πολύ μεγάλος για τα κυβικά της GF7. Για τη συγκεκριμένη Panasonic θα πρότεινα, εκτός από το φακό του κιτ, και ορισμένους prime φακούς που διαθέτουν τόσο η Panasonic, όσο και η Olympus. Η ευκρίνεια του 12-32mm δεν είναι κορυφαία, αλλά απλά ικανοποιητική. Ο φακός παρουσιάζει καμπυλόγραμμη παραμόρφωση που διορθώνεται εύκολα, αλλά θεωρώ πως η μεγαλύτερη αδυναμία του είναι το flare σε συνθήκες έντονου κοντράστ με κόντρα φωτισμό. Σε ό,τι αφορά στον αισθητήρα, και τον τρόπο που αυτός αποδίδει, δεν είδα κάτι διαφορετικό απ’ ότι βλέπω το τελευταίο διάστημα από τα μοντέλα του micro 4/3.

Panasonic Lumix DMC-GF7 Sample Photo

Αξιοποίηση του 12-32mm στην ελάχιστη εστιακή απόσταση.

Σχετικά καλά χρώματα στα JPEG αρχεία, μέτριο δυναμικό εύρος που δεν δίνει ιδιαίτερα μεγάλη ευελιξία στο στάδιο της επεξεργασίας (τουλάχιστον εν συγκρίσει με μηχανές APS-C και full-frame) και σχετικά ελέγξιμος θόρυβος -για τα δεδομένα της κατηγορίας- μέχρι τα ISO 3200. Βέβαια η μηχανή υιοθετεί ένα αρκετά ισχυρό φίλτρο για να εξαλείψει το θόρυβο φωτεινότητας που παρουσιάζει στις ομοιογενείς περιοχές, με αποτέλεσμα να γίνεται εμφανής η υποβάθμιση των λεπτομερειών στην παραπάνω ευαισθησία. Ακόμα ένας λόγος για να προτιμήσετε την ασφάλεια και ελαστικότητα των raw αρχείων. Η αυτόματη ισορροπία λευκού δίνει μέτριο αλλά ικανοποιητικό χρώμα σε συνθήκες τεχνητού φωτισμού, ενώ σε συνθήκες daylight διέκρινα μια τάση να δίνει ελαφρώς ψυχρότερη απόχρωση απ’ ότι θα ήθελα, χωρίς ωστόσο αυτό να επηρεάζει καθοριστικά  τη χρωματική αναπαραγωγή. Στη λειτουργία του βίντεο, η μηχανή στέκεται πολύ καλά και όχι μόνο επειδή μπορεί να τραβάει 60/50p. Η απόδοση της αυτόματης εστίασης είναι αξιόλογη, τουλάχιστον στη ρύθμιση AFS, καθώς στην AFC παρουσιάζει φαινόμενα hunting, κοινό γνώρισμα των μηχανών που λειτουργούν με contrast-detection τεχνολογία εστίασης.

Θέλετε να γνωρίσετε περισσότερα για τηνPanasonic Lumix DMCGF7;

Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά της, καθώς και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εδώ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΑΣ: 4

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: 4

ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ: 4.5

ΚΟΣΤΟΣ/ΑΠΟΔΟΣΗ: 4.5

ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 4.5

ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 100: 84%

ΥΠΕΡ
  • Compact σχεδίαση
  • Εύκολο μενού
  • Απόκριση εστίασης AFS
  • Αρθρωτή οθόνη
  • Ποιότητα εικόνας μέχρι τα ISO 3200
  • Αρκετά καλά χρώματα
  • Wi-Fi
ΚΑΤΑ
  • Απουσία σκοπεύτρου
  • Όχι μεγάλη ελαστικότητα αρχείων raw
  • Ισχυρό φίλτρο θορύβου
Συμπέρασμα
Η Panasonic Lumix DMC-GF7 προορίζεται για όλους εκείνους που χρειάζεται να έχουν συνέχεια μαζί τους μια ελαφριά, εύχρηστη μηχανή, με πολύ καλή ποιότητα φωτογραφίας και βίντεο.
Αντιπροσωπεία: INTERTECH A.E. 
1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: PHOTONET 185
Panasonic Lumix DMC-GF7 Sample Photo

Λήψη με το ψηφιακό φίλτρο Impressive Art.

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.