Photo Fun

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΡΑΤΣΕΣ: «STREET» ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ

…και «φακός ως προέκταση του πέους»!

Εντάξει, στους street-άδες αρέσει να περπατούν – ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουν. Γοητεύονται από τον πυκνό αστικό ιστό και αντιδρούν έντονα στην ιδέα να φωτογραφίσουν τοπίο.

Ενδυματολογικά φέρουν πολλά κοινά με τον «καλλιτέχνη φωτογράφο», κυρίως ως προς την κυριλέ τσάντα ώμου, τον ρετρό εξοπλισμό και το απλανές στοχαστικό βλέμμα.

Πέραν αυτών, έλκονται φωτογραφικά από στοές, σκάλες, γαλαρίες, περάσματα, ηλικιωμένους (όσο πιο κακομούτσουνοι, τόσο το καλύτερο), γκράφιτι, σκουπίδια και, για λίγη ποικιλία, ρίχνουν στο «καζάνι» και κανέναν ζητιάνο ή αναξιοπαθούντα. Πρόκειται επί της ουσίας για ράτσα – μόδα των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, τα μέλη της οποίας παράγουν υλικό πανομοιότυπο μιας και δεν κατάφεραν ποτέ πραγματικά να κατανοήσουν τη δουλειά σπουδαίων παλαιότερων φωτογράφων δρόμου, Αμερικανών και μη.

Αν λοιπόν επιχειρήσετε να επισκεφθείτε κάποια σχετική ομαδική έκθεση, η παρατηρητικότητά σας θα μπει σε σοβαρή δοκιμασία προκειμένου να καταφέρετε να εντοπίσετε ουσιαστικές διαφορές από τον έναν δημιουργό στον άλλο.

Θεωρώ πως θα «ξεφουσκώσει» με τον καιρό. Τουλάχιστον το περπάτημα κάνει πολύ καλό στην υγεία…

 Ο «φακός ως προέκταση του πέους»

Μάλιστα κυρίες μου, δυστυχώς όπως καλά γνωρίζετε υπάρχει και αυτή η ράτσα φωτογράφου, αποκλειστικά ανδρική και με σημαντικό πληθυσμό που δεν δείχνει να φθίνει.

Πρόκειται για μετεξέλιξη της εικόνας του «Greek καμάκι» όπως συχνά φανερώνουν οι απαρχαιωμένες κοτσίδες, τα λαχούρια και διάφορα άλλα αξεσουάρ που υποτίθεται ξεχειλίζουν «ανδρισμό». Από τις πρώτες κιόλας κουβέντες με κάποιον εκπρόσωπο του είδους, θα καταλάβετε ότι η ενασχόληση με τη Φωτογραφία υποκινείται από την ανάγκη του να γοητεύσει κάποιο θηλυκό και να το παρασύρει σε «προχωρημένες» φωτογραφίσεις και ό,τι ήθελε προκύψει.

Εννοείται πως δεν τους ενδιαφέρει καθόλου η τεχνική (ούτε και η τέχνη εδώ που τα λέμε) για αυτό και έχουν αντικαταστήσει τα παραπάνω με παρωχημένο έως και αστείο λεξιλόγιο του στυλ «είσαι πολύ όμορφη», «βάλε τα χέρια στο παιχνίδι», «δάγκωσε τα χείλη σου», «παίξε με τα μαλλιά σου» και πολλά άλλα ευφάνταστα.

Είναι ράτσα που διαθέτει συνήθως δικό της μικρό και αυτοσχέδιο στούντιο, σε κάποιο χώρο του σπιτιού, μακριά από τα ενοχλητικά βλέμματα.

Ουσιαστικό φωτογραφικό όφελος; Μηδέν.

Στείλτε τα δικά σας σχόλια για τις φωτογραφικές ράτσες των Ελλήνων
στη σελίδα του περιοδικού στο Facebook!
 






Aρθρογράφος

Bαγγέλης Δελέγκος

Eπαγγελματίας φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας, συγγραφέας και αρθρογράφος. Για περίπου 25 χρόνια, ειδικεύεται στην ταξιδιωτική φωτογραφία και στο τοπίο (έχοντας βέβαια ασχοληθεί και με την πλειοψηφία του θεματικού εύρους αυτής της τέχνης), με τη δουλειά του να έχει δημοσιευθεί σε κάθε μεγάλο ελληνικό περιοδικό και εφημερίδα, παράλληλα με τη συνεργασία του με γνωστούς εκδοτικούς οίκους και φωτογραφικά πρακτορεία της χώρας και του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, έχει συνεργαστεί με όλα τα ελληνικά φωτογραφικά περιοδικά, ως δοκιμαστής νέων προϊόντων και τεχνικός συντάκτης, ενώ έχει παραδώσει πληθώρα φωτογραφικών σεμιναρίων και ολοκληρωμένων κύκλων μαθημάτων σε σχολές, λέσχες, δήμους, φωτογραφικές ομάδες και στα πλαίσια των καθηκόντων του ως Brand Ambassador για μεγάλες εταιρείες.