Portfolios & λευκώματα

ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟ!

Πώς η συγχώνευση εντελώς διαφορετικών αλλά παρόμοιων σε σχήμα, θεμάτων, οδηγεί σε πρωτότυπες και ευφάνταστες δημιουργίες!

Η καλλιτέχνης φωτογράφος Monica Carvalho επιχειρεί με τα δημιουργήματά της να μας εξωθήσει σε ένα παιχνιδιάρικο οπτικό ταξίδι. 

Μια συνέντευξή της στο petapixel.com, αποτέλεσε αφορμή για το άρθρο που ακολουθεί!


Λάτρης του κινήματος του σουρεαλισμού, η Carvalho βρήκε έναν πανέξυπνο τρόπο να συνδυάσει αυτό της το πάθος, με το επάγγελμά της, τη φωτογραφία. Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισε να “βλέπει” τις εικόνες της, με μια εναλλακτική ματιά. Για τις συνθέσεις της χρησιμοποιεί μόνο προσωπικές της λήψεις, χωρίς να καταφεύγει σε έτοιμες λύσεις.

Όπως δηλώνει στο PetaPixel: “Το πάθος μου για τη φωτογραφία, ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Πάντα μου άρεσε να κινηματογραφώ οικογενειακά ταξίδια, νέες πόλεις, κτίρια, φαγητά, ζώα. Η κάμερά μου (Nikon D5600 18-55mm) μου επέτρεψε να ξαναβιώσω εκείνες τις μνήμες και τις χαρούμενες στιγμές.”

Έχοντας συγχρωτιστεί με σουρεαλιστές καλλιτέχνες στο κολλέγιο, συνειδητοποίησε πως η λατρεία της για τη φωτογραφία, της πρόσφερε την ευκαιρία να πειραματιστεί επάνω στην τέχνη της εικόνας και στη δημιουργία νέων ιστοριών: “Λαχταρούσα κάτι περισσότερο από το να τραβώ απλά φωτογραφίες – οτιδήποτε κι αν δημιουργούσα, έπρεπε να αποτελεί μια οπτική πρόκληση. Έτσι, αναζήτησα έναν τρόπο να συνδυάσω τις δύο μου αγάπες, τη φωτογραφία και τον σουρεαλισμό. Η διέξοδός μου ήταν το Photoshop, καθώς μου επέτρεπε να ενοποιώ τις εικόνες μου αφήνοντας τη φαντασία μου ελεύθερη.”

Για το τελικό αποτέλεσμα, που επιδιώκει κάθε φορά, η Carvalho χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες φωτογραφίες.

“Η μετατροπή το συνηθισμένου σε ασυνήθιστο, για μένα σημαίνει πως αναβαθμίζεις ένα θέμα και του προσδίδεις ένα εναλλακτικό νόημα. Καθημερινά αντικείμενα έχουμε συνηθίσει να τα αντιμετωπίζουμε μονοδιάστατα. Τα δικά μου photomontage, χαρίζουν στα αντικείμενα αυτά μια δεύτερη φύση.”

Συνεχίζει τονίζοντας: “ένα πράγμα που λατρεύω να χρησιμοποιώ συχνά στα έργα μου, είναι τα μάτια, καθώς τα θεωρώ το πιο εκφραστικό όργανο του ανθρώπινου σώματος. Η οπτική επαφή είναι πανίσχυρη. Με την εκφραστικότητά τους, τα μάτια μπορούν να προκαλέσουν στο θεατή χαρά, φόβο, λύπη ή θυμό.”

Ολοκληρώνει δηλώνοντας πως “σκοπός των συνθέσεών μου είναι να εμπνέω τους ανθρώπους, να προσφέρω μια εναλλακτική ματιά στον γύρω κόσμο.”

Για περισσότερες εικόνες της Monica Carvalho, μπορείτε να επισκεφθείτε τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram ή την ιστοσελίδα της, πατώντας εδώ.

  • Φωτό στην κορυφή του άρθρου: celery soup

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;