Ενδιαφέρουν Νέα

100 XΡΟΝΙΑ ΚΑΜΠΑΡΕ VOLTAIRE – 20 XΡOΝΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΩΤΙΚΟ ΜΕΤΑ ΝΤΑΝΤΑ

Δύο βιβλία για δωρέαν download, με θέμα το «Θεσσαλονικιώτικο ΜΕΤΑ- Νταντά».

Όπως μας ενημερώνει ο Βασίλης Καρκατσέλης, ένα τέτοιο μήνα, αλλά σε τελείως διαφορετικές καταστάσεις, σε ένα καμπαρέ της Ζυρίχης (η Ελβετία παρέμεινε ουδέτερη κατά τη διάρκεια των δύο μεγάλων πολέμων που αιματοκύλισαν την Ευρώπη) το καμπαρέ Voltaire, άρχισαν οι περίφημες παραστάσεις των Ντανταϊστών.

Συνεχίζει το άρθρο του o Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης:

Το DADA ήταν ένα πολύτεχνο κίνημα, μία ιδιότυπη συνάντηση καλλιτεχνών, που θα άλλαζε πολλά στην εξέλιξη της τέχνης ή σε αυτό που αποκαλούμε τέχνη. Ήταν η χρονιά του 1916.

80 χρόνια μετά, μία από τις ομάδες θεωρητικής επεξεργασίας της Φωτογραφικής Τέχνης, (βλέπαμε και βλέπουμε φωτογραφία αδιαίρετη από το φάσμα των υπολοίπων τεχνών), εργάστηκε και θεμελίωσε αυτό που αργότερα ονομάστηκε Θεσσαλονικιώτικο ΜΕΤΑ- Νταντά (για να ξεχωρίζει από το παγκόσμιο ΜΕΤΑ – Dada), μία κίνηση που άλλαξε για πάντα την εξέλιξη της Νέας Ελληνικής Φωτογραφίας. Ήμασταν μία ομάδα δημιουργών που εκείνη την εποχή λειτουργούσε και πειραματιζόταν στο πλαίσιο της «Φωτογραφικής Ομάδας Τριανδρίας», αυτή που ο πολύς κόσμος σήμερα γνωρίζει από το διακριτικό της τίτλο σα Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Μία από τις δημόσιες δράσεις/παρουσίες αυτής της ομάδας, η παρθενική, καταγράφηκε σε ένα χειροποίητο βιβλίο (artist book) που κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Το καθένα από αυτά τα βιβλία, στα πρότυπα της ομάδας του DADA, ήταν μοναδικό, καθώς περιελάμβανε copy art, αυθεντικά μοναδικά ζωγραφικά έργα (σε κάθε τόμο και ξεχωριστό έργο), σχέδια και αυθεντικές φωτογραφίες. Σήμερα, 100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire και 20 χρόνια μετά την έκδοση αυτών των «πρακτικών» της μοναδικής εκείνης συνάντησης του Θεσσαλονικιώτικου ΜΕΤΑ- Νταντά, ίσως είναι ευκαιρία να το ξαναθυμηθούμε.

  • Βρίσκεται για δωρεάν κατέβασμα εδώ

Ελάχιστα για την πορεία, τους πειραματισμούς και τις μεταβάσεις του Θεσσαλονικιώτικου ΜΕΤΑ- Νταντά βρίσκονται στο βιβλίο: Από το «ΜΕΤΑ ΝΤΑΝΤΑ στο ΧΑΟΣ».

  • Για ελεύθερο κατέβασμα εδώ

Σχετικά με το συντάκτη

Μενέλαος Μελετζής

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   
Ο Τέλης Σαρρηκώστας είναι ο μοναδικός φωτορεπόρτερ
που βρέθηκε τη νύχτα της 17ης Νοεμβρίου 1973 στο
Πολυτεχνείο και απαθανάτισε την εισβολή του τανκ.
Διαβάστε τις αναμνήσεις του από την ιστορική ημέρα!

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο