Know How Τεχνικές

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ CINEMAGRAPH (ΜΕΡΟΣ Α)

Όταν οι στατικές εικόνες αποκτούν ζωή!

Πριν λίγο καιρό σας παρουσιάσαμε στο site ένα video που αποτελείται αποκλειστικά από cinemagraphs. Πολλοί από εσάς ενδιαφερθήκατε και ζητήσατε να μάθετε περισσότερα γι’ αυτά – αυτό το άρθρο που θα παρουσιαστεί σε δύο τμήματα (σήμερα και αύριο) φιλοδοξεί να σας τα προσφέρει!

Αυτό που είναι σχεδόν σίγουρο, είναι πως πιθανότατα έχετε ήδη δει αρκετά cinemagraphs (ασχέτως αν δεν μπορούσατε να τα ταξινομήσετε ως τέτοια) σε μια τυχαία βόλτα σας στα social media, καθώς εκεί συναντώνται όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια.

Είναι εκείνη η εικόνα που στην αρχή δεν είναι σίγουρο κανείς πώς να την περιγράψει: είναι μια στατική φωτογραφία, που όμως κάποιο στοιχείο της είναι «παγιδευμένο» και ζωντανό!

Μεγάλες εταιρίες έχουν εμπιστευτεί το νέο οπτικό μέσο του cinemagraph για να διαφημιστούν.

Ας δούμε ορισμένα εντυπωσιακά παραδείγματα:

Mercedes-Benz

H Mercedes Benz είναι η εταιρία που χρησιμοποίησε πρώτη το cinemagraph για να διαφημιστεί μέσω του Instagram. Η καμπάνια για το νέο (τότε) AMG GT της Mercedes Benz του Καναδά, ξεκίνησε στις 22 Μαΐου 2015, και δημιουργήθηκε από την εταιρία Flixel.

Coca-Cola

Η Coca-Cola ήταν μία από τις πρώτες εταιρίες που ξεκίνησαν να διαφημίζονται μέσω των cinemagraphs, δημιουργώντας αυτή τη διαφήμιση, τον Αύγουστο του 2012. Πήρε περισσότερα από 80.000 «κλικ» στο Tumblr τις πρώτες δύο εβδομάδες δημοσιευσής της. Περιορίζοντας την κίνηση στο νερό του φόντου, το κόκκινο κουτάκι φαίνεται πολύ εντυπωσιακό τοποθετημένο στο μπλε σκηνικό.

Toyota

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε το Weekend Hashtag Project του Instagram, έναν εβδομαδιαίο διαγωνισμό που ζητά από τους φωτογράφους να τραβήξουν φωτογραφίες με συγκεκριμένα θέματα. Το καλοκαίρι του 2015, το θέμα ήταν το κινούμενο βίντεο με μια φωτογραφική μηχανή. Η Toyota άρπαξε την ευκαιρία, τοποθετώντας ένα SUV σε ένα δάσος δίπλα σε έναν mountain biker, ο οποίος (όπως περνούσε δίπλα από το αυτοκίνητο) άφησε πίσω του ένα ίχνος σκόνης, που απομονώθηκε για τις ανάγκες του συγκεκριμένου cinemagraph.

Heineken

To Σεπτέμβριο του 2015, μια πολύ όμορφη σειρά από cinemagraphs δημιούργησε η εταιρία Heineken, διαφημίζοντας το νέο δροσιστικό γυάλινο μπουκαλάκι MINI. Περισσότερα χαρακτηριστικά cinemagraphs της σειράς, μπορείτε να δείτε εδώ.

IKEA

Η εταιρία ΙΚΕΑ του Καναδά δημιούργησε και εκείνη cinemagraph την ίδια χρονιά και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2015.

General Electric

Η έξυπνη δημιουργία της General Electric, που έβαλε το προϊόν της να δουλεύει μέσα στην συσκευασία του.




 


Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης μας από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.