Market Νέα

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΈΡΕΥΝΑ: TA ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΤΟΥΣ

Πολύ ενδιαφέροντα τα συμπεράσματά της.

Η έρευνα διενεργήθηκε από τη Focus Bari για λογαριασμό της ΕΔΙΠΤ σε συνολικό δείγμα 1.500 ατόμων, 18-74 ετών πανελλαδικά. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας και τα σημεία στα οποία αξίζει να επικεντρωθεί η προσοχή στις τρεις βασικές κατηγορίες εντύπων είναι τα εξής:

• ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ & ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Παρουσιάζουν διείσδυση 80% πανελλαδικά. Η σχέση με τους αναγνώστες έχει συναισθηματική διάσταση & σεβασμό για τον ενημερωτικό ρόλο τους: Για 83% των αναγνωστών οι περιφερειακές / τοπικές εφημερίδες είναι το μέσο για να κρατούν επαφή με τον τόπο τους και για το 75% συμβάλλουν στη διατήρηση τοπικών παραδόσεων. Παράλληλα, σχεδόν 8 στους 10 αναγνώστες εκτιμούν αφενός το τοπικό περιεχόμενο που δεν βρίσκουν αλλού, και αφετέρου την προβολή τοπικών προϊόντων & επιχειρήσεων μέσα από τις εφημερίδες αυτές. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι περιφερειακές / τοπικές εφημερίδες έχουν σημαντική θέση στη ζωή των αναγνωστών, οι οποίοι αφιερώνουν κατά μέσο όρο 36’ στην ανάγνωσή τους που γίνεται σε ποσοστό 73% στο σπίτι τους. Παρουσιάζουν δυναμική και πολλαπλούς αναγνώστες αφού, μετά την ανάγνωση, 37% τα προωθεί σε άλλους και σχεδόν 1 στους 4 κρατά τεύχη ή αποκόμματα για μελλοντική αναφορά.

• ΚΛΑΔΙΚΑ / ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ

Διαβάζονται από 62% του πληθυσμού 18-74 ετών. Οι αναγνώστες είναι σε μεγάλο ποσοστό ηλικίας 25-54 ετών (66%), στην πλειοψηφία τους (56%) με ανώτερη/ ανώτατη μόρφωση. Η πηγή απόκτησης είναι σε ποσοστό 31% το περίπτερο, ενώ με συνδρομή λαμβάνει τουλάχιστον έναν επαγγελματικό/ κλαδικό τίτλο το 21% των αναγνωστών. Το ποσοστό συνδρομής είναι διπλάσιο μεταξύ ελεύθερων επαγγελματιών, στους οποίους αγγίζει το 42%. Η εκτίμηση που δείχνουν οι αναγνώστες στα επαγγελματικά / κλαδικά περιοδικά που τους αφορούν αποτυπώνεται στις συνήθειες, αλλά και στην άποψή τους για αυτά: 46% διατηρούν αρχείο τευχών, 28% κρατούν αποκόμματα που τους ενδιαφέρουν στα οποία 31% δηλώνει ότι ανατρέχει συχνά. Κατά μέσο όρο, αφιερώνουν 45’ στην ανάγνωση και 41% τα προωθεί σε άλλους μετά την ανάγνωση. Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η αξιοπιστία (68%) και η σοβαρότητα/ επαγγελματισμός (62%) μαζί με το αποκλειστικό περιεχόμενο (61%). Επίσης, τα περιοδικά αυτά αποτελούν εργαλείο δουλειά για 1 στους 2 αναγνώστες.

• ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ/ ΧΟΜΠΙ

Παρουσιάζουν διείσδυση 72% στον πληθυσμό 18-74 πανελλαδικά και σε ποσοστό 47% διαβάζονται συχνότερα από μια φορά το μήνα. Έχουν σύγχρονο προφίλ με αναγνώστες σε νεαρότερες ηλικίες (58%:18-44 ετών), με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (53% με ανώτερες/ ανώτατες / μεταπτυχιακές σπουδές) που κατά 89% είναι χρήστες internet. 1 στους 2 αναγνώστες τα αγοράζει από το περίπτερο, αλλά κυκλοφορούν και ευρύτερα αφού 57% των αναγνωστών δηλώνει ότι έρχεται σε επαφή (και) μέσω του περίγυρου. Περίπου 45’ είναι ο μέσος χρόνος ενασχόλησης με τα περιοδικά ειδικών ενδιαφερόντων / χόμπι και για 7 στους 10 αφιερώνεται ενώ βρίσκονται στο σπίτι. Αποτελούν μέσο ψυχαγωγίας για 63% των αναγνωστών που δηλώνουν ότι είναι η ευχάριστη νότα στη ζωή τους. Το περιεχόμενο τους έχει αξία αφού θεωρείται αξιόπιστο 72%, και μοναδικό 63% (δεν το βρίσκουν αλλού).

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο