Photo Specials

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ WEBSITE ΣΗΜΕΡΑ;

Με πάνω από 3 δις ενεργούς χρήστες στα social media, πόσο χώρος απομένει για αυτόνομη παρουσία online;

Με βάση στατιστικές του Φεβρουαρίου του 2018, το Facebook έχει 2.07 δις χρήστες, το Ιnstagram 800 εκατομμύρια, το Twitter 330. Yπάρχει ζωή έξω από το Web 2.0;

O φωτογράφος  σε άρθρο του στο diyphotography.net εξετάζει αυτό το ιδιαίτερα ενδιαφέρον ερώτημα, έχοντας ως αφετηρία μια σχετική τοποθέτηση στο YouTube ενός άλλου δημιουργού, του Ed Verosky:

Aς δούμε τι σκέφτεται και τι προτείνει ο αρθογράφος:


…είναι σίγουρα μια ενδιαφέρουσα ερώτηση: οι φωτογράφοι χρειάζονται ακόμα, σήμερα, ένα δικό τους ιστότοπο; Είναι δυνατή η επιβίωση με παρουσία μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Αφού έκλεισε πρόσφατα τους λογαριασμούς του σε μια σειρά από social media, ο φωτογράφος Ed Verosky έχει επίσης σκεφτεί πολύ σοβαρά το θέμα – πρέπει να σταματήσει ή να συνεχίσει να διατηρεί το προσωπικό του site;

Όπως αναφέρει ο Ed στο βίντεο που δημοσίευσε πρόσφατα (σ.σ.: βλέπε παραπάνω) οι διαθέσεις των χρηστών είναι ιδαίτερα ευμετάβλητες στη σημερινή εποχή. Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται το Διαδίκτυο αλλάζει συνεχώς. Είδαμε ξανά και ξανά να επαναλαμβάνεται το φαινόμενο της μαζικής εξόδου από μια κοινωνική πλατφόρμα και η ταυτόχρονη μεταπήδηση σε μια άλλη. Άραγε πόσοι επισκέπτονται ακόμη τo site ενός φωτογράφου όταν μπορούν να δουν τις πιο πρόσφατες προσθήκες στο portfolio του μέσα από το Instagram;

Πριν από τα social media, οι ιστότοποι κυριαρχούσαν. Ήταν ο τρόπος δια μέσου του οποίου ο οποιοσδήποτε μπορούσε να βρεθεί online. Η ταυτόχρονη παρουσία σε forum κ.λπ. εξυπηρετούσε αποκλειστικά το στόχο της αύξησης της επισκεψιμότητας στις προσωπικές σελίδες. Ο Ed πιθανολογεί ότι αυτό μπορεί να μην έχει πλέον ισχύ σήμερα.

Από τη στιγμή που ξεκίνησε η άνοδος του Facebook, του Twitter και του Instagram, ο δικός σας δικτυακός τόπος φαίνεται να έχει μειωμένη σημασία. Οι επισκέψεις που δέχεται μπορεί να είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με το παρελθόν, επειδή οι πληροφορίες είναι τώρα πια διαθέσιμες αλλού. Παρά τους νέους (προβληματικούς για τους χρήστες) αλγόριθμους που χρησιμοποιούν πλέον το Facebook και το Instagram, εξακολουθούν να είναι πολύ δημοφιλείς πλατφόρμες προκειμένου να αλιευτούν νέοι δυνητικοί πελάτες.

Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη το γεγονός πως τα social media είναι πολύ ταχύτερα και φθηνότερα σε σχέση με τη δική σας ιστοσελίδα. Θέλετε να εμπλουτίσετε το portfolio σας στο Instagram με μια νέα φωτογραφία; Απλώς την ποστάρετε, προσθέτετε μια εντυπωσιακή περιγραφή και αμέσως ενημερώνετε μερικούς από τους followers που έχετε αθροίσει. Αν δημοσιεύετε συχνά, θα συγκεντρώσετε ένα αρκετά μεγάλο ακροατήριο και παράλληλα θα τονώσετε την αυτοπεποίθησή σας, αποκτώντας δικαιολογημένα την πεποίθηση ότι  υπάρχουν άτομα που ενδιαφέρονται για τη δουλειά σας σας επειδή σας ακολουθούν.

Όταν ανεβάζετε μια νέα λήψη στον προσωπικό σας ιστότοπο, δεν υπάρχει καμιά πομπώδης και φανταχτερή διαδικασία ή αναγγελία δημοσιοποίησής της  – απλώς …υπάρχει. Οι χρήστες δεν τον επισκέπτονται ανά τακτικά διαστήματα προκειμένου να δουν αν υφίσταται κάποιο update σας επειδή πολύ απλά δεν γνωρίζουν κάθε πότε αυτό συμβαίνει. Ίσως, αν έχετε ένα blog, να επιστρέφουν συχνότερα σε αυτό με την προσδοκία να διαβάσουν νέο περιεχόμενο, αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο σε σχέση με ένα απλό post στο Facebook ή στο Instagram.

Εξακολουθεί λοιπόν μια προσωπική σελίδα να είναι ο καλύτερος τρόπος προκειμένου να «πουλήσετε» τον εαυτό σας σε νέους δυνητικούς πελάτες; Ο δικτυακός τόπος του Ed έχει μεταμορφωθεί ουσιαστικά σε ένα (σ.σ.: διαφημιστικό) κατάλογο του online υλικού που προσφέρει σε άλλες τοποθεσίες, όπως το YouTube, και σε ένα εργαλείο πώλησης των premium tutorials που ίδιος δημιουργεί και πουλάει.

Υπάρχει ένα στοιχείο που πρέπει να έχετε διαρκώς κατά νου: ο ιστότοπός σας εξακολουθεί να είναι ο μοναδικός χώρος του Διαδικτύου όπου εξακολουθείτε να έχετε 100% τον έλεγχο. Η εμφάνιση, τα χαρακτηριστικά, το περιεχόμενο, ο τρόπος περιήγησης, το layout – τα πάντα καθορίζονται από εσάς.

Το Facebook, το Instagram, το Twitter, το Linkedin, το YouTube έχουν όλα τα δικά τους πρότυπα στα οποία είστε υποχρεωμένοι να ενσωματώσετε το περιεχόμενό σας. Φυσικά τα παραπάνω μέσα μπορούν (και το κάνουν τακτικά) να αλλάξουν εύκολα τους κανόνες του παιχνιδιού, συχνά χωρίς στοιχειώδη έστω σχετική προειδοποίηση, προκειμένου να καταστήσουν πιο δύσκολο τόσο για τους φωτογράφους όσο και για άλλους επαγγελματίες το να εστιάσουν σε συγκεκριμένα κοινά που τους ενδιαφέρουν εμπορικά (εκτός κι αν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτό).

Προσωπικά συμμετείχα σε πολλά social media τα τελευταία χρόνια. Κάποια εξαφανίστηκαν (MySpace) άλλα τα εγκατέλειψα όταν συνειδητοποίησα πως είναι χάσιμο χρόνου (Google+) και με ορισμένα έχω κολλήσει  για πολύ καιρό (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube κ.λπ.) αν και πρόσφατα σκέφτηκα να εγκαταλείψω κάποια από αυτά. Ωστόσο οι δικές μου ιστοσελίδες παρέμειναν ενεργές καθόλη την παραπάνω περίοδο και δεν θεωρώ πως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, τουλάχιστον για ορισμένες από αυτές.

Οι περισσότεροι από τους πελάτες μου, τα τελευταία χρόνια, δεν με βρήκαν μέσω ενός από τους ιστοτόπους μου, αλλά μέσα από τα social media. Για μένα, αυτά τα μέσα είναι απλώς marketing. Αυτοί οι πελάτες, στην πλειοψηφία τους, κατέληξαν να επισκεφτούν και τους ιστοτόπους μου. Εκεί μπορεί να δουν λ.χ. μια επιλογή των αγαπημένων μου εικόνων όπως εγώ αποφάσισα να τις παραθέσω και να τις παρουσιάσω, χωρίς να εμπλακούν σε σχοινοτενείς και εντέλει ατελέσφορες αναζητήσεις σε χαώδη feed. Eπίσης εκεί μπορούν να βρουν απαντήσεις σε πιθανές απορίες που πιθανώς έχουν. Το μόνο πράγμα που ήταν πλέον πραγματικά παρωχημένο ήταν η φόρμα επικοινωνίας, την οποία τελικά αντικατέστησα με ένα link για αποστολή μηνυμάτων στη σελίδα μου στο Facebook.

Σύντομα θα ξεκινήσω μια πλήρη αναμόρφωση της παρουσίας μου online στο σύνολό της. Πρέπει να αποφασίσω τι θα κρατήσω ενεργό και λειτουργικό και τι όχι <…> Δεν νομίζω ότι υπάρχει πραγματικά σωστή ή λάθος απάντηση στην ερώτηση του άρθρου. Νομίζω ότι εξαρτάται από το κάθε άτομο ξεχωριστά. Το πώς θέλει να διαχειρίζεται τη δουλειά του και το ποια είναι η βασική αγορά – στόχος του, είναι κρίσιμες παράμετροι για την τελική απόφασή του. <…> Υπάρχουν πολλοί φωτογράφοι που τα καταφέρνουν μια χαρά χωρίς προσωπική ιστοσελίδα, αποκλειστικά μέσω των social media και άλλοι τόσοι που επιτυγχάνουν χάρη στην ακριβώς αντίθετη μέθοδο. Υφίστανται και ορισμένοι που τα συνδυάζουν και τέλος μερικοί που τα καταφέρνουν χωρίς την παραμικρή online παρουσία!

Είναι προφανές, συνεπώς, πως δεν υπάρχει μόνο μία διαδρομή προς την επιτυχία. Προσωπικά, ωστόσο, διαπιστώνω πως οι δικοί μου ιστότοποι εξακολουθούν να έχουν επιτυχία και εξακολουθούν να οδηγούν σε πελάτες!


 

Σχετικά με το συντάκτη

Νίκος Κατσουλώτος

Νίκος Κατσουλώτος

Υποψήφιος Διδάκτορας στον Τομέα των Ψηφιακών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Το 2012 ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό του, με αντικείμενο το σχεδιασμό πολιτικής αφίσας στo Πανεπιστήμιο του Νόβι Σαντ (Ακαδημία Τεχνών). Είναι απόφοιτος του Tμήματος Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ της Αθήνας (2011).

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   
Black Friday 2018 - οι προσφορές ξεκίνησαν: 
τι πρέπει να προσέξετε προτού αγοράσετε!

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο