Γιώργος Ορφανός, υπ. δήμαρχος Θεσσαλονίκης – orfanos.gr
Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι φωτογραφίες σας, στα πλαίσια της συγκεκριμένης προεκλογικής εκστρατείας για το Δήμο της Θεσσαλονίκης;
Από την αρχή της προεκλογικής μας εκστρατείας στόχος των φωτογραφιών και των βίντεο που επιλέγονται να αναρτηθούν είναι να περιγράφουν τα μηνύματα που αφορούν σε κάθε γεγονός (δελτία τύπου, εκδηλώσεις, συναντήσεις), άρα το κριτήριο εξαρτάται κάθε φορά από το μήνυμα που περνά. Σε κάθε περίπτωση, τα οπτικοακουστικά μέσα είναι αυτά που συνοδεύουν, άρα και πλαισιώνουν την πολιτική άποψη της παράταξής μας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Εκφράζουν, στο βαθμό που μία εικόνα μπορεί να το κάνει, ότι η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον. Αυτό είναι, άλλωστε, και το όνομα της παράταξης μας.
Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με την επεξεργασία (retouche) της εικόνας, προκειμένου αυτή να αποδώσει μια πιο «κολακευτική» εικόνα του φωτογραφιζόμενου προσώπου;
Το retouche μιας φωτογραφίας αφορά κυρίως στην αισθητική του κάθε μέσου, συμπεριλαμβανομένου και του προεκλογικού. Με τα εργαλεία που μας προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας, αυτό μπορεί να καταστεί εφικτό ωστόσο σε κάθε περίπτωση, η επεξεργασία μιας φωτογραφίας δεν πρέπει να αλλοιώνει την ίδια την πραγματικότητα.
Συμμερίζεστε την άποψη ότι η εικόνα τείνει να αποκτήσει, σήμερα, μεγαλύτερη βαρύτητα ακόμα και από την ουσία του πολιτικού λόγου;
Στην εποχή του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η επικοινωνία αλλάζει άρα και ο κάθε πολίτης ή επιχείρηση επιχειρούν να συνδυάσουν το λόγο με την εικόνα. Στην πολιτική επικοινωνία ωστόσο, η εικόνα οφείλει να αντικατοπτρίζει την ουσία του πολιτικού λόγου. Αν είναι επιτυχημένη ενισχύει τον λόγο. Αν είναι αποτυχημένη, λειτουργεί αντίστροφα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να τον αντικαταστήσει.
Λαμβάνοντας υπόψιν και την απόφαση (Φ.Ε.Κ. Β’ 1166/8.4.2019) του Υπουργού Εσωτερικών για τους χώρους που διατίθενται στους υποψηφίους κατά την φετινή προεκλογική περίοδο, εσείς σκοπεύετε να τυπώσετε αφίσες και πόσες; Εάν όχι, ποιο εναλλακτικό μέσο προβολής προτιμάτε;
Είμαι κάθετα αντίθετος στη μόλυνση του περιβάλλοντος και δη στη μόλυνση της Θεσσαλονίκης. Όχι, δεν τυπώσαμε καμία αφίσα διότι κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε το περιβάλλον της πόλης μας. Αντ’ αυτού, προχωρήσαμε στην εκτύπωση ενός μόνο μονόφυλλου Α5 από ανακυκλωμένο υλικό, απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον.
Γενικότερα, στην παράταξή μας «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον» εστιάσαμε στην χρήση των παραδοσιακών αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή μας προκειμένου να ενημερώνουμε το κοινό για τις θέσεις, το πρόγραμμα αλλά και τις εκδηλώσεις μας. Οφείλω, ωστόσο, να επισημάνω ότι τίποτα δεν λειτουργεί πιο αποτελεσματικά από την επαφή με τον κόσμο, το διάλογο πρόσωπο με πρόσωπο και τη δυνατότητα να νιώσουμε τον παλμό της πόλης εκεί που ζουν οι άνθρωποί της.
Ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από τη δημιουργία του τίτλου και του λογοτύπου του συνδυασμού σας;
Το λογότυπο και το όνομα του συνδυασμού μας είναι μία σύνθεση του οράματός μας για μία πόλη που πραγματικά είναι το μέλλον. Εμπνέει ταυτόχρονα αισιοδοξία, αποφασιστικότητα και ρεαλισμό καθώς για εμάς είναι δεδομένο ότι η Θεσσαλονίκη είναι πόλη του μέλλοντος, αλλά αυτό το μέλλον είναι σήμερα. Ταυτόχρονα ξέρουμε πώς μπορούμε να το κάνουμε πράξη και αφού το είπαμε θα το κάνουμε. Το λογότυπό μας απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους της πόλης με ξεκάθαρο οραματικό τρόπο. Είναι το λογότυπο που ενώνει και εκφράζει τους Θεσσαλονικείς.
Γνωρίζοντας πως πλέον τα social media έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά σας, πόσο συχνά επισκέπτεστε τους προσωπικούς σας λογαριασμούς; Αφιερώνετε χρόνο στο να διαβάζετε σχόλια ή και να ανοίγετε δημόσια συζήτηση μέσα από αυτά;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εντάχθηκαν πλέον στην καθημερινότητα όλων μας. Προσωπικά, αφιερώνω το μέγιστο δυνατό χρόνο online και offline παρακολουθώντας σχόλια, μηνύματα αλλά και κάθε δημόσια συζήτηση. Όλα τα παραπάνω έρχονται να υποστηρίξουν με τον καλύτερο τρόπο το πιο σημαντικό και ουσιαστικό τρόπο επικοινωνίας που είναι η προσωπική επαφή με τον κάθε ένα πολίτη και με τον κάθε Θεσσαλονικιό/α.
- Updated – 20/5/19, 20:45