Photo Specials

8 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

Αξίζει να το επιδιώξετε!

Θέλετε να εξελίξετε το φωτογραφικό σας επίπεδο; Επιθυμείτε να επικεντρωθείτε περισσότερο σε ένα συγκεκριμένο είδος λήψης; Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την επίτευξη αυτών των στόχων. Ένας από τους καλύτερους είναι να δηλώσετε συμμετοχή σε ένα φωτογραφικό διαγωνισμό!

Σε πρόσφατο άρθρο του ο Simon Bond του DPS αναλύει κάποιους από τους πιο βασικούς λόγους για να μπείτε σε ένα διαγωνισμό. Ας τους δούμε αναλυτικά!


1. Ένας διαγωνισμός φωτογραφίας σάς δίνει στόχο

Η δημιουργικότητα και η άρτια τεχνική στη λήψη είναι τα δύο βασικά στοιχεία που απαιτούνται για να κατακτηθεί η διάκριση σε ένα διαγωνισμό. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, μια αναμφισβήτη παραδοχή είναι πως υπάρχουν περίοδοι κατά τις οποίες ως φωτογράφοι μένετε …στατικοί, είτε αυτό σημαίνει ότι φωτογραφίζετε λιγότερο, είτε ότι δεν υπάρχει μεγάλη θεματική συνοχή στις εικόνες που τραβάτε. Ακόμη και εκείνοι που έχουν κατασταλαγμένες ιδέες για το είδος της φωτογραφίας που επιδιώκουν, επωφελούνται από την ισχυρή ώθηση προς τα εμπρός, την οποία εξασφαλίζει ένας διαγωνισμός φωτογραφίας. Στην πλειοψηφία τους οι διαγωνισμοί έχουν συγκεκριμένα θέματα, στα οποία μπορείτε να επικεντρώσετε στο μυαλό σας προκειμένου να συνθέσετε την καλύτερη δυνατή λήψη σας.

2. Σας ωθεί πέρα από τα μέχρι τώρα γνώριμα όριά σας

Όπως ένας θεματικός διαγωνισμός μπορεί να σας δώσει κατεύθυνση, έτσι μπορεί, επίσης, να σας οδηγήσει πέρα από τη ζώνη άνεσής σας. Φυσικά, αν ως περιεχόμενο δεν έχει καμία σχέση με τη φωτογραφική λογική σας, μπορείτε τελικά να μη δηλώσετε συμμετοχή. Ωστόσο, με δεδομένο πως οι διαγωνισμοί προσφέρουν συνήθως αρκετό χρόνο πριν την τελική ημερομηνία αποστολής συμμετοχής, παρέχουν την τέλεια ευκαιρία προκειμένου να βελτιώσετε την ικανότητά σας σε ένα άλλο (καινούργιο για εσάς) είδος φωτογραφίας. Οι διαγωνισμοί σάς επιτρέπουν (διάβαζε: προτρέπουν) επίσης να προσαρμόσετε τον τρόπο που τραβάτε φωτογραφίες προκειμένου αυτός να ταιριάζει με το θέμα τους.

3. Εστιάζει το μυαλό σας στην καλύτερη δυνατή επίδοση

Έχουν όλες οι λήψεις σας το σωστό διάφραγμα; Μήπως τα ISO είχαν παραμείνει σε πολύ ψηλά επίπεδα, από την τελευταία φορά που φωτογραφήσατε σε εσωτερικούς χώρους; Αν προσέχετε έτσι κι αλλιώς τις ρυθμίσεις της μηχανής για κάθε φωτογράφησή σας, ειδικά όταν πρόκειται για ένα διαγωνισμό θα τις τσεκάρετε με μεγαλύτερη προσοχή! Ακόμα και το μικρότερο πλεονέκτημα που μπορείτε να εξασφαλίσετε με την τελειοποίηση της τεχνικής σας, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική αξιολόγηση και διάκριση της προσπάθειάς σας.

Sławomir Rogowski, 3η θέση στο διαγωνισμό ΕΙSA MAESTRO 2017.

4. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αποκτήσετε δημοσιότητα μέσω ενός φωτογραφικού διαγωνισμού, ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βασική προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η εικόνα σας πραγματικά να ξεχωρίζει, επειδή οι περισσότεροι μεγάλοι διεθνείς διαγωνισμοί συγκεντρώνουν χιλιάδες συμμετοχές. Είναι προς το συμφέρον κάθε διαγωνισμού να προσελκύει το ενδιαφέρον του φωτογραφόφιλου ακροατηρίου του, με κάθε τρόπο – κι αυτό αποβαίνει συνήθως σε δικό σας όφελος. Οι διαγωνισμοί που διεξάγονται επί μήνες δεν περιορίζονται μόνο στην επιλογή των νικητών σε κάθε μια από τις κατηγορίες τους. Υπάρχουν έξτρα λίστες με τους φιναλίστ ανά κατηγορία, με τις εικόνες που αποσπούν εύφημο μνεία κ.ο.κ. Όλα αυτά αυξάνουν τις δικές σας πιθανότητες ώστε να ακουστεί το όνομά σας.

5. Σας δίνει τη δυνατότητα να κερδίσετε ένα μεγάλο βραβείο!

Όσο μεγαλύτερος είναι ο διαγωνισμός, τόσο μεγαλύτερο είναι το βραβείο! Φυσικά, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κερδίσετε το μεγάλο βραβείο οποιουδήποτε (ειδικά διεθνούς) διαγωνισμού, και αυτό συμβαίνει σίγουρα και με τη φωτογραφία. Όσοι είναι σε θέση να κατακτούν επαναλαμβανόμενες διακρίσεις γνωρίζουν πως αποκτούν έτσι μια σειρά από πολύ σημαντικές φωτογραφικές δυνατότητες. Μην ξεχνάμε πως τα βραβεία (σ.σ.: εκτός από μετρητά ή φωτογραφικό εξοπλισμό) περιλαμβάνουν κατά περίπτωση και ταξίδια σε εξωτικές τοποθεσίες ή ευκαιρίες γνωριμίας και εκμάθησης από καθιερωμένους φωτογράφους.

6. Δείτε άλλες συμμετοχές  και εμπνευστείτε

Υπάρχουν πολλά μέσα που σας παρέχουν πρόσβαση σε εικόνες άλλων δημιουργών, με πιο διαδεδομένο εξ΄αυτών τα τελευταία χρόνια τα social media. Για τις ανάγκες των διαγωνισμών φωτογραφίας, οι δημιουργοί επιλέγουν να παρουσιάσουν συνήθως τις καλύτερές τους δουλειές. Βλέποντας πώς οι άλλοι φωτογράφοι έχουν ερμηνεύσει ένα θέμα, μπορείτε να εμπνευστείτε για τις δικές σας λήψεις. Φυσικά, το …clopyright δεν είναι καλή τακτική, αλλά κοιτάζοντας το ύφος και την τεχνική τους μπορείτε να (ανα)προσαρμόσετε, κατά βούληση, τον τρόπο που δουλεύετε τις δικές σας φωτογραφίες. Η προσαρμογή των ιδεών άλλων δημιουργών και η ενσωμάτωσή τους στη δουλειά σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιωθείτε.

1ehmke-3

Eberhard Ehmke, 2η θέση στο διαγωνισμό ΕΙSA MAESTRO 2016.

7. Η καλή επίδοση επιβεβαιώνει τη δουλειά σας

Η δημοσιότητα και το δυνητικό βραβείο δεν είναι το μόνο όφελος που έχετε από ένα διαγωνισμό. Εξασφαλίζοντας μια διάκριση ή πολύ περισσότερο μια πρωτιά, αυξάνετε το φωτογραφικό σας κύρος. Δεν υπάρχει τίποτα επωφελέστερο για τη διαφήμιση της δουλειάς σας από τον τίτλο «Νικητής του ΧΧΧ διαγωνισμού». Θα αναρωτηθείτε: το μέγεθος του διαγωνισμού έχει σημασία; Με δεδομένο πως ο τίτλος του νικητή είναι αυτός που μετράει, ίσως η συμμετοχή σε μικρότερου βεληνεκούς διαγωνισμούς, όπου υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα διάκρισης, να αποτελεί μια χρήσιμη τακτική.

8. Αποκτήστε ανατροφοδότηση (feedback) για τη δουλειά σας

Εάν είστε τυχεροί, μπορεί να έχετε άμεση ανατροφοδότηση από τα πρόσωπα που έχουν επιλεγεί προκειμένου να κρίνουν τις συμμετοχές του διαγωνισμού. Οι διαγωνισμοί που επιτρέπουν σχόλια μπορούν επίσης να οδηγήσουν άλλους φωτογράφους να σχολιάσουν τη δουλειά σας  – οι σκέψεις των άλλων για τις εικόνες σας είναι σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα χρήσιμες και οι διαγωνισμοί είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα που μπορεί να σας τις εξασφαλίσει.


Τι πρέπει να προσέξετε πριν υποβάλλετε τη συμμετοχή σας

 

Kόστος συμμετοχής

Η πλειοψηφία των διαγωνισμών είναι δωρεάν ή ζητάει συμβολική αμοιβή συμμετοχής. Ωστόσο, ορισμένοι διαγωνισμοί χρεώνουν ποσά που δεν είναι ασήμαντα, ειδικά αν θέλετε να συμμετάσχετε με περισσότερες της μιας λήψεις. Εξαρτάται από εσάς το τι θα κάνετε, αλλά μερικές φορές αυτοί οι διαγωνισμοί είναι ίσως καλύτερο να αποφεύγονται. Συνήθως δεν υπάρχει επαρκής λόγος που να δικαιολογεί ένα δυσανάλογα υψηλό κόστος συμμετοχής. Ένας καταξιωμένος διαγωνισμός έχει συνήθως πολλούς διαγωνιζόμενους, οπότε θα πρέπει να χρεώνει μόνο το minimum δυνατό ποσό ανά χρήστη προκειμένου να καλύψει τα έξοδά του.

Απώλεια δικαιωμάτων φωτογραφίας

Να θυμάστε: αξίζει πάντα να διαβάζετε προσεκτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ενός διαγωνισμού φωτογραφίας. Υφίστανται διαγωνισμοί που αποκτούν τα δικαιώματα χρήσης της φωτογραφίας σας όταν την υποβάλλετε για συμμετοχή σε αυτούς, ακόμα και αν αυτή, τελικά, δεν συμπεριληφθεί στις διακριθείσες λήψεις. Οι διαγωνισμοί αυτού του είδους προσπαθούν ουσιαστικά να χρησιμοποιήσουν τη δουλειά σας για δική τους (συνήθως) εμπορική χρήση. Αντί να πληρώσουν για αγορά κάποιων εικόνων, διοργανώνουν ένα διαγωνισμό φωτογραφίας για να αντλήσουν μέσω αυτού διαφημιστικό υλικό.

Ποιος διαγωνισμός είναι κατάλληλος για εσάς;

Η συνεχής αύξηση του αριθμού των φωτογράφων τα τελευταία χρόνια, οδήγησε επίσης στην άνθηση των διαγωνισμών φωτογραφίας. Υπάρχουν πλέον πολλές επιλογές! Θα μπορούσατε να επιλέξετε έναν τοπικό διαγωνισμό, διαγωνισμούς που επαναλαμβάνονται εβδομαδιαίως ή έναν από τους μεγάλους ετήσιους διαγωνισμούς – θεσμούς, που έχουν παγκόσμια εμβέλεια και κύρος.

Πώς θα αυξήσετε τις πιθανότητες νίκης;

Βελτιώνοντας την τεχνική σας και επιλέγοντας ενδιαφέρουσες τοποθεσίες για να τραβήξετε φωτογραφίες, αυξάνετε θεαματικά τις πιθανότητές σας. Μια εξαιρετική συμβουλή είναι το να μελετήσετε ποιοι είναι οι κριτές του εκάστοτε διαγωνισμού. Ψάξτε το βιογραφικό τους και επισκεφθείτε τους ιστοτόπους τους. Ανακαλύψτε ποιες φωτογραφίες προτιμούν, και επιλέξτε το είδος των λήψεων που θα στείλετε για συμμετοχή μέσα από το πρίσμα της ματιάς της κριτικής επιτροπής.


François Bogaerts, 3η θέση στο διαγωνισμό ΕΙSA MAESTRO 2014.

Οι δικές μας προτάσεις!

Καθημερινά, μπαίνοντας στο ειδικό section του site μας που είναι αφιερωμένο στους διαγωνισμούς μπορείτε να βλέπετε όλες τις προτάσεις από τον ελληνικό και διεθνή χώρο, που επιλέγουμε για εσάς.

Φυσικά μην ξεχνάτε τους δικούς μας κυλιόμενους διαγωνισμούς:

  • Κάθε βδομάδα επιλέγουμε τη δική μας Ιnstagram Photo of the Week μέσα από τις εικόνες που ανεβάζετε καθημερινά στο #‎photonetmagazine‬! Ο μεγάλος νικητής κάθε μήνα κερδίζει ένα καλό δώρο από τους χορηγούς μας.
  • Κάθε μήνα, σε συνεργασία με το www.photocontest.gr σάς προτείνουμε ένα διαφορετικό θέμα για λήψη. Οι νικητές κάθε διαγωνισμού και οι καλύτερες λήψεις τους φιλοξενούνται σε κάθε νέο έντυπο τεύχος του Photonet.
  • Kάθε χρόνο, διοργανώνουμε σε συνεργασία με την EISA, το διεθνή φωτογραφικό διαγωνισμό EISA MAESTRO, o οποίος προσφέρει συνολικά στους νικητές του πάνω από 4000€ σε μετρητά, ταξίδια στο Βερολίνο και δημοσιεύσεις των εικόνων τους σε όλα τα φωτογραφικά περιοδικά & site – μέλη της EISA. Όλες οι λήψεις που συνδοεύουν το άρθρο προέρχοναι από προηγούμενες διοργανώσεις του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
  • Τέλος, μην ξεχνάτε πως με ένα κλικ στο www.photocontest.gr θα ανακαλύψετε καθημερινά τους νέους διαγωνισμούς που διοργανώνει συνεχώς η μεγαλύτερη ελληνική φωτογραφική κοινότητα και περιμένουν τις συμμετοχές σας!

 – Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Alfonso J. Exposito Diaz-Alvarez, 3η θέση στο διαγωνισμό EISA MAESTRO 2018 

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;