Know How Τεχνικές

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ HDR ΣΤΙΣ ΛΗΨΕΙΣ

Nωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, το φως αναδεικνύει το έντονο χρώμα της σκουριάς και τονίζει καλύτερα τις υφές της λαμαρίνας.

Βρισκόμουν στα Γιάννενα και οδηγούσα με κατεύθυνση τη Βωβούσα. Η απόσταση, από το σημείο που βγαίνεις από την Εγνατία, είναι αρκετά μεγάλη και όσο πλησίαζα στο χωριό ο δρόμος ήταν σε κακά χάλια. Σε μια στροφή διέκρινα το παρατημένο αυτοκίνητο που βλέπετε στην εικόνα.

Κάθε φορά που συναντώ παλιά, σκουριασμένα αυτοκίνητα ή μηχανές σταματώ για 2-3 λήψεις, ειδικά αν τυχαίνει να περνάω νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα. Εκείνη την ώρα το φως αναδεικνύει καλύτερα το έντονο χρώμα της σκουριάς και παράλληλα τονίζει καλύτερα τις υφές της λαμαρίνας. Συνήθως εξαντλώ τη δημιουργικότητά μου με έναν ευρυγώνιο φακό γύρω στα 28mm. (Θα ήθελα πολύ να διαθέτω ένα ακραίο ευρυγώνιο, κάτω από 20mm, προκειμένου να είμαι σε θέση να δραματοποιώ ακόμα περισσότερο την προοπτική αλλά δυστυχώς δεν…!)

Κατά τη γνώμη μου, ο μεγάλος ευρυγώνιος είναι πολύ καλή λύση για να φωτογραφίσεις μια συμμετρική πρόσοψη ή να δημιουργήσεις έντονη αίσθηση παραμόρφωσης καδράροντας από το πλάι. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να ευθυγραμμιστείς με το επίπεδο του αυτοκινήτου ή ακόμα και να κατέβεις κάτω από αυτό. Λόγω του σχήματός τους, θεωρώ πως είναι ευκολότερο να καταλήξεις σε μια όμορφη εικόνα αν επιλέξεις οριζόντιο κάδρο και όχι κάθετο όπως εδώ.

Πέρα όμως από τις τεχνικές παραμέτρους της λήψης, σημαντικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση της εικόνας θα παίξει και η κατάλληλη επεξεργασία. Είθισται -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι απαραίτητο- στα παλιά αυτοκίνητα και μηχανές να ακολουθούμε διάφορες τεχνικές HDR προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα grunge look, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο την παλαιότητα, τις σκουριές, ενδεχομένως κάποια σπασμένα τζάμια κ.ο.κ. Αρκετά συχνά επίσης κάνουμε ένα ελαφρύ desaturate ή εφαρμόζουμε ψηφιακά φίλτρα που αποδίδουν κάτι παρόμοιο, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουμε ένα μυστήριο.

Στην περίπτωση της φωτογραφίας, στη διπλανή σελίδα, προτίμησα να παραμείνω …έγχρωμος. Ωστόσο, εκείνο που έκανα και αξίζει να σημειωθεί, είναι ότι έβγαλα αρχεία τριών διαφορετικών εκθέσεων από το ίδιο αρχείο raw. Με τη βοήθεια του Photoshop τα συγχώνευσα, αποκαθιστώντας σε σημαντικό βαθμό τις όποιες αδυναμίες υπήρχαν στις πολύ φωτεινές και πολύ σκιερές περιοχές. Ακολούθως, χρησιμοποίησα ορισμένα plug-ins, πάντα όμως σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον με τη βοήθεια μασκών στα layers.

Σχετικά με τον συντάκτη

Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images για περισσότερο από 15 χρόνια, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο