Know How Τεχνικές

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΔΑΝΙΚΗ ΛΗΨΗ

Επιδιώκοντας τη φωτογραφική εξέλιξη!

Η φωτογραφία είναι μια εξελικτική διαδικασία και αυτό είναι κάτι που καταλαβαίνει κανείς αν ασχοληθεί, για λίγο καιρό, σοβαρά μαζί της. Είτε πρόκειται για το κομμάτι της αισθητικής, είτε για το κομμάτι της τεχνικής, ο φωτογράφος καλείται διαρκώς να ξεπεράσει τον εαυτό του, να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις και καλύτερο εξοπλισμό: να δει, με άλλα λόγια, με διαφορετικό μάτι τα πράγματα γύρω του.

Είμαι ένας από τους ανθρώπους που έχουν βιώσει στο πετσί τους τη διαρκή αναζήτηση για το αέναο βήμα προόδου. Ως αποτέλεσμα αυτού, βρίσκω τον εαυτό να γυρίζει συχνά σε θέματα που έχω φωτογραφίσει χιλιάδες φορές, σε μια προσπάθεια να τα αποτυπώσω διαφορετικά. Συχνά αναζητώ καινούριες γωνίες, διαφορετικές ώρες ή εποχές που θα μου δώσουν κάτι διαφορετικό, κάτι που εκ των προτέρων αδυνατώ να προσδιορίσω. Κάπως έτσι λοιπόν και λόγω …εντοπιότητας, ο δρόμος μου με βγάζει συχνά στην περιοχή των Ζαγοροχωρίων. Eκεί έχω την ευκαιρία να πειραματίζομαι αρκετά, φωτογραφίζοντας, ανάμεσα στ’ άλλα, τα γνωστά πέτρινα γεφύρια. Ένα από τα πιο γνωστά είναι το τρίτοξο των Κήπων, ένα γεφύρι που φαίνεται από το δρόμο αλλά αξίζει κάποιος να το περπατήσει, να περάσει απέναντι, να ανέβει το λοφάκι για να το δει από ψηλά, με φόντο το χωριό των Κήπων. Βρέθηκα εκεί, ένα απόγευμα, με διαυγή ατμόσφαιρα και ελαφρύ βοριαδάκι. Αυτό ακριβώς ήθελα να εκμεταλλευτώ. Σκοπός μου ήταν να αποτυπώσω τη στατικότητα της δομής σε ένα φλουταρισμένο περιβάλλον. Πάρκαρα στο πλάτωμα του δρόμου, και κινήθηκα γρήγορα γιατί το επίπεδο του ήλιου ήταν οριακό και σε ελάχιστα λεπτά θα χανόταν, αφήνοντας το γεφύρι στη σκιά. Έβγαλα το τρίποδο και τοποθέτησα επάνω του την Canon EOS 5D Mark II με τον EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, προφανώς αξιοποιώντας το κολάρο του φακού για μεγαλύτερη ευστάθεια. Γύρισα τη μηχανή κάθετα και βρήκα το κάδρο μου μέσα από το οπτικό σκόπευτρο. Ακολούθως προσάρμοσα μπροστά στο φακό ένα φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας, συγκεκριμένα ένα NiSi ND1000, που κόβει 10 ολόκληρα στοπ. Αυτό ήταν αρκετό για να κατεβάσω την ταχύτητα στα 30sec. Το διάφραγμα ήταν f/8. Θα μπορούσα να είχα επιλέξει f/11 ή f/16, για να αυξήσω ακόμα περισσότερο το χρόνο έκθεσης, δυστυχώς όμως είχα ξεχάσει το ντεκλανσέρ σπίτι και δεν υπήρχε τρόπος να κάνω έκθεση μεγαλύτερη των 30sec. Ενεργοποίησα το Live View, για να συνεχίζω να βλέπω το κάδρο αλλά και για να εκμηδενίσω τη δόνηση που θα προκαλούσε ο καθρέπτης. Έκανα τη λήψη χρησιμοποιώντας το timer της μηχανής (την αντίστροφη μέτρηση των 10sec).

Σχετικά με τον συντάκτη

Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images για περισσότερο από 15 χρόνια, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.