Ενδιαφέρουν

3 ΦΑΚΟΙ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ!

Ειδικά αν τώρα ξεκινάτε στη φωτογραφία, πρέπει να διαβάσετε το κείμενο που ακολουθεί!

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα τού να είναι κανείς φωτογράφος σήμερα, είναι πως υπάρχει μια γιγαντιαία επιλογή φακών για σχεδόν κάθε σύστημα κάμερας στην αγορά. Ωστόσο μερικοί φακοί είναι πιο σημαντικοί από κάποιους άλλους!

Στο άρθρο που ακολουθεί, το Photography Talk προτείνει τρεις φακούς που κάθε φωτογράφος (ειδικά αν βρίσκεται στα πρώτα του βήματα) πρέπει να έχει στην τσάντα του.


Ο φακός του kit

Όταν αγοράσατε τη φωτογραφική μηχανή σας, το πιο πιθανό είναι πως μαζί με αυτή αποκτήσατε έναν τυπικό φακό zoom 18-55mm.

Αυτοί οι φακοί συνήθως δεν εντυπωσιάζουν με τα χαρακτηριστικά ή την ποιότητά τους, όμως είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για αρχάριους φωτογράφους επειδή διατίθενται ως kit με την κάμερα – έτσι γλιτώνετε το πρόσθετο κόστος αγοράς ενός φακού, τουλάχιστον αρχικά.

Το εύρος του zoom που διαθέτουν επαρκεί για να πειραματιστείτε με τα πάντα: από ευρυγώνιες λήψεις σε τοπία μέχρι κοντινά πορτραίτα. Έτσι μπορείτε να εξασκηθείτε άνετα με διαφορετικούς τύπους λήψης. Χάρη στην ευελιξία τους δε, οι φακοί αυτοί είναι κατάλληλοι και για ταξίδια.

Το βασικό μειονέκτημά τους είναι ότι συνήθως δεν έχουν καλή απόδοση σε χαμηλό φωτισμό, γιατί το μέγιστο διάφραγμα που διαθέτουν περιορίζεται συνήθως στα επίπεδα του f/3.5-5.6.

Κάπου εδώ, ξεκινούν οι ανάγκες σας για αναβάθμιση! Τι χρειάζεται επιπλέον;

Ένας ποιοτικός σταθερός φακός

Σε αντίθεση με τους zoom, οι φακοί αυτής της κατηγορίας έχουν σταθερή εστιακή απόσταση: συνήθως 24mm, 35mm, 50mm και 85mm, αν και υπάρχει πληθώρα άλλων διαθέσιμων επιλογών.

Το μεγάλο προτέρημα των συγκεκριμένων φακών είναι η ευκρίνεια. Αυτό οφείλεται στην κατασκευή τους, η οποία περιλαμβάνει πολύ λιγότερα οπτικά στοιχεία  σε σχέση με την αντίστοιχη των φακών zoom. Επιπρόσθετο πλεονέκτημα; Διαθέτουν συνήθως ανοικτά διαφράγματα της τάξης του f/1.2, f/1.4 και f/1.8. Είναι αλήθεια πως η δαπάνη για την αγορά ενός πολύ φωτεινού φακού (f/1.2, f/1.4 ) δεν είναι μικρή, εκτός κι αν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο μοντέλο. Ωστόσο υπάρχουν αρκετοί f/1.8. διαθέσιμοι, που είναι αρκετά προσιτοί, ακόμη και ολοκαίνουργιοι!

Καλό είναι να γνωρίζετε, σε κάθε περίπτωση, πως πιθανότατα δεν υπάρχει καλύτερος φακός για αρχάριους χρήστες από έναν 50mm f/1.8: πρόκειται για ένα ευέλικτο εστιακό μήκος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πορτραίτα, τοπία, φωτογραφία δρόμου και σχεδόν όλα τα υπόλοιπα βασικά φωτογραφικά είδη – πολλοί φακοί 50mm f/1.8 είναι ιδανικοί και για video.

black Minolta lens in selective focus photography

Ένας zoom τηλεφακός

Καθώς οι δεξιότητές σας βελτιώνονται και πρέπει να κάνετε μια ακόμα προσθήκη στον εξοπλισμό σας, ένας zoom τηλεφακός είναι η επόμενη λογική επιλογή, πολύ απλά γιατί αυτά που προσφέρει σάς προχωρούν ένα βήμα παραπέρα από εκεί που βρίσκονται τα όρια ενός στάνταρ zoom.

Χάρη στις δυνατότητές  του, μπορείτε να προσεγγίσετε τη δράση μιας σκηνής που εκτυλίσσεται μπροστά σας, χωρίς να χρειάζεται να κινηθείτε πιο κοντά σε αυτή. Αυτό το στοιχείο είναι ιδιαίτερα  επωφελές σε ένα ευρύτατο φάσμα λήψεων: από τη φωτογράφηση άγριας ζωής μέχρι τις αθλητικές εκδηλώσεις.

Και εδώ, τα κόστη αγοράς δεν είναι μικρά: αν ο προϋπολογισμός σας είναι συγκεκριμένος, μπορείτε να επιλέξετε ένα μοντέλο στα 55-250mm ή ίσως στα 70-300mm. Φυσικά στην αγορά θα βρείτε και προτάσεις διαφόρων κατασκευαστών που διαθέτουν …τεράστιες εστιακές αποστάσεις. Θα πρέπει να γνωρίζετε ωστόσο ότι τέτοιες επιλογές απαιτούν συνήθως και σεβαστές παραχωρήσεις (διάβαζε: υποχωρήσεις) στον τομέα της οπτικής ποιότητας.

Γενικά, στη συγκεκριμένη κατηγορία απαιτείται σοβαρό ψάξιμο πριν την τελική επιλογή, ωστόσο υπάρχουν διαθέσιμες προτάσεις φακών, που μπορούν να προσφέρουν ένα πολύ σωστό και συμφέροντα συνδυασμό κόστους / απόδοσης!

Ολοκληρώνοντας

Οι φακοί που χρησιμοποιείτε είναι τα πιο σημαντικά εργαλεία που θα βρείτε διαθέσιμα στη φωτογραφική σας τσάντα. Όσο περισσότερο χρόνο θα αφιερώσετε στη μελέτη των σχετικών δοκιμών αλλά και στην έρευνα της αγοράς τους τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα εξασφαλίσετε!


  • Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Justin Main

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο