Η έρευνα διενεργήθηκε από τη Focus Bari για λογαριασμό της ΕΔΙΠΤ σε συνολικό δείγμα 1.500 ατόμων, 18-74 ετών πανελλαδικά. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας και τα σημεία στα οποία αξίζει να επικεντρωθεί η προσοχή στις τρεις βασικές κατηγορίες εντύπων είναι τα εξής:
• ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ & ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
Παρουσιάζουν διείσδυση 80% πανελλαδικά. Η σχέση με τους αναγνώστες έχει συναισθηματική διάσταση & σεβασμό για τον ενημερωτικό ρόλο τους: Για 83% των αναγνωστών οι περιφερειακές / τοπικές εφημερίδες είναι το μέσο για να κρατούν επαφή με τον τόπο τους και για το 75% συμβάλλουν στη διατήρηση τοπικών παραδόσεων. Παράλληλα, σχεδόν 8 στους 10 αναγνώστες εκτιμούν αφενός το τοπικό περιεχόμενο που δεν βρίσκουν αλλού, και αφετέρου την προβολή τοπικών προϊόντων & επιχειρήσεων μέσα από τις εφημερίδες αυτές. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι περιφερειακές / τοπικές εφημερίδες έχουν σημαντική θέση στη ζωή των αναγνωστών, οι οποίοι αφιερώνουν κατά μέσο όρο 36’ στην ανάγνωσή τους που γίνεται σε ποσοστό 73% στο σπίτι τους. Παρουσιάζουν δυναμική και πολλαπλούς αναγνώστες αφού, μετά την ανάγνωση, 37% τα προωθεί σε άλλους και σχεδόν 1 στους 4 κρατά τεύχη ή αποκόμματα για μελλοντική αναφορά.
• ΚΛΑΔΙΚΑ / ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ
Διαβάζονται από 62% του πληθυσμού 18-74 ετών. Οι αναγνώστες είναι σε μεγάλο ποσοστό ηλικίας 25-54 ετών (66%), στην πλειοψηφία τους (56%) με ανώτερη/ ανώτατη μόρφωση. Η πηγή απόκτησης είναι σε ποσοστό 31% το περίπτερο, ενώ με συνδρομή λαμβάνει τουλάχιστον έναν επαγγελματικό/ κλαδικό τίτλο το 21% των αναγνωστών. Το ποσοστό συνδρομής είναι διπλάσιο μεταξύ ελεύθερων επαγγελματιών, στους οποίους αγγίζει το 42%. Η εκτίμηση που δείχνουν οι αναγνώστες στα επαγγελματικά / κλαδικά περιοδικά που τους αφορούν αποτυπώνεται στις συνήθειες, αλλά και στην άποψή τους για αυτά: 46% διατηρούν αρχείο τευχών, 28% κρατούν αποκόμματα που τους ενδιαφέρουν στα οποία 31% δηλώνει ότι ανατρέχει συχνά. Κατά μέσο όρο, αφιερώνουν 45’ στην ανάγνωση και 41% τα προωθεί σε άλλους μετά την ανάγνωση. Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η αξιοπιστία (68%) και η σοβαρότητα/ επαγγελματισμός (62%) μαζί με το αποκλειστικό περιεχόμενο (61%). Επίσης, τα περιοδικά αυτά αποτελούν εργαλείο δουλειά για 1 στους 2 αναγνώστες.
• ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ/ ΧΟΜΠΙ
Παρουσιάζουν διείσδυση 72% στον πληθυσμό 18-74 πανελλαδικά και σε ποσοστό 47% διαβάζονται συχνότερα από μια φορά το μήνα. Έχουν σύγχρονο προφίλ με αναγνώστες σε νεαρότερες ηλικίες (58%:18-44 ετών), με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (53% με ανώτερες/ ανώτατες / μεταπτυχιακές σπουδές) που κατά 89% είναι χρήστες internet. 1 στους 2 αναγνώστες τα αγοράζει από το περίπτερο, αλλά κυκλοφορούν και ευρύτερα αφού 57% των αναγνωστών δηλώνει ότι έρχεται σε επαφή (και) μέσω του περίγυρου. Περίπου 45’ είναι ο μέσος χρόνος ενασχόλησης με τα περιοδικά ειδικών ενδιαφερόντων / χόμπι και για 7 στους 10 αφιερώνεται ενώ βρίσκονται στο σπίτι. Αποτελούν μέσο ψυχαγωγίας για 63% των αναγνωστών που δηλώνουν ότι είναι η ευχάριστη νότα στη ζωή τους. Το περιεχόμενο τους έχει αξία αφού θεωρείται αξιόπιστο 72%, και μοναδικό 63% (δεν το βρίσκουν αλλού).