Εκθέσεις φωτογραφίας Νέα

ΛΟΝΔΙΝΟ: ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ

Τι συμβαίνει όταν ο βασιλικός φωτογραφικός φακός προσπαθεί να μιμηθεί την τέχνη της ζωγραφικής;

Πρόσφατα, τα μέλη της αγγλικής βασιλικής οικογένειας άνοιξαν ένα παλιό άλμπουμ φωτογραφιών, όχι με σκοπό τη δημοσίευση φωτογραφιών από το παρελθόν, αλλά τη δημιουργία μιας έκθεσης που εξερευνά τη σχέση μεταξύ ζωγραφικής και φωτογραφίας. 

Στις φωτογραφίες του εν λόγω άλμπουμ, η βασιλική οικογένεια ποζάρει στο φωτογραφικό φακό αναπαριστώντας σκηνές σπουδαίων έργων ζωγραφικής.

Η έκθεση φιλοξενείται, μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, στην Tate Britain του Λονδίνου. Ονομάζεται, «Painting with Light: Art and Photograpfy from Pre- Raphaelites to the Modern Age», και εξετάζει το «διάλογο» μεταξύ Βρετανών ζωγράφων και φωτογράφων. Σε αυτή παρουσιάζονται πάνω από 70 χρόνια τέχνης και περισσότερα από 200 έργα, μεταξύ των οποίων αυτά των David Octavius Hill και Robert Adamson, οι οποίοι εξερεύνησαν πρώτοι την κίνηση και το φως, καθώς και ο ρόλος των γυναικών φωτογράφων, όπως η Julia Margaret Cameron.

MAN276863 Two's Company, Three's None, c.1892 (oil on panel) by Stone, Marcus (1840-1921); 31.1x51.6 cm; Manchester Art Gallery, UK; REPRODUCTION PERMISSION REQUIRED; English, out of copyright PLEASE NOTE: The Bridgeman Art Library works with the owner of this image to clear permission. If you wish to reproduce this image, please inform us so we can clear permission for you.

«Two’s Company, Three’s None», περ. 1892, από τον Marcus Stone  (1840-1921). Διαστάσεις: 31.1×51.6 cm – Manchester Art Gallery.

Tableaux-Vivants

Οι Πριγκίπισσες Alexandra, Victoria & ο κ. Savile: «Two’s company and three’s none» στο «Tableaux Vivants Devonport», περ. 1892-1893, από άγνωστο φωτογράφο – Courtesy, Wilson Centre for Photography

Η Carol Jacobi, επιμελήτρια του μουσείου Βρετανικής Τέχνης για την περίοδο 1850-1915, δήλωσε: «Η ζωγραφική με φως προσφέρει νέες γνώσεις σχετικά με τους πιο δημοφιλείς καλλιτέχνες της Βρετανίας και αποκαλύπτει πόσο ζωτικής σημασίας ήταν  η σχέση μεταξύ  ζωγραφικής και φωτογραφίας».

Η γκαλερί προσθέτει: «τα στερεογραφήματα (stereographs) διαδόθηκαν ευρύτερα και έκαναν την τέχνη πιο προσιτή στο κοινό – συχνά χρησιμοποιήθηκαν ως μορφή ψυχαγωγίας μετά το δείπνο».

Ένα μη δημοσιευμένο άλμπουμ όπου η βασιλική οικογένεια αναπαριστά διάσημα έργα ζωγραφικής βρίσκεται στην έκθεση ως έκθεμα, καθώς επίσης, και σπάνια δείγματα της πρώιμης έγχρωμης φωτογραφίας.

Σε μια δήλωση, η Tate Britain πρόσθεσε: «Η αυγή της φωτογραφίας συνέπεσε με ένα κύμα επαναστατικών ιδεών στις τέχνες, η οποίες αμφισβήτησαν το πώς θα πρέπει να δημιουργούνται και να βλέπονται οι εικόνες».

Σχετικά με τον συντάκτη

Νέλλη Ταμπουρά

Νέλλη Ταμπουρά

Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία, όμως δεν ασχολείται επαγγελματικά με αυτή. Η δημοσιογραφία είναι κομμάτι της ζωής όλων των ανθρώπων. Λίγο πολύ όλοι γεννηθήκαμε δημοσιογράφοι, επειδή επικοινωνούμε και ενημερωνόμαστε και φωτογράφοι, επειδή οι αναμνήσεις μας αποτυπώνονται με εικόνες!