Market Νέα

GFK TEMAX ΕΛΛΑΔΑΣ (4ο ΤΡΙΜΗΝΟ 2016): ΣΤΑΘΕΡΗ Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Υποχώρηση των πωλήσεων των φωτογραφικών ειδών κατά 5.7%.

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών (TCG) στην Ελλάδα παρέμεινε σταθερή (-0,1%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με το συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 586 εκατ. ευρώ.
Ο τομέας με την καλύτερη επίδοση ήταν αυτός των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (CE), οποίος ενισχύθηκε κατά 4.6%. H “Black Friday” επηρέασε σημαντικά όλους τους ανοδικούς τομείς.

Συνολικά οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στο 1,93 δισ. ευρώ και κατέγραψαν πτώση της τάξεως του 2,9% σε σύγκριση με το 2015, ενώ το τέταρτο τρίμηνο του έτους παρέμειναν στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα άλλα τρία τρίμηνα του 2016 οι πωλήσεις κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα τρίμηνα του 2015, παρά το γεγονός, μάλιστα, ότι οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων ήταν πολύ πιο αυστηροί το 2015 σε σύγκριση με το 2016.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax το τέταρτο τρίμηνο του 2016 ο τζίρος στον κλάδο διαμορφώθηκε σε 586 εκατ. ευρώ, οριακά μειωμένος σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Υπενθυμίζεται ότι το α΄ τρίμηνο του 2016 οι πωλήσεις είχαν υποχωρήσει κατά 9,5% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2015, το β΄ τρίμηνο κατά 6,8%, ενώ το τρίτο τρίμηνο είχε καταγραφεί αύξηση 4,4%.

Η κατηγορία της οποίας οι πωλήσεις «εκτοξεύθηκαν» κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016, σημειώνοντας αύξηση 4,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 και τζίρο 111 εκατ. ευρώ, είναι αυτή των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, εξέλιξη που από την GfK Temax αποδίδεται στην Black Friday, στις 25 Νοεμβρίου 2016. Οι τηλεοράσεις και οι παιχνιδομηχανές ήταν οι κατηγορίες που ωφελήθηκαν περισσότερο από την πραγματοποίηση των υπερπροσφορών κατά την Black Friday.

Η κατηγορία με τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (3,5%) ήταν αυτή των μικρών οικιακών συσκευών, ο τζίρος της οποίας είναι σχετικά μικρός, στα 48 εκατ. ευρώ. Από τα στοιχεία της GfK Temax προκύπτει στροφή των Ελλήνων καταναλωτών σε προϊόντα μέσω των οποίων μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα. Με άλλα λόγια, συσκευές με τις οποίες μπορούν να παρασκευάσουν μόνοι τους τρόφιμα που κανονικά θα αγόραζαν κάθε μέρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι αρτοπαρασκευαστές και βεβαίως οι μηχανές καφές και ροφημάτων, ενώ άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις φριτέζας για τη χρήση των οποίων απαιτείται λίγο λάδι.

Αλλη κατηγορία που διατήρησε θετικό πρόσημο κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016 ήταν οι τηλεπικοινωνίες. Η κατηγορία που είναι η μεγαλύτερη από πλευράς τζίρου (613 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους και 186 εκατ. ευρώ κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016) περιλαμβάνει το πλέον δημοφιλές είδος του κλάδου, τα κινητά τηλέφωνα. Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις των ακουστικών και τα wearables (τεχνολογικά αξεσουάρ που φοριούνται).

Υποχώρηση, αντιθέτως, των πωλήσεων κατέγραψαν κατά το τέταρτο τρίμηνο οι κατηγορίες των φωτογραφικών ειδών (5,7%). Υπήρξε, ωστόσο, ισχυρή στροφή προς τις premium επιλογές, ως προς τις mirrorless κάμερες, που οδήγησε σε σημαντική αύξηση τιμής.

Πτώση πωλήσεων και των μεγάλων οικιακών συσκευών (3,2%), των προϊόντων πληροφορικής (υπολογιστές, οθόνες κ.λπ.) με μείωση τζίρου κατά 4,4% και των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων (μείωση 6,5%).

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα πληροφορικής, η GfK Temax σημειώνει ότι η μεγάλη πτώση του πρώτου εξαμήνου του 2016 επιβραδύνθηκε λόγω των προσφορών σε φορητούς υπολογιστές στο πλαίσιο της «Black Friday». Στις μεγάλες οικιακές συσκευές καταγράφεται πτώση των πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016.

Στο σύνολο του 2016, πάντως, οι μεγάλες οικιακές συσκευές είναι η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (3,1%), ακολουθούν οι τηλεπικοινωνίες (2,9%) και οι μικρές οικιακές συσκευές (2,8%).