Εκθέσεις φωτογραφίας

ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: 20 ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΤΑΙΝΙΑ!

Οι αδημοσίευτες ως τώρα λήψεις, μας μεταφέρουν στο πλατό της ανολοκλήρωτης δημιουργίας του «Η Άλλη Θάλασσα».

Η πρωτότυπη αυτή έκθεση, με τίτλο «Γεφυροποιός», φέρει την υπογραφή του φωτογράφου, σκηνοθέτη και κινηματογραφιστή Νίκου Νικολόπουλου και διοργανώνεται από τον Δήμο Αθηναίων μέσω του Οργανισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝΔΑ).

Φιλοδοξεί να ξυπνήσει μνήμες από την προετοιμασία της τελευταίας ταινίας του μεγάλου δημιουργού, ο οποίος στις 24 Ιανουαρίου του 2012 τραυματίστηκε θανάσιμα από διερχόμενη μοτοσικλέτα στη Δραπετσώνα, σε ένα διάλειμμα των γυρισμάτων.

O Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ, σημειώνει, μεταξύ άλλων για την έκθεση:


Η λέξη «Γεφυροποιός» είναι κατά το φωτογράφο η πλέον κατάλληλη για να περιγράψει το έργο ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, όπως ήταν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τίτλος της έκθεσης περιγράφει την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο πλατό της «Άλλης θάλασσας» και «ενώνει αυτό που συνέβαινε μπροστά από την κάμερα με το έργο που γινόταν πίσω, στη δική μου πλευρά».

Ο Νίκος Νικολόπουλος που εργάστηκε ως φωτογράφος πλατό για τη συγκεκριμένη ταινία, ήταν ο «αθόρυβος» αυτόπτης μάρτυρας όσων συνέβησαν στα γυρίσματα των 20 ημερών.  Οι φωτογραφίες του είναι διπλά πολύτιμες. Αφενός, μας μεταφέρουν στο «αγγελοπουλικό σύμπαν», αποκαλύπτοντας τον τρόπο με τον οποίο ο σπουδαίος σκηνοθέτης εργαζόταν και κατηύθυνε τους ηθοποιούς, την απόλυτη προσήλωση στη δουλειά του, τη θεατρικότητα των κινήσεών του, τις μιμικές εκφράσεις και τη συναισθηματική του σχέση με όσους εργάζονταν για την ταινία. Αφετέρου, «αναζωπυρώνουν» το ενδιαφέρον για μια ταινία – αίνιγμα, η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και εντυπώθηκε στη συνείδησή μας περισσότερο για τον άτυχο χαμό του δημιουργού της παρά για το περιεχόμενό της.

Μέσα από το σημερινό πρίσμα, οι 20 φωτογραφίες του Νικολόπουλου αποκτούν μια άλλη διάσταση. Στόχος τους πλέον δεν είναι να προαναγγείλουν, αφού δεν καλούνται να περιγράψουν την ταινία, αλλά να κοιτούν προς τα πίσω, χτίζοντας μια «γέφυρα» ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν.

 – φωτό στην κορυφή της σελίδας: από τα γυρίσματα της ταινίας, 28 Δεκεμβρίου 2011, 11:42


  • Χώρος:  Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων, Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης | Θησείο | Στάση Μετρό: Κεραμεικός | Τηλ.: 210 3452150
  • Έναρξη: Σάββατο 29 Ιανουαρίου | 10:00-20:00
  • Διάρκεια: 29 Ιανουαρίου – 2 Μαρτίου 2022
  • Μέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή | 11:00 – 19:00, Σάββατο – Κυριακή | 10:00 – 15:00 | Δευτέρα κλειστά
  • Είσοδος: ελεύθερη – η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή στον εκθεσιακό χώρο.
 






Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).