Εμπορικές εκθέσεις & Σεμινάρια

ΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: ΤΟ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ!

Tο μέλλον της έκθεσης του Imaging, έχει πλέον και επισήμως νέο όνομα: Ιmage+Tech Expo!

Η 1η Ιmage+Tech Expo πέρασε ήδη στην ιστορία και ο αντίκτυπός της τόσο στην αγορά, που τη στήριξε ευρέως, όσο και στο καταναλωτικό κοινό που την επισκέφθηκε μαζικά, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Για εμένα προσωπικά, ωστόσο, τίποτα από τα παραπάνω δεν συνιστά τελικά έκπληξη.

Όλος ο κόσμος του Imaging αντέδρασε υπέρ-θετικά σαν …έτοιμος από καιρό στο νέο ξεκίνημα. Το επιθυμούσε, το προσδοκούσε και (φυσιολογικά) το αγκάλιασε.

Αισθάνομαι πολύ ικανοποιημένος από την εξέλιξη αυτή. Η Nexus Publications AE και εγώ προσωπικά, αποδεχτήκαμε την έκκληση του ΣΕΚΑΦ να στηριχτεί η νέα προσπάθεια και δεν είχα καμία δυσκολία να μετατραπώ από ανταγωνιστής της Be Best σε συνεργάτη της. Μελέτησα την προϊστορία της δράσης της, γνώρισα τους ανθρώπους της, άκουσα τις ιδέες και το όραμά τους, διαπίστωσα πως ταιριάζουν σε μεγάλο βαθμό με τα αντίστοιχα δικά μου (διατυπωμένα γραπτά από χρόνια) και αποφάσισα να σταθώ δίπλα τους.

Έγινα ο …πρεσβευτής της Be Best στο χώρο της φωτογραφίας. Μίλησα προσωπικά, αμέσως μετά την ψηφοφορία της 14ης Σεπτεμβρίου 2016 για την ανάθεση της διοργάνωσης, σχεδόν με το σύνολο των επικεφαλής των πιο σοβαρών και ενεργών εταιριών της αγοράς, προκειμένου να εξηγήσω τις εξελίξεις και να δώσω ψήφο εμπιστοσύνης στο αποτέλεσμα, παρότι αυτό δεν δικαίωσε την δική μου πρόταση. Κατασίγασα στο μέτρο των δυνατοτήτων μου αμφιβολίες, απάντησα σε ερωτήσεις, κατέπνιξα ανησυχίες. Στις 22 του περασμένου Νοέμβρη υπογράφτηκε και Ιδιωτικό Συμφωνητικό Συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιριών, προκειμένου να καταδείξω και εμπράκτως την απόφαση στήριξης του εγχειρήματος που φιλοδοξούσε να αντικαταστήσει την παρηκμασμένη (αλλά και ισχυρά εγκατεστημένη στο μυαλό του κοινού της φωτογραφίας) Photovision.

Ο δρόμος μέχρι την τελική υλοποίηση δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Προβλήματα όλων των μορφών ανέκυπταν κάθε ημέρα. Στάθηκα απέναντί τους με υπομονή, επιμονή και σταθερότητα, έχοντας πίστη για την αξία του στόχου.

Έζησα, από πολύ κοντά, όσα συνέβησαν στο Helexpo Maroussi από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι το βράδυ της περασμένης Κυριακής. Απέδειξαν πως …άξιζε ο κόπος! Δεν στέκομαι στα λόγια επιβράβευσης της συμβολής μας (που δεν άκουσα στα εγκαίνια, αλλά άκουσα μαζικά από τους εκθέτες) γιατί αυτά μόνο σχετική αξία έχουν έτσι κι αλλιώς. Στέκομαι στα έργα, που οδήγησαν σε μια μοντέρνα έκθεση, με ανανεωμένη πνοή, νέο αέρα και πολύ υψηλότερη αισθητική από αυτή που διέκρινε τις τρεις (τουλάχιστον) τελευταίες Photovision.

Μια και ανέφερα την τέως κλαδική έκθεση του χώρου, είμαι αναγκασμένος να παραθέσω μερικά σχόλια σχετικά με τη …σκιώδη διοργάνωση του 2017, μια και η συντριπτική πλειοψηφία από τους δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες της 1ης Ιmage+Tech Expo είχε φροντίσει να ενημερωθεί προκαταβολικά για το τι (δεν) θα έβλεπε εκεί, οπότε δεν την επισκέφθηκε καν.

Πήγα να τη δω, ως όφειλα στον εαυτό μου πολλαπλά: ως γεννήτοράς της, ως δημοσιογράφος, ως άνθρωπος της φωτογραφίας επί μισό σχεδόν αιώνα.

Η απόλυτη ένδεια στον αριθμό εκθετών που τη χαρακτήρισε, μου ήταν απόλυτα γνωστή πολύ πριν ανοίξει τις πύλες της. Οι συνεργάτες μου, συχνότατα, ζητούσαν την έγκρισή μου για να την κοινοποιήσουν πολύ πιο δυναμικά και ξεκάθαρα στο φωτογραφόφιλο κοινό, θυμίζοντάς μου την υποχρέωσή μας, ειδικά στους ανθρώπους της επαρχίας, να μάθουν τη …γυμνή (κυριολεκτικά και μεταφορικά) αλήθεια.

Ειδικά την τελευταία εβδομάδα, προ της διοργάνωσης, έγιναν σχεδόν πιεστικοί, όταν τα προκλητικά ψέματα της τελευταίας στιγμής, με τα δελτία τύπου που μιλούσαν για …100 (!) εκθέτες προκάλεσαν δικαιολογημένα οργή στους γνωρίζοντες.

Τα λόγια μου προς όλους ήταν: «το ψέμα έχει κοντά ποδάρια». Πράγματι η αποκάλυψη του ψεύδους δεν άργησε πολύ: κατέφτασε από τον ίδιο το διοργανωτή, την Κυριακή 12 Μαρτίου, στις 11πμ, όταν και παρέθεσε επιτέλους (μιάμιση μέρα πριν …τελειώσει η έκθεσή του) επίσημα τα ονόματα των 100 «εκθετών». Μπορείτε να τους διαβάσετε όλους εδώ και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας…

Τρεις φορές, μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα, ζήτησα από τους διοργανωτές της Photovision να δηλώσουν επίσημα πόσες και ποιες εταιρίες συμμετέχουν στην έκθεση του 2017 – εισέπραξα υπεκφυγές (=αρνήσεις) αντί απάντησης.

Στο δικό μας Newsletter, της Πέμπτης 9 Μαρτίου 2017, παρέθεσα τα ακριβή νούμερα συμμετοχών της 1ης Ιmage+Tech Expo, θέλοντας να ενημερώσω υπεύθυνα, όπως πάντα έχω κανόνα να πράττω, το κοινό ως προς το τι να περιμένει.

Έχοντας αναλάβει την ευθύνη της σχεδίασης και εκτύπωσης του Καταλόγου της έκθεσης, είχα την πλήρη εικόνα και την παρουσίασα. Η πραγματικότητα, βέβαια, με …διέψευσε: τελικά συμμετείχαν ακόμα περισσότερες εταιρίες, χάρη στις άοκνες προσπάθειες των οργανωτών μέχρι κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή!

Στις ΗΠΑ ευδοκιμεί το ακόλουθο γνωμικό: Fool me once, shame on youfool me twice, shame on me (αν με ξεγελάσεις μια φορά ντροπή σου, αν με ξεγελάσεις δεύτερη φορά, ντροπή μου). Κρίνοντας τουλάχιστον με βάση το παρελθόν της Photovision στην Ελλάδα φαίνεται να μην έχει ιδιαίτερη εφαρμογή. Αν με ρωτάτε για το μέλλον της Photovision (HiTECH Expo -τρομάρα της- έτσι κι αλλιώς υπήρξε μόνο …στο λογότυπο, όπως άλλωστε δεν υπήρξε Βazaar oύτε Black Monday) μάντης δεν είμαι να το προβλέψω: άλλωστε η αγορά είναι περισσότερο ρευστή από ποτέ στο παρελθόν, με συνεχείς διεργασίες, αλλαγές ισορροπιών, συμμαχιών κ.λπ. Ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι επιθυμεί – ακόμα και να ρίχνει γροθιές στο μαχαίρι, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει εγωισμούς και πείσματα.

Ξέρω όμως, πολύ καλά, ότι, όπως σημείωσα ήδη στον τίτλο, οι μάσκες έπεσαν – και έπεσαν για τελευταία φορά επί της ουσίας. Mια και καταπιάστηκα με τα αμερικανικά γνωμικά, να σας θυμίσω ένα ακόμα: you can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time (μπορείς να ξεγελάσεις όλους τους ανθρώπους για λίγο καιρό, και λίγους ανθρώπους συνεχώς, αλλά δεν μπορείς να ξεγελάς τους πάντες επ’ άπειρον). Ποιος μπορεί να διαφωνήσει, αλήθεια, με τον Lincoln; Ίσως μόνο αυτοί, που στην πραγματικότητα δεν πλανώνται, αλλά εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα και σκοπούς…   

Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της έκθεσης του Imaging, έχει πλέον και επισήμως νέο όνομα: Ιmage+Tech Expo. Προαλείφεται ευοίωνο και ιδιαίτερα δυναμικό, με διεύρυνση σε περισσότερους όμορους χώρους και προσέλκυση νέων εταιριών και μεγαλύτερου ακόμα κοινού. Ήδη ο αποχαιρετισμός του 2017, από την πλευρά της διοργανώτριας Be Best, συνδέθηκε με την υπόσχεση πως το νέο ραντεβού δεν θα περιμένει πια δυο χρόνια, αλλά ένα: η 2η Ιmage+Tech Expo προγραμματίζεται ήδη για το 2018!

Είμαι σίγουρος πως οι διοργανωτές έχουν ήδη καταγράψει λεπτομερώς λάθη και παραλείψεις της πρώτης φοράς. Εμείς είμαστε πρόθυμοι να σταθούμε και πάλι δίπλα τους, ως συνοδοιπόροι, εντείνοντας, από την πλευρά μας, τη δική μας προσπάθεια υποστήριξης σε όλα τα μέτωπα που αυτή εκδηλώνεται.

Το πρώτο κεφάλαιο έκλεισε. Το επόμενο μπορεί (πρέπει) να είναι ακόμα καλύτερο!

 






Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).