Photo Specials

MIRRORLESS: 4 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΠΙΟΥ

Ενημερωθείτε για τα πλεονεκτήματά τους!

Για αρκετούς φωτογράφους που είναι σε διαδικασία ανανέωσης του εξοπλισμού τους, η πιθανότητα μετάβασης από DSLR φωτογραφική μηχανή σε mirrorless έχει αρκέτα αυξημένες πιθανότητες, όπως καταδεικνύεται και από τα τελευταία δεδομένα που προκύπτουν από το μέτωπο των πωλήσεων παγκόσμια.

Σχετικό άρθρο στο photographytalk.com τονίζει τα πλεονεκτήματα χρήσης των mirrorless στη φωτογραφία τοπίου σε αντίθεση με μια DSLR.

Σταχυολογήσαμε τα σημαντικότερα σημεία του και σας τα παρουσιάζουμε:


1. Φορητότητα

Αυτό είναι το βασικότερο πλεονέκτημα όταν μιλάμε για λήψεις σε εξωτερικό περιβάλλον! Μπορεί εύκολα ο οποιοσδήποτε να τη μεταφέρει οπουδήποτε. Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές DSLR μηχανές, οι mirrorless είναι συνήθως σημαντικά ελαφρύτερες.

Φορητότητα σημαίνει παράλληλα και ευελιξία. Ας υποθέσουμε ότι πρέπει να αναρριχηθείτε σε μια πλαγιά για να αποτυπώσετε στα γρήγορα την όψη ενός γκρεμού: μια mirrorless είναι η προφανής λύση!Όσο μάλιστα περνάει ο καιρός, τα μοντέλα που προτείνουν οι εταιρίες αποκτούν ολοένα και πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά.

Qamera – Pixabay

2. Hλεκτρονικό σκόπευτρο

Πρώτα απ’ όλα, όσοι από εσάς δεν γνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ EVF (ηλεκτρονικού σκοπεύτρου) και OVF (οπτικού σκοπεύτρου), παρακολουθήστε το παρακάτω video:

Γενικά, το EVF είναι διαθέσιμο σε mirrorless κάμερες, ενώ το OVF συναντάται στις περισσότερες DSLR.Πολλοί -ρομαντικοί- φωτογράφοι αρνούνται να εγκαταλείψουν το OVF αλλά είναι σημαντικό να γνωρίσουν παράλληλα τα πλεονεκτήματα (και) του EVF. Το κανάλι Fuji Guys στο YouTube, καλύπτει αυτό το κενό πληροφόρησης στο παρακάτω video:

Tο μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός ηλεκτρονικού σκοπεύτρου είναι ότι μπορείτε να δείτε τη φωτογραφία ακριβώς όπως αυτή θα ληφθεί. Μπορείτε επίσης να δείτε πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τη σκηνή και τη φωτογραφία ακριβώς μέσα από το σκόπευτρο. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί κανείς να δει τη φωτογραφία όπως θα βγει μέσα από την οθόνη LCD. Τι γίνεται όμως αν στο χώρο που βρισκόμαστε επικρατεί έντονη ηλιοφάνεια; Το ηλεκτρονικό σκόπευτρο βοηθά ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση.

3. Όγκος φακών και αξεσουάρ

Στο παρακάτω video από τη Sony, μπορείτε να αντιληφθείτε πόσο μικρότερες είναι οι mirrorless σε σύγκριση με τις DSLR κάμερες και όχι μόνο. Προσέξτε επίσης τη διαφορά στο μέγεθος μεταξύ των φακών και των αξεσουάρ τους:

 

Όταν περπατάτε λ.χ. στην εξοχή επί ώρες, οτιδήποτε έξτρα κουβαλάτε στην τσάντα σας, επιβαρύνει τον ώμο και την σπονδυλική στήλη σας – και δεν είναι μόνο ο φωτογραφικός εξοπλισμός που χρειάζεστε να έχετε μαζί σας: είναι και διάφορα είδη τροφίμων, νερό, πρώτες βοήθειες και τόσα άλλα. Είναι αλήθεια πως έως και πριν από μερικά χρόνια, δεν υπήρχαν άφθονες επιλογές για φακούς κατάλληλους για mirrorless μηχανές. Πλέον όμως η βιομηχανία εστιάζει ολοένα και περισσότερο τόσο στη δημιουργία φακών όσο και γενικότερων αξεσουάρ για mirrorless.

4. Προστασία σε δύσκολες καιρικές συνθήκες

Δεδομένου του μεγέθους τους, οι mirrorless είναι ευκολότερο να προστατευθούν σε μια περίπτωση έντονης βροχής, ενώ και οι κατασκευάστριες εταιρείες δίνουν βαρύτητα πλέον στη δημιουργία σχετικού εξοπλισμού που να αντέχει επίσης σε δύσκολες συνθήκες.

Nik Shuliahin – Unsplash

  • Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Free-Photos – Pixabay
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.