Photonet Special Day

8ο PHOTONET SPECIAL DAY: KYΡΙΑΚΗ 28 NOEΜΒΡΙΟΥ 2021 ΑΘΗΝΑ – ROYAL OLYMPIC HOTEL

Στα πλαίσια του 8ου Photonet Special Day θα τιμηθούν οι παρακάτω πέντε προσωπικότητες του χώρου της φωτογραφίας (η παράθεση των ονομάτων γίνεται με αλφαβητική σειρά):


ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΓΛΟΠΟΥΛΟΣ: Τιμάται για την πολυετή δημιουργική προσφορά του στη φωτογραφία

Ο Βασίλης Αγγλόπουλος γεννήθηκε στα Βούναινα Λάρισας. Ασχολείται με την τέχνη της φωτογραφίας από 12 ετών έως και σήμερα. Άνοιξε το πρώτο του φωτογραφείο στη Λάρισα το 1970.
Έχει φωτογραφήσει από τότε τα περισσότερα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της Ελλάδας και όλες τις παραστάσεις του Θεσσαλικού Θεάτρου από το ξεκίνημά του. Το πρώτο του ερέθισμα ήταν μια φωτογράφιση παράστασης του Μάνου Κατράκη, το 1974, στο Κάστρο του Πλαταμώνα.
Έχει συνεργαστεί, ως φωτογράφος, σε 3 ταινίες και έχει πάρει μέρος σε
workshops των μεγαλύτερων φωτογράφων στην Ευρώπη (Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Αγγλία).
Έχουν εκδοθεί 4 βιβλία με φωτογραφίες του (“Η Πολιτεία της Σιωπής”, 2 συλλογές του Θεσσαλικού Θεάτρου και η “Συλλογή Δημοτικής Πινακοθήκης Κατσίγρα”) και έχει συμμετάσχει σε πολλά άλλα.
Έχει κάνει μια έκθεση με φωτογραφίες από τις τραγωδίες του Θεσσαλικού Θεάτρου με πρωταγωνίστρια τη Λυδία Κονιόρδου στη Λάρισα και στο Στρασβούργο.
Η μεγάλη του αγάπη είναι η δημιουργική – εικαστική φωτογραφία, ενώ οι επιρροές από μεγάλους ζωγράφους είναι εμφανείς στις εικόνες του. Πάθος του είναι η συλλογή πινάκων ζωγραφικής και τα ταξίδια.
Η πρώτη του μηχανή ήταν μια Lubitel.


NIKOΣ ΑΚΤΙΔΗΣ: Τιμάται για την προαγωγή της ποιότητας στις φωτογραφικές εκτυπώσεις

Άρχισα να ασχολούμαι με τη φωτογραφία στα μέσα της δεκαετίας του 60.

Είχα την ευτυχία να έχω γείτονα το μεγάλο φωτογράφο Σπύρο Μελετζή.

Αυτός μου έδειξε τα πρώτα βήματα στη φωτογραφία, στις μηχανές και την εμφάνιση των ασπρόμαυρων φίλμς.

Μέχρι να πάω στρατιώτης είχα εξελιχτεί σε έναν αρκετά καλό ερασιτέχνη φωτογράφο.

Μετά την θητεία μου, στις αρχές του 1972 ξεκίνησα να δουλεύω στο εργαστήριο έγχρωμων φωτογραφιών της εταιρείας Κodak έως το 1976.

Παράλληλα είχα δημιουργήσει ένα στούντιο μαζί με άλλους δύο συναδέλφους φωτογράφους,

και στο τέλος της δεκαετίας είχαμε ξεκινήσει και το εργαστήριο.

Στα τέλη του 80 το photolab θεωρούνταν ήδη ως ένα από τα καλύτερα εργαστήρια στην Ελλάδα. Προσφέραμε υπηρεσίες όπως εμφάνιση color negatives, slides, εκτυπώσεις στο χέρι, γιγαντογραφίες, internegative, dublicate κτλ. Στα μέσα του 90, αποφασίσαμε να προσθέσουμε ψηφιακό εξοπλισμό και υπηρεσίες, πολύ πριν η ψηφιακή εποχή ανατείλει για τα καλά. Τα τελευταία 15 χρόνια, ο εξοπλισμός, η δομή και οι υπηρεσίες μας άλλαξαν άρδην. Η αναλογική εποχή πέρασε στην ιστορία και η νέα ψηφιακή έχει γίνει ήδη μέρος της καθημερινότητάς μας. Το 1990 εγκαταστήσαμε τα πρώτα highend scanner τυμπάνου και επίπεδα, film recorder για αναπαραγωγή από ψηφιακά αρχεία σε όλα τα films και σε όλα τα μεγέθη. Διάφορα plotter πήραν τη θέση των μεγεθυντήρων και των σκοτεινών θαλάμων.Το 1999 φέραμε την επανάσταση στην εκτύπωση από ψηφιακά αρχεία σε κλασικό φωτογραφικό χάρτη με τον καλύτερο εκτυπωτή στον κόσμο τον durst Lambda 130. Το 2008 ξεκινήσαμε πρώτοι να εφαρμόσουμε τη μέθοδο εκτύπωσης UV απευθείας σε υλικά όπως το ακρυλικό το ξύλο το γυαλί και πολλά άλλα. Το 2014 γίναμε το πρώτο Certified ChromaLuxe Lab για την εκτύπωση του εκπληκτικού metalprint.


 ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΝΤΙΜΗΣ) ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Τιμάται για τη μακρά και επιτυχή θητεία του στη δημοσιογραφική φωτογραφία

Γεννήθηκα στην πόλη των Σερρών, στις 10 Μαΐου 1948, από μητέρα Σερραία και πατέρα πρόσφυγα το 1922 από τις Σαράντα Εκκλησιές της Ανατολικής Θράκης (Ανατολικής Ρωμυλίας).

Από το 1965 ασχολήθηκα επαγγελματικά με το φωτορεπορτάζ στην Θεσσαλονίκη. Προεργάστηκα στις εφημερίδες της Θεσσαλονίκης, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ και στις αθλητικές εφημερίδες, καλύπτοντας γεγονότα πολιτικά και αθλητικά. Για τον Αθηναϊκό Τύπο το μεγαλύτερο θέμα που κάλυψα στην Θεσσαλονίκη ήταν η πολύκροτη Δίκη Λαμπράκη, το έτος 1966, που διήρκησε τρείς μήνες. Από το 1968 ζω και εργάζομαι στην Αθήνα. Από το 2008 είμαι συνταξιούχος.

Μεταξύ 1970 – 2003 υπήρξα ο προσωπικός φωτογράφος του Θεάτρου Τέχνης του ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ, ενώ από το 1973 ήμουν μόνιμος ανταποκριτής στα περιοδικά TIME LIFE και DER SPIEGEL καθώς και του Αμερικανικού Πρακτορείου Ειδήσεων U P I.

Μεταξύ 1974 – 1995 υπήρξα προσωπικός φωτογράφος του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Από το 1975 άρχισα την συνεργασία μου με το Διεθνές Φωτογραφικό Πρακτορείο που έχει την έδρα του στο Παρίσι το γνωστό SIPA PRESS.

Μέχρι και σήμερα διατηρώ τη συνεργασία μου μαζί τους, με πολλές επιτυχίες. Επίσης έχω μόνιμη συνεργασία με πολλά έντυπα του εξωτερικού (Ευρώπης και Αμερικής) και συμμετείχα σε αποστολές σε όλο τον κόσμο για να καλύπτω διάφορα διεθνή γεγονότα.

Από το 1976 ως το 1982 κάλυψα ως πολεμικός ανταποκριτής τον πόλεμο Ισραήλ – Λιβάνου και από τις δύο χώρες, για λογαριασμό των ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων και εντύπων που αντιπροσώπευα σε Ελλάδα και Μέση Ανατολή.

Το 2007 κυκλοφόρησε, από τις Εκδόσεις SPIRIT, το λεύκωμά μου με τίτλο

“Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ 1974 – 2006”. Περιέχει 2.500 φωτογραφίες από τα δρώμενα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι το μοναδικό πολιτικό λεύκωμα της Βουλής των Ελλήνων.

Είμαι Μέλος της Ενώσεως Φωτοειδησεογράφων Ελλάδος από το 1970 και Μέλος της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου Ελλάδος από το 1976, ενώ υπήρξα και μέλος του Δ.Σ. του F P A.

Το 1989 βραβεύθηκα με το Πρώτο Βραβείο Δημοσιογραφικής Φωτογραφίας που θέσπισε για πρώτη φορά το Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Α. Β. ΜΠΟΤΣΗ.

Από τον Φεβρουάριο του 2012 είμαι κοντά στον Πάνο Καμμένο και τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ως υποψήφιος βουλευτής στην Α’ Αθήνας. Στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015 αναδείχτηκα Α ‘ ΕΠΙΛΑΧΩΝ στην Α’ ΑΘΗΝΑΣ. Με το ίδιο κόμμα συμμετείχα επίσης και στις ευρωεκλογές του Μαΐου του 2019, γιατί πιστεύω σε μία Ευρώπη των εθνών – κρατών, όπου όλες οι χώρες θα είναι ισότιμοι εταίροι με αλληλεγγύη και εθνική ανεξαρτησία και όχι σε μια Ευρώπη ατομική ιδιοκτησία των οικονομικών ελίτ.

Από τον Οκτώβριο του 2016 έως σήμερα, είμαι μέλος στο

ΔΣ του ΓΝΑ ΛΑΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ με πολύ αγάπη προς το νοσοκομείο και μεγάλη προσφορά για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών, με καλύτερες υπηρεσίες προς αυτούς που καταβάλουν οι Καθηγητές Ιατροί με το καταπληκτικό επιτελείο τους: από τους ασκούμενους φοιτητές και το πολύ έμπειρο και πρόθυμο νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου μας.

Χαίρομαι γιατί είμαι σε ένα από τα καλύτερα δημόσια νοσοκομεία της χώρας μας και ευχαριστώ όλο το προσωπικό για την πολύ καλή συνεργασία που έχω όλο αυτό το διάστημα της θητείας κοντά τους.


ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τιμάται για τη μακρά και επιτυχή συνδικαλιστική του δράση

Παρά τα πολλά χρόνια συνδικαλιστικής δράσης, ακόμα και πριν γίνω φωτογράφος, ποτέ δεν τα κατάφερνα με τις κουβέντες και ακόμα περισσότερο με τον γραπτό λόγο.

Αυτό που έσωζε πάντα τα κείμενά μου, ήταν και είναι η ειλικρίνεια των προθέσεων, αλλά και η αποδοχή των θέσεων.

Έτσι όταν ξεκίνησα να γράφω το βιογραφικό μου σκέφτηκα δυο πράγματα που είναι σημαντικά για μένα αλλά πιθανόν να ενδιαφέρουν και εσάς.

Γεννήθηκα Απρίλη του ’62 στην Αθήνα, και είμαι νυμφευμένος τρεις δεκαετίες και κάτι. Μετά τις σπουδές και το στρατό ,δούλεψα για κάποιο διάστημα ως βιομηχανικός εργάτης και από το τελείωμα του ’90 έχω φωτογραφείο στα Μελίσσια.

Η φωτογραφική μου πορεία επηρεάστηκε και καθορίστηκε από τον κυρ’ Κώστα τον Μπέκιο, από τον οποίο διδάχθηκα το σκοτεινό θάλαμο, και από τους Δημήτρη Αντωναρόπουλο – Αντρέα Σμαραγδή που μου έμαθαν το φως!

Ο Νίκος Κασέρης όμως ήταν αυτός που μου άλλαξε τη ματιά!

Η αναγέννηση, ο ρεαλισμός και δει ο σοσιαλιστικός, είναι τα ρεύματα που νομίζω ότι με επηρεάζουν.

Είμαι ιδρυτικό μέλος του Ο.Σ.Δ.Π.Π.Δ.Φ. “ΦΟΙΒΟΣ”, στον οποίο έχω διατελέσει επί σειρά ετών Β΄ Αντιπρόεδρος του. Σήμερα είμαι μέλος του ΔΣ.

Το 1996 εκλέχτηκα για πρώτη φορά στην Ένωση Καλλιτεχνών Φωτογράφων Αθήνας – από τότε εκλέγομαι ανελλιπώς μέχρι σήμερα.

Το 2008, όταν άρχισε να διαφαίνεται η κρίση, ανέλαβα πρόεδρος στην ΕΚΦΑ και μαζί με μια άξια ομάδα (Α. ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟ – Γ. ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ – Ζ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ – ΕΥΘ. ΜΩΥΣΙΑΔΗ) κατάφερα να κρατήσω ζωντανή την Ένωση, σε μια περίοδο που χάθηκε το 1/5 των Ενώσεων πανελλαδικά!

Παράλληλα, ως εκλεγμένο μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φωτογράφων από το 2002, έδωσα τη νικηφόρα μάχη της φωτογραφίας διαβατηρίων και πρωτοστάτησα προκειμένου να δημιουργηθούν δύο νέες Ενώσεις στη ΘΡΑΚΗ. Το 2015 εκλέχτηκα Πρόεδρος της ΠΟΦ και με την ιδία ομάδα, διευρυμένη με τους Β. ΣΤΑΜΟ – Ν. ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, έδωσα τη μάχη για τα δελτία αστυνομικής ταυτότητας, η οποία χάρη και στην μεγάλη κινητοποίηση όλων των ΔΣ των Ενώσεων καθώς και την έντονη δραστηριότητα των αντιπροέδρων είχε θετική εξέλιξη.

Τέλος, η πιο δύσκολη περίοδος της συνδικαλιστικής μου πορείας ήταν η περίοδος της πανδημίας – ωστόσο, αυτή ήταν και η καλύτερη γιατί καταφέραμε πράγματα για τον κλάδο που κανείς άλλος δεν κατάφερε!


ΦΩΤΗΣ ΚΑΖΑΖΗΣ: για την πολυετή φωτογραφική καταγραφή της Ελλάδας που χάνεται

Γεννήθηκε στη Νέα Σμύρνη στα χρόνια της γερμανικής Κατοχής.

Σπούδασε φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακό για την “Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων” στην ΑΣΟΕΕ.

Η κύρια εργασία του ήταν σε βιομηχανία παραγωγής καυσίμων και ορυκτελαίων.

Με τη φωτογραφία ασχολείται από παιδί και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Τη διδάχθηκε εργαζόμενος τα καλοκαίρια στο φωτογραφείο του θείου του Απόστολου Βερβέρη. Η αγάπη του για θέματα της ελληνικής υπαίθρου και της λαογραφίας και ευρύτερα της ανθρωποκεντρικής φωτογραφίας αναπτύχθηκε βλέποντας τη δουλειά του θείου του αλλά και άλλων φωτογράφων εκείνης της εποχής.

Ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της φωτογραφικής τέχνης από το 1981 και συνεχίζει μέχρι σήμερα.

Δίδαξε στην ΕΦΕ, στον ΑΚΤΟ, στη ΧΑΝ, στα ΝΕΛΕ Χαϊδαρίου, στο σωματείο του ΟΤΕ και στην ΕΣΤΙΑ Νέας Σμύρνης και πρόσφατα στον Σύλλογο Ιμβρίων στη Νέα Σμύρνη.

Διετέλεσε πρόεδρος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας.

Έχει κάνει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

Έχει εκδώσει εικοσιπέντε φωτογραφικά λευκώματα.

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα, με αμείωτο ενδιαφέρον για τη φωτογραφία ειδικά μετά την συνταξιοδότησή του. Στόχος του ήταν η ψηφιοποίηση του αρχείου του (κάτι που κατάφερε!) καθώς επίσης και η έκδοση λευκωμάτων με τις πιο αξιόλογες φωτογραφίες του.


H τελετή της απονομής των παραπάνω τιμητικών διακρίσεων θα ξεκινήσει στις 12:30μμ. Aμέσως μετά (στη 1μμ) θα ακολουθήσει η τελετή απονομής των βραβείων του διαγωνισμού Εναέριας Φωτογραφίας με Drone που διοργάνωσε η World UAV Federation (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών) με τη συνεργασία του περιοδικού Photonet και της φωτογραφικής κοινότητας Photo Contest.

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.