Know How Τεχνικές

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ CINEMAGRAPH (ΜΕΡΟΣ Β)

Τα βασικότερα προγράμματα για τη δημιουργία cinemagraph

  1. Adobe Photoshop
  2. Adobe After Effects
  3. Flixel Cinemagraph Pro
  4. Cliplet
  5. Plotagraph
  6. Apps όπως Cinemagr.am, Echograph, Kinotopic, iCinegraph, Fotodanz, Pictoreo, LoopWall και αρκετά άλλα

Πού μπορεί να εφαρμοστεί το cinemagraph

  1. Social Media

Τα social media διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Στα πρώιμα στάδια του, το cinemagraph αποθηκευόταν και δημοσιευόταν ως αρχείο .gif. Όταν η δυναμική του γιγάντωσε και μεταπήδησε σε μορφή βίντεο, απαιτούσε μια ιδιαίτερη αντιμετώπιση από την πλατφόρμα που θα το φιλοξενούσε. Τα social media, με πρώτο το Instagram, διέβλεψαν την πορεία του cinemagraph ως οπτικού μέσου, και πρόσθεσαν τη δυνατότητα της αυτόματης επανάληψης σε όλα τα βίντεο που φορτώνονται σε αυτά. Το facebook και με λίγη καθυστέρηση το twitter, έπραξαν το ίδιο. Έτσι, τα social media άνοιξαν πλατύτερα τον δρόμο για την εξέλιξη του οπτικού αυτού μέσου.

  1. Email

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο συνεχίζει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στις στρατηγικές μάρκετινγκ. Κάθε διαφημιστής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αναζητά τρόπους βελτίωσης στις καμπάνιες του και μελετά βαθύτερα τη χρήση του σχεδιασμού και των εικόνων. Μια δημοφιλής τάση είναι η προσθήκη μικρών GIF για την προσέλκυση των αναγνωστών. Στην περίπτωση αποστολής μαζικών ενημερωτικών δελτίων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αυτό συχνά μπορεί να είναι υπερβολικό, λόγω του όγκου των αρχείων. Τα cinemagraph πλέον μπορούν να επιτύχουν την σωστή ισορροπία μεταξύ ελαφρών αρχείων και καλής ανάλυσης της εικόνας.

  1. Digital Displays/Projections

Σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα του κόσμου, όπου  κι αν περπατήσει κανείς, θα συναντήσει ψηφιακές οθόνες. Μερικές αναπαράγουν βίντεο, άλλες ακόμα ψηφιακές στατικές εικόνες – ωστόσο οι άνθρωποι συνήθως …απλά τις προσπερνούν! Είμαστε τόσο συνηθισμένοι στο βομβαρδισμό από διαφημίσεις, που έχουμε εκπαιδεύσει το μυαλό μας, να τις αποκλείει από το οπτικό μας πεδίο. Τα cinemagraphs έχουν  τη δυνατότητα να μαγνητίζουν το βλέμμα – δύσκολα κάποιος δεν θα σταθεί να τα παρατηρήσει!

  1. Website

Tα cinemagraphs είναι ένα σχετικά νέο οπτικό μέσο και ιδιαίτερα μοντέρνο. Έχει τη δυναμική να αποτελέσει άνετα την εναλλακτική λύση για κάποιον που θέλει να εμπλουτίσει το περιεχόμενο του προσωπικού του site.

  1. Digital Ads

Όπως είδαμε στο πρώτο άρθρο, οι κορυφαίες εταιρίες παγκοσμίως, χρησιμοποιούν ήδη από το 2015 και νωρίτερα διαφημιστικές καμπάνιες με άξονα τα cinemagraph.

Η προσωπική μου ενασχόληση

Τα cinemagraphs τα πρωτογνώρισα το 2012 και ήταν μια ανακάλυψη για εμένα που έμελλε να μου αλλάξει την καθημερινότητα. Κι’ αυτό γιατί από εκείνη την στιγμή έψαχνα συνεχώς καινούργιες πληροφορίες γι’ αυτά και παράλληλαλ είχα μια ανεξάντλητη δίψα να βλέπω ολοένα και περισσότερες υλοποιήσεις αλλά και να δημιουργώ δικές μου. Δείτε δύο σχετικά δείγματα δουλειάς μου:

 

Όταν ήρθε η ώρα να επιλέξω το θέμα της διδακτορικής διατριβής μου, ήξερα αμέσως με τι θα καταπιανόμουν. Αν και ασχολούμαι με το μέσο ήδη αρκετά χρόνια, θεωρώ πως έχω ακόμα πολλά να μάθω, γιατί βλέπω αρκετά περιθώρια για την εξέλιξή του στο μέλλον.

Τα cinemagraphs θεωρούνται από πολλούς “ζωντανές εικόνες”.  Προσωπικά, θα τα επαναπροσδιόριζα ως την απεικόνιση των ζωντανών στιγμών μας…

 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.