Software & Apps

ΠΟΤΕ EINAI H ΙΔΑΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΟΥ ΣΤΟ INSTAGRAM!

Χρήσιμες συμβουλές για να ενδυναμώσετε τη δική σας σελίδα!

Το Instagram συγκεντρώνει σήμερα περίπου ένα 1.4 δις χρήστες. Όπως οι περισσότερ@ από αυτ@, πιθανότατα θέλετε κι εσείς να εξασφαλίσετε όσα περισσότερα likes και εγκωμιαστικά σχόλια μπορείτε για την επόμενη φωτογραφία που θα ανέβασετε!

Οι Kailla Coomes, Gannon Burgett and Alina Bradford του Digitaltrends τονίζουν πως ο χρονισμός ο οποίος επιλέγεται για το κάθε upload παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Ας δούμε τις απόψεις που διατυπώνουν αναλυτικά:


Πότε ανεβάζουμε μια εικόνα; “Εξαρτάται” είναι η πρώτη απάντηση!

Κάθε λογαριασμός Instagram (μαζί με το περιεχόμενο που αναρτάται σε αυτόν) είναι διαφορετικός και έτσι είναι αντικειμενικά δύσκολη η συλλογή ακριβών και αξιόπιστων ενιαίων πληροφοριών σχετικά με την εφαρμογή.

Παρόλα αυτά, και ανεξάρτητα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε λογαριασμού, υφίστανται παράλληλα και ορισμένες σταθερές που αξίζει να ληφθούν υπόψη.  Η marketing εφαρμογή προγραμματισμού για το Instagram Later, ανέλυσε σε μελέτη της περισσότερα από 60.000 posts και παράλληλα συμβουλεύτηκε μια σειρά από διαχειριστές κοινωνικών μέσων, προτού καταλήξει σε μερικά βασικά συμπεράσματα, τα οποία ασφαλώς δεν περικλείουν την “απόλυτη” αλήθεια, μπορούν ωστόσο να σας δώσουν μια γενική ιδέα σχετικά με την καλύτερη στιγμή για να δημοσιεύσετε τις φωτογραφίες και τα βίντεό σας στην εφαρμογή.

Επιλέγοντας την ώρα 

Οι καλύτερες ώρες για δημοσίευση σύμφωνα με την πλειοψηφία των ειδικών που συμμετείχαν στην παραπάνω έρευνα είναι αφενός κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος, αφετέρου τις πρώτες βραδινές ώρες.

Μεγάλη σημασία για τον ακριβή καθορισμό των ωρών ανάρτησης έχει και το πού βρίσκεται και η πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεστε. Αν στοχεύετε λ.χ. στο ευρωπαϊκό κοινό ή πολύ περισσότερο στο κοινό των ΗΠΑ, πρέπει να υπολογίζετε με βάση τη δική τους ζώνη ώρας αντί για την ελληνική αλλά και τις δικές τους καθημερινές συνήθειες (λ.χ. στο εξωτερικό ως lunchtime θεωρούνται γενικά οι ώρες μεταξύ 11πμ-1μμ, κάτι που φυσικά δεν ισχύει στη χώρα μας).

person on hammock using iPhone

Φωτό: geo uc

Επιλέγοντας τη μέρα

Όπως έχει σημασία η καλύτερη ώρα της ημέρας για την ανάρτηση στο Instagram, έτσι και η εύρεση της σωστής ημέρας της εβδομάδας είναι επίσης μια πρόκληση. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι οι Τετάρτες και οι Πέμπτες προωθούν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως υφίστανται και διαχειριστές κοινωνικών μέσων που με βάση την προσωπική τους εμπειρία υποδεικνύουν, μερικές φορές, διαφορετικές ημέρες.

Τα σαββατοκύριακα μπορούν να αποδειχτούν παραγωγικά, μπορεί και όχι: εδώ είναι κρίσιμος παράγοντας το είδος του λογαριασμού Instagram που διαθέτετε και ο τύπος των followers που έχετε προσελκύσει. Εάν απευθύνεστε κυρίως στους φίλους και στην οικογένειά σας, για παράδειγμα, μπορεί να έχετε καλύτερη αλληλεπίδραση τα σαββατοκύριακα. Από την άλλη, αν θέλετε να κερδίσετε την προσοχή μεγάλων επιχειρήσεων λ.χ. να θυμάστε πως αυτές λειτουργούν συνήθως μεταξύ Δευτέρας – Παρασκευής.

Συνολικά πάντως, φαίνεται πως οι αναρτήσεις το σαββατοκύριακο έχουν λιγότερη κίνηση από τις αντίστοιχες της υπόλοιπης εβδομάδας. Αν όμως πρέπει να δημοσιεύσετε οπωσδήποτε, είναι καλύτερο να αποφύγετε τουλάχιστον την Κυριακή, η οποία είναι η μέρα με τους χαμηλότερους αριθμούς αλληλεπίδρασης.

Ανακαλύψτε το δικό σας δυνατό σημείο

Ο ιδανικότερος τρόπος για να εξασφαλίσετε τα πιο ακριβή δεδομένα για το λογαριασμό σας, είναι να παρακολουθείτε και να διαχειρίζεστε τα δικά σας αναλυτικά στοιχεία. Εάν έχετε ένα επιχειρηματικό λογαριασμό (ή αντίστοιχα έναν λογαριασμό με μεγάλο αριθμό αλληλεπιδράσεων) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ανάλυσης της ίδιας της εφαρμογής (Instagram Insights) το οποίο σάς επιτρέπει να βλέπετε την ώρα και την ημέρα της εβδομάδας που προκαλούν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.

Εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, μπορείτε επίσης να μάθετε άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τους οπαδούς σας. Το Instagram αναλύει, για παράδειγμα, τη χωροθεσία και την ηλικία τους: αυτές οι πληροφορίες μπορεί να έχουν ζωτική σημασία για την κατανόηση του είδους του περιεχομένου που πρέπει να έχουν οι λήψεις σας προκειμένου να τους προσεγγίσετε με επιτυχία.

Εάν θέλετε να επιχειρήσετε ένα βήμα ακόμα παραπέρα, ξεκινήστε να καταγράφετε τα δεδομένα σας σε  υπολογιστικά φύλλα. Χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως το Google Sheets, καταγράψτε τις αναρτήσεις σας, όταν γίνεται το upload, και μελετήστε κατόπιν πόσα likes ή σχόλια συγκεντρώθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο.

Να θυμάστε: όσο περισσότερα δεδομένα έχετε, τόσο καλύτερα ενημερωμένοι θα είστε!



Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;