Market

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GFK TEMAX ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 1o ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2019

Θεαματική άνοδος στις πωλήσεις των φωτογραφικών!

Η αγορά των Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (TCG) στην Ελλάδα παρουσίασε πρόοδο, συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2018, με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 684 εκατ. ευρώ!

Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν τα Φωτογραφικά Είδη (ΡΗ) και οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA), με ποσοστό ανόδου 7.2%. Οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA) ενισχύθηκαν κατά 5.1% και τα Προϊόντα Πληροφορικής (IT) βελτιώθηκαν κατά 2.9%.

Ανοδικές κατηγορίες

Φωτογραφικά Είδη (PH)

  • Ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε θετική τάση, και αυτό οφείλεται στις κατηγορίες SLR και Mirrorless.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Τα ηχεία έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση, βοηθούμενα τόσο από τις έντονες προσφορές, όσο και από την αύξηση πωλήσεων της τηλεόρασης.
  • Η Τηλεόραση συνεχίζει την ανοδική της πορεία και αυτό οφείλεται στις χειμερινές εκπτώσεις.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

  • Η μετακίνηση στο προϊοντικό μείγμα και πιο συγκεκριμένα η άνοδος στις εστίες με επαγωγή σημειώνουν άνοδο στην αγορά.
  • Η αύξηση στις «καμινάδες» σε σχέση με τους απλούς απορροφητήρες οδήγησε στη θετική εικόνα της κατηγορίας.
  •  Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα Στεγνωτήρια, κυρίως λόγω της εποχικότητας του προϊόντος και σε τεχνολογία αντλίας θερμότητας.
  • Η σταθεροποίηση των Πλυντηρίων στα 9KG και η συνεχιζόμενη αύξηση στα πλυντήρια – στεγνωτήρια είναι οι βασικές αιτίες για την θετική εικόνα της αγοράς των Πλυντηρίων.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Η κατηγορία της προετοιμασίας του φαγητού παρουσιάζει θετικό ρυθμό ανάπτυξης που προέρχεται από τα κουζινομηχανές με μοντέλα σε ελκυστική μέση τιμή με άνοδο των πωλήσεων και του τζίρου.
  • Η κατηγορία τοστιέρας/σαντουιτσιέρα διατήρησαν την αυξητική τους τάση επωφελούμενη από την υποκατηγορία της γκριλιέρας με υψηλή μέση τιμή.
  • Η κατηγορία μηχανών καφέ και ροφημάτων έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση πωλήσεων κυρίως από τις αυτόματες και πραδοσιακές μηχανές espresso. Η υποκατηγορία μηχανών εσπρέσο με κάψουλες επίσης με θετική πρόοδο επίσης.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη εκμεταλλευόμενα την αύξηση του gaming.
  • Τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο την ραγδαία άνοδο με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης.
  • Οι φορητοί υπολογιστές κατέγραψαν αύξηση και για το 1ο τρίμηνο του 2019, εξαιτίας της αύξησης του gaming.
  • Σημαντική ανάπτυξη για τους σταθερούς υπολογιστές, λόγω τόσο του gaming, όσο και του λανσαρίσματος καινούριων μοντέλων.
  • Tα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) κατέγραψαν αύξηση με το gaming να αποτελεί πυλώνα της εν λόγω ανάπτυξης.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Τα σταθερά τηλέφωνα, έπειτα από αρκετά πτωτικά τρίμηνα παρουσίασαν σημαντική αύξηση.
    Αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables.

Πτωτικές κατηγορίες

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Οι συσκευές MP3/MP4, Headphones, πλοήγησης αυτοκινήτου, κάρτες μνήμης και τα DVD-players
    διατηρούν τη πτωτική τους πορεία.
  • Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα Camcorders και τα USB για το πρώτο τρίμηνο του 2019.
  • Οι κονσόλες μετά από συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα, κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Η κατηγορία της σκούπας εμφανίζει πτωτική πορεία η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση των συσκευών με σακούλα τόσο σε όγκο όσο και σε αξία παρόλο την πτώση της μέσης τιμής.Οι συσκεύες με κάδο και οι επαναφορτιζόμενές με χερούλι συνεχίζουν την θετική τάση.
  • Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν οι απροπαρασκεύαστες το πρώτο τρίμηνο.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Η κινητή τηλεφωνία σημείωσε αρνητικό πρόσημο για το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)

  • Αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές.


Δείτε την εικόνα της ελληνικής αγοράς το 1ο τρίμηνο του 2018 εδώ.


Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο