Market

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GFK TEMAX ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 3o ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2018

Συνεχίζεται η πτώση για τις πωλήσεις των φωτογραφικών.

Η αγορά των Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (TCG) στην Ελλάδα παρουσίασε πρόοδο, συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2017, με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 536 εκατ. ευρώ. 

Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν οι Τηλεπικοινωνίες (TEL), οι οποίες παρουσίασαν αύξηση κατά 9%, οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 7% και οι Μικρές Οικιακές Συσκευές(SDA), που βελτιώθηκαν κατά 6.5%.


 Ανοδικές κατηγορίες

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Τα ηχεία έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση, βοηθούμενα τόσο από τις έντονες προσφορές, όσο και από την αύξηση των πωλήσεων της τηλεόρασης.
  • Οι κονσόλες κατέγραψαν θετικό πρόσημο, λόγω λανσαρίσματος νέων προϊόντων στην αγορά.
  • Η Τηλεόραση συνεχίζει την ανοδική της πορεία για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

  • Το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς παρουσίασε άνοδο για την κατηγορία της Κουζίνας. Παρόλο που οι ελεύθερες συσκευές διατηρούν κυρίαρχο ρόλο στην κατηγορία, οι εντοιχιζόμενες κουζίνες άνω του πάγκου αποτελούν σημαντικό παράγοντα της αύξησης της κατηγορίας.
  • Ακολουθώντας την αυξητική τάση των εντοιχιζόμενων συσκευών, που μέρος αυτής προέρχεται και από την αντικατάσταση παλιότερων συσκευών, ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και οι εστίες κυρίως σε συμβατική τεχνολογία. Οι επαγωγικές εστίες σημειώνουν μικρή άνοδο στην ελληνική αγορά, διατηρώντας όμως και την μέση τιμή σε υψηλά επίπεδα.
  • Επιπρόσθετα, λόγω της αύξησης της υποκατηγορίας των “Καμινάδων” η κατηγορία των  Απορροφητήρων παρουσιάζει θετική εικόνα.
  • Το τρίτο τρίμηνο παρουσιάζει θετική εικόνα και στην κατηγορία των Στεγνωτηρίων που βρίσκονται χρονικά και στην αρχή της εποχικότητας των πωλήσεων τους. Ο “εσωτερικός” ανταγωνισμός από την κατηγορία των Πλυντηρίων-Στεγνωτηρίων έχει οδηγήσει σε μείωση της μέσης τιμής.
  • Οι ψυγειοκαταψύκτες συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση που παρατηρείται στην κατηγορία των ψυγείων. Οι τάσεις για μεγαλύτερη χωρητικότητα (λίτρα και διαστάσεις) έχει κυρίαρχη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Οι ηλεκτρικές σκούπες παρουσιάζουν θετικό ρυθμό ανάπτυξης που προέρχεται από την νέα τάση στις σκούπες χωρίς σακούλες αλλά και στις σκούπες χειρός τις επαναφορτιζόμενες.
  • Μεγάλο ποσοστό ανάπτυξης εμφανίζουν οι μηχανές καφέ και ροφημάτων το τελευταίο τρίμηνο κυρίως από την κατηγορία των μηχανών με κάψουλες και τις αυτόματες μηχανές που έχουν υψηλή μέση τιμή.
  • Οι σαντουιτσιέρες  παρουσιάζουν θετικό πρόσημο καθώς οι συσκευές με γκριλ με υψηλή μέση τιμή δίνουν ώθηση στην αύξηση του τζίρου.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT) 

  • Οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν ανοδική πορεία εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming και του 4Κ.
  • Τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο την ραγδαία άνοδο με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης.
  • Οι περιφερειακές συσκευές για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) κατέγραψαν αύξηση , με την κατηγορία των gaming devices να αποτελεί τον βασικό μοχλό της αύξησης αυτής.
  • Tα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) κατέγραψαν αύξηση το 2ο τρίμηνο του 2018.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Εξαιρουμένης της κατηγορίας των Τηλεφωνικών Συσκευών η οποία παρέμεινε σταθερή , όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες (Ακουστικά , Core Wearables , Κινητά Τηλέφωνα και Smartphones) παρουσίασαν αυξητική τάση.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)

Πτωτικές κατηγορίες

Φωτογραφικά Είδη (PH)

O κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων εκ νέου σημείωσε αρνητική τάση, και αυτό οφείλεται στην φθίνουσα πορεία πωλήσεων των compact και των DSLR φωτογραφικών μηχανών. Η απώλεια στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2018, σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2017, ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ, αφού εισπράχτηκαν συνολικά 19 έναντι 22 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πρόπερσι. Ίδια ακριβώς εικόνα παρατηρείται στις αγορές της δυτικής Ευρώπης, όπου όλες οι χώρες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Δείτε αναλυτικά την πτώση των ποσοστών τους στο 3ο τρίμηνο του 2018 σε σχέση με το  3ο τρίμηνο του 2017 (σε παρένθεση οι διαφορές στο άθροισμα των τριών πρώτων τριμήνων του 2018 έναντι των αντίστοιχων του 2017):

  • Αυστρία: -5.3% (-1.4%)
  • Βέλγιο: -17.2% (-14.5%)
  • Γαλλία: -11.4% (-14.5%)
  • Γερμανία: -11.3% (-9.3%)
  • Δανία: -14.1% (-16.4%)
  • Ην. Βασίλειο: -8.3% (-10.9%)
  • Ιταλία: -9.1% (-1.5%)
  • Ισπανία: -10.5% (-10.3%)
  • Ολλανδία: -18.5% (-12.1%)
  • Πορτογαλία: -0.9% (-4.6%)
  • Σουηδία: -9.7% (-10.9%)
  • Φινλανδία: -11.2% (-15.1%)

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Σημαντική πτώση πωλήσεων παρουσίασαν οι κατηγορίες των Portable Media Player, DVD, καθώ και οι Πλοηγοί Αυτοκινήτων και τα Ακουστικά.
  • Διψήφια Πτώση πωλήσεων σημειώθηκε σε AHS, Βιντεοκάμερες και Κάρτες Μνήμης.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

  • Πτώση παρουσιάζεται στην κατηγορία των φούρνων μικροκυμάτων για το τρίτο τρίμηνο. Η σημαντικότητα των εντοιχιζόμενων συσκευών παραμένει χαμηλή ενώ και τα “Φοιτητικά Πακέτα” δεν επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό  τις πωλήσεις, με τη μέση τιμή της κατηγορίας να παραμένει σταθερή αλλά χαμηλή.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Πτώση παρουσιάζεται στην κατηγορία των φούρνων μικροκυμάτων για το τρίτο τρίμηνο. Η σημαντικότητα των εντοιχιζόμενων συσκευών παραμένει χαμηλή ενώ και τα “Φοιτητικά Πακέτα” δεν επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό  τις πωλήσεις, με την μέση τιμή της κατηγορίας να παραμένει κι εδώ σταθερή αλλά χαμηλή.
  • Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης παρατηρήθηκε για τις φρυγανιέρες καθώς οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από την προτίμηση σε  μοντέλα με υψηλότερη μέση τιμή.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Οι Σταθεροί Υπολογιστές (Desk PCs) σημείωσαν αρνητική τάση στο 3ο τρίμηνο.
  • Διψήφια πτώση σημείωση η κατηγορία των Media Tablets.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)

  • Οι συσκευές εκτύπωσης σημείωσαν πτωτική τάση στο 3ο τρίμηνο.

Δείτε την εικόνα της ελληνικής αγοράς το 2ο τρίμηνο του 2018 εδώ.


 

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;