Software & Apps

INSTAGRAM: ΠΟΤΕ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΟΥ!

Πολύτιμες συμβουλές για να μελετήσετε προτού κάνετε την επόμενη ανάρτησή σας!

Το Instagram συγκεντρώνει περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Όπως οι περισσότεροι από αυτούς (-ες), πιθανότατα θέλετε κι εσείς να εξασφαλίσετε όσα περισσότερα likes και εγκωμιαστικά σχόλια μπορείτε για την επόμενη φωτογραφία που θα ανέβασετε. Είναι αυτονόητο, όμως, πως μια λήψη (οσοδήποτε καλή κι αν είναι) δεν αρκεί από μόνη της! 

Οι Kailla Coomes, Gannon Burgett and Alina Bradford του Digitaltrends τονίζουν πως ο χρονισμός ο οποίος επιλέγεται για το κάθε upload παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Ας δούμε τις απόψεις που διατυπώνουν αναλυτικά:


Πότε ανεβάζουμε μια εικόνα; «Εξαρτάται» είναι η πρώτη απάντηση!

Κάθε λογαριασμός Instagram (μαζί με το περιεχόμενο που αναρτάται σε αυτόν) είναι διαφορετικός και έτσι είναι αντικειμενικά δύσκολη η συλλογή ακριβών και αξιόπιστων ενιαίων πληροφοριών σχετικά με την εφαρμογή.

Παρόλα αυτά, και ανεξάρτητα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε λογαριασμού, υφίστανται παράλληλα και ορισμένες σταθερές που αξίζει να ληφθούν υπόψη.  Η marketing εφαρμογή προγραμματισμού για το Instagram Later, ανέλυσε πρόσφατα περισσότερα από 60.000 posts και παράλληλα συμβουλεύτηκε μια σειρά από διαχειριστές κοινωνικών μέσων, προτού καταλήξει σε μερικά βασικά συμπεράσματα, τα οποία ασφαλώς δεν περικλείουν την «απόλυτη» αλήθεια, μπορούν ωστόσο να σας δώσουν μια γενική ιδέα σχετικά με την καλύτερη στιγμή για να δημοσιεύσετε τις φωτογραφίες και τα βίντεό σας στην εφαρμογή.

Επιλέγοντας την ώρα 

Οι καλύτερες ώρες για δημοσίευση σύμφωνα με την πλειοψηφία των ειδικών που συμμετείχαν στην παραπάνω έρευνα είναι αφενός κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος, αφετέρου τις πρώτες βραδινές ώρες.

Μεγάλη σημασία για τον ακριβή καθορισμό των ωρών ανάρτησης έχει και το πού βρίσκεται και η πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεστε. Αν στοχεύετε λ.χ. στο ευρωπαϊκό κοινό ή πολύ περισσότερο στο κοινό των ΗΠΑ, πρέπει να υπολογίζετε με βάση τη δική τους ζώνη ώρας αντί για την ελληνική αλλά και τις δικές τους καθημερινές συνήθειες (λ.χ. στο εξωτερικό ως lunchtime θεωρούνται γενικά οι ώρες μεταξύ 11πμ-1μμ, κάτι που φυσικά δεν ισχύει στη χώρα μας).

person on hammock using iPhone

Φωτό: geo uc

Επιλέγοντας τη μέρα

Όπως έχει σημασία η καλύτερη ώρα της ημέρας για την ανάρτηση στο Instagram, έτσι και η εύρεση της σωστής ημέρας της εβδομάδας είναι επίσης μια πρόκληση. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι οι Τετάρτες και οι Πέμπτες προωθούν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως υφίστανται και διαχειριστές κοινωνικών μέσων που με βάση την προσωπική τους εμπειρία υποδεικνύουν, μερικές φορές, διαφορετικές ημέρες.

Τα σαββατοκύριακα μπορούν να αποδειχτούν παραγωγικά, μπορεί και όχι: εδώ είναι κρίσιμος παράγοντας το είδος του λογαριασμού Instagram που διαθέτετε και ο τύπος των followers που έχετε προσελκύσει. Εάν απευθύνεστε κυρίως στους φίλους και στην οικογένειά σας, για παράδειγμα, μπορεί να έχετε καλύτερη αλληλεπίδραση τα σαββατοκύριακα. Από την άλλη, αν θέλετε να κερδίσετε την προσοχή μεγάλων επιχειρήσεων λ.χ. να θυμάστε πως αυτές λειτουργούν συνήθως μεταξύ Δευτέρας – Παρασκευής.

Συνολικά πάντως, φαίνεται πως οι αναρτήσεις το σαββατοκύριακο έχουν λιγότερη κίνηση από τις αντίστοιχες της υπόλοιπης εβδομάδας. Αν όμως πρέπει να δημοσιεύσετε οπωσδήποτε, είναι καλύτερο να αποφύγετε τουλάχιστον την Κυριακή, η οποία είναι η μέρα με τους χαμηλότερους αριθμούς αλληλεπίδρασης.

Ανακαλύψτε το δικό σας δυνατό σημείο

Ο ιδανικότερος τρόπος για να εξασφαλίσετε τα πιο ακριβή δεδομένα για το λογαριασμό σας, είναι να παρακολουθείτε και να διαχειρίζεστε τα δικά σας αναλυτικά στοιχεία. Εάν έχετε ένα επιχειρηματικό λογαριασμό (ή αντίστοιχα έναν λογαριασμό με μεγάλο αριθμό αλληλεπιδράσεων) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ανάλυσης της ίδιας της εφαρμογής (Instagram Insights) το οποίο σάς επιτρέπει να βλέπετε την ώρα και την ημέρα της εβδομάδας που προκαλούν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.

Native Instagram Insights is a free Instagram analytics tool

Instagram Insights

Εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, μπορείτε επίσης να μάθετε άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τους οπαδούς σας. Το Instagram αναλύει, για παράδειγμα, τη χωροθεσία και την ηλικία τους: αυτές οι πληροφορίες μπορεί να έχουν ζωτική σημασία για την κατανόηση του είδους του περιεχομένου που πρέπει να έχουν οι λήψεις σας προκειμένου να τους προσεγγίσετε με επιτυχία.

Εάν θέλετε να επιχειρήσετε ένα βήμα ακόμα παραπέρα, ξεκινήστε να καταγράφετε τα δεδομένα σας σε  υπολογιστικά φύλλα. Χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως το Google Sheets, καταγράψτε τις αναρτήσεις σας, όταν γίνεται το upload, και μελετήστε κατόπιν πόσα likes ή σχόλια συγκεντρώθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο.

Να θυμάστε: όσο περισσότερα δεδομένα έχετε, τόσο καλύτερα ενημερωμένοι θα είστε!


Φωτό: Erik Lucatero

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο