Mεγάλη Προσφορά Nitecore!
Photo Specials

ΕΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΟΡΑΜΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟ ΡΕΚΟΡ GUINNESS!

Ένας δημιουργός και μια ιστορία που αξίζει να γνωρίσετε!

Ο Κύπριος Δημήτριος Μηνά αγαπά με πάθος τη φωτογραφία – και επέλεξε να την υπηρετήσει με ένα πολύ ξεχωριστό τρόπο!

Κατάγεται από την Λάρνακα και έκανε σπουδές ήχου και εικόνας στη Θεσσαλονίκη. Μετά την ολοκλήρωσή τους και αφού δούλεψε μερικά χρόνια στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επιστρέφοντας στην γενέτειρά του την Κύπρο, διαπίστωσε ότι τη μεγαλύτερη ζήτηση είχαν οι φωτογράφοι γάμου. Ήταν όμως σίγουρος ότι δεν μπορούσε να υπηρετήσει αυτό το είδος φωτογραφίας.

«Ο φωτογράφος πρέπει να είναι μέσα στις φωτογραφίες του, να τις ζει. Η φωτογραφία δεν είναι απλά μια όμορφη στιγμή, είναι η  ματιά και η άποψη του φωτογράφου για ό,τι διαδραματίζεται, και διαλέγει αυτός πώς θέλει να το αποτυπώσει» τονίζει ο ίδιος, στα πλαίσιας μιας συνέντευξής του στην Μαριάννα Νικολάου (Μικροπράγματα).

Έτσι, ξεκίνησε να φτιάχνει τις φωτογραφικές του μηχανές ο ίδιος, με αφετηρία μια κάμερα μεγάλου φορμά, και εστιάζοντας στην τεχνική της αμβροτυπίας που θεωρείται από τις πρώτες τεχνικές φωτογραφίας στον κόσμο και έχει ανακαλυφθεί το 1851. Αμβροτυπία είναι το αρνητικό μιας υγρής πλάκας με υπόστρωμα από ύφασμα ή βερνίκι.

«Η αληθινή φωτογραφία δεν έχει σχέση με τον εξοπλισμό, και έτσι αποφάσισα να φτιάξω την φωτογραφική μου μηχανή εγώ. Χωρίς τεχνολογία, ψηφιακή επεξεργασία, αν εγώ έχω καλό αποτέλεσμα, δεν μπορεί κανείς να πει ότι είναι λόγω της ακριβής φωτογραφικής μου μηχανής. Ξεκίνησα από το μηδέν, με δέκα κομματια ξύλο, και ένα φακό του 1940» τονίζει στα πλαίσια της παραπάνω συνέντευξης.

Μελετώντας την τέχνη της αμβροτυπίας, κατέληξε στην προσωπική του συνταγή. Η διαδικασία υλοποίησής της διαρκεί περίπου μια ώρα.

Η τεχνική του

Ενώνοντας τους χημικούς συνδυασμούς του με το κολλόδιο, καλύπτει την επιφάνεια του γυαλιού, δημιουργώντας την πρώτη επίστρωση. Ακολούθως, μπαίνει στο σκοτεινό θάλαμο, όπου βάζει το γυαλί σε υγρό ασήμι, δημιουργώντας μια φωτοευαίσθητη επιφάνεια. Στη συνέχεια, το βάζει μέσα σε ένα ξύλινο φάκελο, μέρος της κάμερας, το οποίο είναι φωτοστεγανό. Φωτογραφίζει και  ξαναμπαίνει στο σκοτεινό θάλαμο, όπου χρησιμοποιώντας οξύ, κάνει το ασήμι να αντιδράσει, μαυρίζοντας τα σημεία που χτυπήθηκαν από το φως, και αφήνοντας λευκά τα υπόλοιπα, δημιουργώντας ένα αρνητικό αποτέλεσμα.

Στη συνέχεια, σταματά το οξύ από το να αντιδρά με το ασήμι και προσθέτει το τελευταίο χημικό το οποίο αφαιρεί οποιοδήποτε σωματίδιο ασημιού δεν χρησιμοποιήθηκε. Τέλος, το βερνικώνει από τη μια πλευρά και το ‘ασφαλτώνει’ από την άλλη δημιουργώντας ένα μαύρο φόντο που θα έρχεται σε αντίθεση με το ασήμι, διαγράφοντας τη φωτογραφία. Το φόντο κάνει τις περιοχές του αρνητικού που δεν υπήρχε ασήμι να μαυρίζουν, ενώ εκεί όπου υπήρχε ασήμι δημιουργούνται ανοιχτόχρωμοι τόνοι.

«Πρόκειται για μια πολύ προσωπική διαδικασία καθώς το αποτέλεσμα που δημιουργείται δεν μπορεί να αντιγραφεί ή να υποστεί επεξεργασία. Επέλεξα αυτή την τεχνική γιατί είναι το πιο αληθινό είδος φωτογραφίας και το διακρίνει η διαχρονικότητα, καθώς τα έργα αυτά ζουν για πάντα».

Στοχεύοντας το ρεκόρ Guinness

Ο νέος του στόχος είναι  είναι να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη δυνατή κάμερα αμβροτυπίας, ώστε να μπορεί να παράγει τις δικές του υλοποιήσεις, χωρίς τον περιορισμό του μεγέθους. Αυτή η προσπάθεια θα σταλεί στο Guinness World Records.

Mιλώντας σχετικά στον Αnt1 Kύπρου τόνισε:

“Ξεκίνησα και κτίζω την πιο μεγάλη λειτουργική φωτογραφική μηχανή με αμβροτυπίες στον κόσμο. Η κάμερα θα φωτογραφίζει αμβροτυπία μέχρι 2 επί 1,20, κάτι το οποίο, θα ειναι πρωτοπόρο στον χώρο της αμβροτυπίας αφού, δεν υπάρχει τέτοιας εμβέλειας κάμερα. Εγώ θέλω να κάνω μια φωτογραφική μηχανή για να μπορώ να κάνω τα πάντα. Ήταν πάντα το όνειρο μου να φτιάξω κάτι τεράστιο, γιατί αυτή η φωτογραφική μηχανή θα αποτυπώνει τον άνθρωπο ακριβώς όπως είναι στην πραγματικότητα – το αντίγραφό του.”

Έχει τις θερμότερες ευχές μου για να επιτύχει το στόχο του!

Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Frederik Löwer


Θέλεις να μαθαίνεις τα πάντα για τη φωτογραφία;




Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο