Compact Δοκιμές

TEST: PANASONIC LUMIX DMC-LX100

Μια compact …βαρέων βαρών σε δυναμική.

Η LX100 συνδυάζει την τεχνολογία και το know how των μεγάλων μηχανών της εταιρίας με ένα εξαιρετικά φωτεινό διάφραγμα στον φακό zoom που διαθέτει, καθώς και με υψηλής ποιότητας και ταχύτητας κινηματογραφικό video 4K! Ο χρήστης της θα μπορέσει να εξερευνήσει, με ευκολία και άνεση, τις δυνατότητες της ψηφιακής εικόνας, στατικής και κινούμενης.

Είναι εξοπλισμένη με αισθητήρα Υψηλής Ευαισθησίας (HS) MOS με αρκετά μεγάλη ανάλυση 12.8ΜΡ και τον επεξεργαστή Venus Engine, ήδη γνωστό από τα τελευταία μοντέλα της εταιρίας. Ο συνδυασμός διευκολύνει την απόδοση της μηχανής τόσο σε παραδοσιακές φωτογραφικές λειτουργίες όσο και σε πιο τολμηρά πειράματα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τις δυνατότητες και την ευελιξία της σε πιο δύσκολες περιστάσεις, όπως εικόνες με αδύναμο φως, εικόνες κινουμένων θεμάτων που διευκολύνονται από τη λειτουργία συνεχόμενης λήψης, καλή εφαρμογή των φωτογραφικών εφέ της μηχανής και ασφαλώς την ταχύτητα και απόδοση του video. Η δυνατότητα της μηχανής να καταγράφει RAW αρχεία αυξάνει την ποιότητητα των τελικών αποτελεσμάτων που επιτυγχάνει ο χρήστης, υποβοηθούμενος πολύ, ως προς τη σύνθεση τουλάχιστον, από το ηλεκτρονικό σκόπευτρο «ζωντανής θέασης» (LVF: Live View Finder).

Panasonic Lumix DMC-LX100

Η μηχανή διαθέτει μεγάλη μεγάλη κλίμακα ISO (100-25800) και στις λήψεις RAW που εξυπηρετεί τις ενδεχόμενες δύσκολες λήψεις, αν και οι τελευταίες τιμές φρονούμε ότι βρίσκονται στην κλίμακα ως εκ περισσού.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της LX100 είναι ο zoom φακός της με το πολύ ανοιχτό διάφραγμα F1.7.
Η κλίμακα των εστιακών αποστάσεων δεν ξεπερνάει τα 75mm, που σημαίνει ότι η μηχανή απευθύνεται σε χρήστες με «σκοπό» στις φωτογραφικές τους αναζητήσεις, ώστε να κατευθύνονται σε τοπία ή τη λεγόμενη φωτογραφία «δρόμου» και ενδιαφέροντα πορτρέτα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του μικρού βάθους πεδίου με τα ανοιχτά διαφράγματα του zoom.
Για καλύτερες τέτοιες λήψεις, διαθέτει ηλεκτρονικό αλφάδι για την σωστή τοποθέτηση του ορίζοντα αλλά και σύστημα Οπτικής Σταθεροποίησης Εικόνας (Power O.I.S.) για τις ενδεχόμενες κινήσεις της είτε εξαιτίας του χρήστη είτε των συνθηκών λήψης (π.χ. κινούμενο θέμα ή δυνατός αέρας).
Γενικά η ανταπόκριση της μηχανής δεν μας άφησε κανένα περιθώριο παραπόνων σχεδόν σε όλες τις συνθήκες που την δοκιμάσαμε, και σε νυχτερινό σκηνικό, εντός και εκτός.
Χωρίς να καταφύγουμε άμεσα σε αυτοματισμούς και «έξυπνες» λύσεις, ο συνδυασμός αισθητήρα και επεξεργαστή, τα ανοιχτά διαφράγματα του φακού και η μεγάλη και «ανθεκτική» κλίμακα ISO βοήθησαν στα καλά αποτελέσματα.
Ωστόσο, η LX100 έχει μια σειρά λειτουργιών που βοηθούν ακόμη και τις πιο δύσκολες λήψεις και ενθαρρύνουν για πειραματισμούς, κάτι που πάντα μας ενθουσιάζει.
Λειτουργίες όπως το iResolution (κυρίως για θέματα με «υφή» ή άλλου τύπου λεπτομέρεια) το iDynamic και το HDR (από το μενού των έτοιμων σκηνών λήψης) συμβάλουν στην καλύτερη απόδοση σκηνών με μεγάλη διαβάθμιση stop.

Panasonic Lumix DMC-LX100: sample photo

Λήψη στα 10.9mm του φακού, με ISO200, διάφραγμα F8, ταχύτητα 1/1600 sec και WB στη θέση της ηλιοφάνειας. Σωστή φωτομέτρηση και καλή απόδοση τόνων και χρωμάτων σε όλη την εικόνα παρά το οριακά πλάγιο στον φακό φως. Η εικόνα «πειράχτηκε» χρωματικά, κατά την επεξεργασία, αλλά το αρχείο έδινε τα περιθώρια για επεμβάσεις χωρίς καταστρεπτικά αποτελέσματα στην πληροφορία.

Εξαιρετική είναι η ταχύτητα της μηχανής, τόσο ως προς τον χρόνο ενεργοποίησης όσο και ως προς το μεταξύ λήψεων χρόνο και με ενεργοποιημένη τη λειτουργία επισήμανσης εστίασης στην κεντρική περιοχή . Το ίδιο ισχύει και με τη λειτουργία είτε του μηχανικού ή του ηλεκτρονικού κλείστρου. Η συνεχόμενη λήψη μπορεί να είναι αρκετά αποτελεσματική και σε πολύ γρήγορες φάσεις, αφού η λήψη σε jpeg αρχείο επιτρέπει συνεχόμενη λήψη μέχρι και 40 καρέ.
Η LX100 δεν έχει εσωτερική μνήμη. Έχουμε συχνά κάνει ένα μικρό σχόλιο σχετικά, αναφέροντας ότι αφενός οι νέες πια μηχανές δίνουν στον χρήστη ένα τόσο μεγάλο αρχείο ώστε οι περιορισμένης χωρητικότητας εσωτερικές μνήμες καθίστανται μάλλον περιττές – από την άλλη πάλι, δεν θα έβλαπτε η εξασφάλιση μιας μικρής περαιτέρω ευχέρειας λήψεων σε περιπτώσεις που τα άλλα αποθηκευτικά μέσα έχουν εξαντληθεί.
Μια γενική και σημαντική παρατήρηση για την LX100 είναι τα άριστα χρώματά της σε όλες τις φωτιστικές συνθήκες. Ο κορεσμός είναι όσος ακριβώς πρέπει, ενώ η καταγραφή πληροφορίας στα αρχεία της μηχανής επιτρέπει και την επεξεργασία για τις εκάστοτε διαφορετικές προσεγγίσεις και προτιμήσεις του χρήστη.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).