Market

BLACK FRIDAY 2020: H ΣΩΣΤΗ ΕΡΕΥΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΩΝ!

Οι σκεπτόμενες αγορές είναι και πιο προσοδοφόρες!

Ακόμα και στην εποχή του lockdown, η οποία απαγορεύει την πρόσβαση στα φυσικά καταστήματα και τις αγορές από αυτά, ο Έλληνας καταναλωτής θα αντιμετωπίσει ήδη από σήμερα μια βροχή προσφορών.

Πώς θα τις αντιμωπίσει; Συνεχίστε την ανάγνωση!

Οι δικές μας συμβουλές

  • Λόγω των έκτακτων συνθηκών που επιβάλλει φέτος ο Covid-19, όλες οι προσφορές (και εν συνεχεία οι αγορές) διατίθενται αποκλειστικά online – επωφελήσου από αυτό! Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, ξεκίνα άμεσα το ψάξιμο: φτιάξε τη λίστα με τα ψώνια σου, ψάξε τα καταστήματα και φτιάξε ένα συγκριτικό πίνακα. Βάλε σε bookmarks τα  προϊόντα που ανακαλύπτεις online και θέλεις να αγοράσεις. Έτσι, θα ξέρεις πού να βρεις τι και σε ποια τιμή. Στη συνέχεια -και εφόσον είσαι σίγουρος (-η) για την επιλογή σου- κάνε το κλικ της αγοράς!
  • Εφόσον έχεις δυνατότητα, προτίμησε πιστωτική αντί για χρεωστική κάρτα. Αφενός θα μπορέσεις να βάλεις και άτοκες δόσεις (όπου αυτές προσφέρονται) αφετέρου έχεις μεγαλύτερο όριο αγορών, εάν φυσικά κρίνεις πως αυτές σου είναι απαραίτητες. Έλεγξε προκαταβολικά τι υπόλοιπο έχεις στην κάρτα σου για να μη βρεθείς προ εκπλήξεως την ώρα της αγοράς!
  • Μην παρασυρθείς από τον ενθουσιασμό και καταλήξεις με προϊόντα που δεν χρειάζεσαι.  Πρώτιστος οδηγός πρέπει να είναι οι ανάγκες σου και όχι οι χαμηλές τιμές! Μπορεί κατά τη διάρκεια των προσφορών Black Friday οι τιμές να είναι πραγματικά καλές για μεγάλη ποικιλία προϊόντων, αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει να αγοράσεις τα πάντα εδώ και τώρα: εκπτώσεις και προσφορές υπάρχουν πλέον σε πολλές και διαφορετικές περιόδους του χρόνου, σε όλες τις εποχές.
  • Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, και μέχρι την κορύφωση τoυ τριημέρου 27-30/11, οι προσφορές καθημερινά θα πέφτουν βροχή, από όλο και περισσότερες πηγές αγοράς. Μην παρασυρθείς από τις τιμές “χώμα” που θα βρεις σε άγνωστα online καταστήματα, χωρίς εγγυήσεις και χωρίς να είσαι σίγουρος ότι το προϊόν που θα πάρεις είναι αυθεντικό. Προτίμησε κάποιο επώνυμο και καταξιωμένο όνομα. Έτσι, θα έχεις και εξασφαλισμένη εγγύηση, και κάποιον να μιλήσεις εάν αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ας δούμε και τι συμβουλεύει σχετικά, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία υπενθυμίζει καταρχάς στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι  ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  • Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.
  • Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές :

  • Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Να θυμάστε ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

Τέλος, να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

Καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους  μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.