Know How Τεχνικές

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΤΕ ΤΙΣ ΦΑΚΙΔΕΣ ΣΤΟ PHOTOSHOP

Ο γρηγορότερος και ευκολότερος τρόπος!

Φακίδες. Μερικοί τις απομακρύνουν, ωστόσο άλλοι επιλέγουν να τις τονίσουν στα πορτρέτα τους! Ο φωτογράφος Eli Dreyfuss έγραψε ένα άρθρο tutorial όπου εξηγεί τον ευκολότερο τρόπο για την ανάδειξη των φακίδων που δημιουργεί πιο δυναμικά πορτρέτα, μέσα στο Photoshop.

“Μετά από χρόνια πειραματισμών με το Photoshop, βρήκα τελικά έναν εύκολο τρόπο για να ζωντανέψετε τις φωτογραφίες σας βελτιώνοντας τις φακίδες του μοντέλου σας. Αυτή η τεχνική λειτουργεί εξίσου σε ασπρόμαυρες και έγχρωμες εικόνες και παίρνει λιγότερο από πέντε λεπτά” σχολιάζει ο ίδιος. Πάμε να δούμε πώς!


Βήμα 1: Μείωση Highlights

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε με το που ανοίξετε την εικόνα, είναι ότι είναι επίπεδη. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε σε αυτό το βήμα είναι να τονίσουμε τις λεπτομέρειες του δέρματος. Το αρχείο RAW της εικόνας μας διατηρεί ουσιαστικά περισσότερες πληροφορίες απ’ ό, τι νομίζουμε. Ανοίξτε λοιπόν το παράθυρο των highlights από τη διαδρομή: Image – Adjustments – Shadows/Highlights. Ρυθμίστε τις σκιές σας (Shadows) στο 0% (θα είναι στο προεπιλεγμένο 35%). Στη συνέχεια, από το πεδίο Highlights προσαρμόστε τις ρυθμίσεις ανάλογα με την εικόνα σας.

Στη δική μου εικόνα, αποφάσισα να ορίσω το Amount στο 42%, το Tone στο 51% και το Radius στα 28 pixels. Ο στόχος σε αυτό το πρώτο βήμα είναι να παράγουμε περισσότερη υφή και λεπτομέρειες στα κυριότερα σημεία της εικόνας, διατηρώντας τη φυσικότητα στις φακίδες.

Βήμα 2: Προσθέστε Luminosity mask

Γενικά, όταν φωτογραφίζετε μια RAW φωτογραφία με καλή έκθεση, προσπαθείτε να διατηρείτε τις λεπτομέρειες στην εικόνα, ωστόσο η φωτογραφική μηχανή σας δεν μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά. Ένας τρόπος για να επεξεργαστείτε συγκεκριμένες περιοχές της εικόνας σας, είναι να χρησιμοποιήσετε Luminosity mask. Για να τονίσετε τις φακίδες άμεσα, προσθέστε ένα ασπρόμαυρο φίλτρο και αλλάξτε το blending mode σε Luminosity, για να επηρεάσετε στοχευμένα τη φωτεινότητα και την ευκρίνεια συγκεκριμένων χρωμάτων. Σε περίπτωση βελτίωσης της επιδερμίδας, υποεκθέστε ελαφρώς ορισμένα χρώματα για να τα τονίσετε. Όταν επεξεργάζεστε πορτρέτα, να επηρεάζετε τις κόκκινες αποχρώσεις, τις αποχρώσεις που έχουν συνήθως οι φακίδες.

Βήμα 3: Τονίζουμε την ευκρίνεια της εικόνας

Οποιαδήποτε φωτογραφική μηχανή, υπό καλό φωτισμό, μπορεί να βγάλει εξαιρετικές φωτογραφίες, αλλά μου αρέσει πάντα να επεξεργάζομαι λίγο παραπάνω τις εικόνες μου στο Photoshop. Για να τονίσετε την ευκρίνεια της εικόνας, προσθέτετε High Pass Filter. Δίνει την πιο φυσική εμφάνιση κατά τη γνώμη μου. Εκεί δίνετε μια τιμή αναλόγως της εικόνας. Όταν πατήσετε ΟΚ, ολόκληρη η εικόνα σας θα μοιάζει με σχέδιο στο χέρι. Για να απαλλαγείτε από το εφε αυτό, αλλάξτε το blending mode σε Soft Light.

Βήμα 4: Μετατρέπουμε την εικόνα σε ασπρόμαυρη

Το συγκεκριμένο βήμα είναι προαιρετικό. Αυτή η τεχνική λειτουργεί τόσο για έγχρωμες όσο και ασπρόμαυρες εικόνες.

Όταν μετατρέπετε την εικόνα σας σε ασπρόμαυρη, να θυμάστε ένα πράγμα: τον τόνο της. Μια ασπρόμαυρη εικόνα, χαρακτηρίζεται από  τρεις ιδιότητες: Shadows, Midtones και Highlights. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει μια ομοιόμορφη διαβάθμιση μεταξύ τους. Στόχος είναι το σκοτάδι να ξεκινά από τις άκρες της φωτογραφίας και σταδιακά να γίνεται πιο φωτεινή κοντά στα μάτια. Η προσθήκη gradient map βοηθά εξαιρετικά σε αυτό.

Για να προσθέσετε ένα gradient map, κινηθείτε ως εξής: Layer – New Adjustment Layer – Gradient Map. Βεβαιωθείτε ότι η διαβάθμιση έχει οριστεί ως ασπρόμαυρη.

Βήμα 5: Τελικές πινελιές

Μετά την εφαρμογή του Gradient Map, ενδέχεται να έχει επηρεαστεί πάρα πολύ η εικόνα και να φαίνεται “σκληρή”. Για να το διορθώσετε αυτό, επεξεργαστείτε τις σκιές, για να επαναφέρετε περισσότερες λεπτομέρειες στα μάτια και στα μαλλιά, ώστε να τους δώσετε ζωή. Αυτή η μικρή ρύθμιση στην εικόνα, θα της δώσει επίσης πιο δυναμικό εύρος και θα ενισχύσει τη συνολική ασπρόμαυρη περιοχή μας.


Το πριν και το μετά της εικόνας που επεξεργαστήκαμε.

Η εφαρμογή της τεχνικής σε μια έγχρωμη φωτογραφία.

 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.