Ενδιαφέρουν

ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΠΕΡΙΤΤΟΙ;

Μια πρωτοβουλία της Gucci θέτει εμφατικά το παραπάνω ερώτημα!

Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε τα πάνω κάτω και στην φωτογράφιση μόδας. Ύστερα από ορισμένες πραγματικά ευφάνταστες ιδέες (όπως αυτή της φωτογράφισης μέσω διαδικτύου που υλοποίησε ο Nick Fancher) ο οίκος Gucci σκέφτηκε να προτείνει μια διαφορετική και πολύ πιο ανησυχητική για τους φωτογράφους λύση, ως προς την υλοποίηση της καμπάνιας του για το χειμώνα 2020-2021: αποφάσισε να τους καταργήσει!

Σταχυλογούμε τα σημαντικότερα στοιχεία της είδησης αυτής, όπως παρουσιάστηκε μέσα από πρόσφατο (21/5/20) σχετικό άρθρο του Petapixel, που θέτει ενδιαφέροντα ερωτήματα και τελικά αφήνει, στον επίλογο του, ένα παράθυρο αισιοδοξίας, έστω και με τη βοήθεια μιας μικρής δόσης …συνωμοσιολογίας!


Αναρωτιέστε ποιος είναι ο φωτογράφος της νέας διαφημιστικής εκστρατείας της Gucci; Θα ακουστεί παράλογο, αλλά …δεν υπάρχει! Ακριβώς! Στις λήψεις δεν συνέδραμε ούτε φωτογράφος, ούτε μακιγιέρ, ούτε κομμωτής, ούτε κάποιος στυλίστας ή βοηθός. Τα μοντέλα που συμμετείχαν, έλαβαν ένα δέμα με ρούχα και φωτογραφήθηκαν μόνα τους! Με selfies!

Θα σκεφτείτε: “αποκλείεται το αποτέλεσμα να είναι καλό”, σωστά; Και όμως! Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, ακόμα και για επαγγελματικό επίπεδο. Οι φωτογραφίες χαρακτηρίζονται από σωστή σύνθεση, έχουν στιλ, και αποπνέουν δυναμισμό και φρεσκάδα. Επίσης, ξεχωρίζουν για τη στιλιστική συνέπειά τους, καθώς διέπονται από ομοειδή φιλοσοφία όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και σε σχέση με προηγούμενες καμπάνιες της εταιρίας.

Η σχετική ιδέα πιστώνεται στον Αrt Director Christopher Simmonds, ο οποίος συντόνισε τις λήψεις και επιμελήθηκε την καμπάνια, σε συνεργασία με τον Creative Director Alessandro Michele. Είτε σας αρέσει το τελικό αποτέλεσμα, είτε όχι, οι φωτογραφίες σίγουρα αξίζουν της προσοχής σας: καθορίζουν την αμέσως προσεχή εικόνα ενός παγκόσμια αναγνωρίσιμου κολοσσού της μόδας – πρόκειται για μια δουλειά η οποία, ως τώρα, συνήθως ανατίθετο σε κορυφαίους φωτογράφους του χώρου.

Όπως και να έχει, το φετινό concept αποτελεί μια τολμηρή κίνηση!

Ακόμα και αν την επόμενη καμπάνια της Gucci, την αναλάβουν επαγγελματίες, δημιουργείται, πλέον, ένα προηγούμενο, καθώς οι φωτογράφοι καθίστανται αναλώσιμοι/περιττοί (dispensable) ακόμη και όταν πρόκειται για μεγάλα διαφημιστικά projects. Μπορεί, το φετινό παράδειγμα της καμπάνιας της Gucci, να αποτελέσει αρχή αρνητικών εξελίξεων στο φωτογραφικό χώρο; Μπορεί να αντικατασταθεί η δουλειά ενός επαγγελματία, με selfies ή ακόμα και με λήψεις μηχανικά (διάβαζε: ρομποτικά) εκτελεσμένες από αλγόριθμους; Τι πιστεύετε εσείς;

Τελειώνοντας, υπάρχει και κάτι άλλο που πρέπει να ληφθεί υπόψιν: είμαστε απολύτως σίγουροι ότι αυτές οι τέλειες φωτογραφίες της Gucci δεν έχουν ληφθεί από έναν επαγγελματία φωτογράφο; Υπάρχουν ένα σωρό λόγοι (σ.σ.: λ.χ. να επινοήθηκε αυτό το διαφημιστικό τρικ για εντυπωσιασμό) προκειμένου να παρουσιαστούν οι εικόνες ως δείγμα επινοητικής δημιουργικότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας…

  • Φωτό στην κορυφή της σελίδας (…χωρίς τις κόκκινες γραμμές!): Wendy Wei
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.