Photo Specials

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ

Χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο συνδυασμό χρωμάτων – τονικών αντιθέσεων μπορούμε να δημιουργήσουμε συγκεκριμένη υποσυνείδητη αντίδραση σε όσους κοιτούν τις φωτογραφίες μας.

Η χρωματική θερμοκρασία του φωτός, δηλαδή το πόσο θερμό ή ψυχρό είναι, επηρεάζει σημαντικά τη διάθεσή μας. Το ψυχρό φως είναι αρκετά πιο “αποκαλυπτικό” και συνήθως απωθεί τους περισσότερους. Αντίθετα, οι θερμοί τόνοι μας ηρεμούν.

Χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο συνδυασμό χρωμάτων και τονικών αντιθέσεων μπορούμε να δημιουργήσουμε συγκεκριμένη υποσυνείδητη αντίδραση σε όσους κοιτούν τις φωτογραφίες μας. Θα πρέπει βέβαια να γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι δεν αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο σε κάθε χρώμα. Κάθε ένας το εκλαμβάνει και επηρεάζεται από αυτό διαφορετικά.

Τα χρώματα που χρησιμοποιεί κάποιος έχουν επίσης τη δυνατότητα να προσδιορίσουν το χρόνο (την ώρα, την εποχή κτλ.). Για παράδειγμα, οι θερμοί γήινοι τόνοι μιας συστάδας δέντρων, μας παραπέμπουν στο φθινόπωρο και το πορτοκαλί του ουρανού και της θάλασσας σε ηλιοβασίλεμα. Επιπρόσθετα, το χρώμα μπορεί να δώσει χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωτικότητα, όπως λ.χ. το κοκκινωπό έχει ταυτιστεί με την υγεία και τη νεανικότητα, ενώ το ωχρό με την μεγάλη ηλικία και την ασθενικότητα.

Αφού επιλέξει το λόγο ύπαρξης και επικράτησης μιας χρωματικής κλίμακας, ο φωτογράφος μπορεί να ελέγξει το χρώμα των εικόνων του είτε με την κατάλληλη επιλογή, είτε αξιοποιώντας κάποια από τις τεχνικές.

Για παράδειγμα μπορεί να προσθέσει, να αλλάξει ή να μεταβάλλει τα χρώματα αλλάζοντας γωνία λήψης, θέση, εστιακό μήκος φακού, επιλέγοντας διαφορετική ώρα της ημέρας, μειώνοντας ή αυξάνοντας την έκθεση, χρησιμοποιώντας φίλτρα κατά τη λήψη και φυσικά εκμεταλλευόμενος τις άπειρες δυνατότητες της ψηφιακής επεξεργασίας.

Μπορεί επίσης να μαλακώσει και να αναμείξει χρώματα επιλέγοντας να τα περιλάβει σε μια περιοχή εκτός εστίασης (φλου) ή πολύ απλά χρησιμοποιώντας μικρό βάθος πεδίου.

Ο έλεγχος ενός χρώματος είναι επίσης δυνατό να γίνει μέσα από το βαθμό στον οποίο επικρατεί έναντι άλλων χρωμάτων καθώς και από τη συνολική επιφάνεια που καταλαμβάνει στη φωτογραφία.