Ενδιαφέρουν

Ο “ΚΑΝΟΝΑΣ” ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

Συχνά οι κινηματογραφικές ταινίες χρησιμοποιούν συγκεκριμένους τόνους χρωμάτων για να καθοδηγήσουν το βλέμμα των θεατών στους πρωταγωνιστές ή/και στη δράση των σκηνών τους: δείτε χαρακτηριστικά παραδείγματα!

Το χρώμα, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στη σύνθεση μιας εικόνας. Πολλές φορές διαμορφώνει την ψυχολογία και τις ενδόμυχες σκέψεις των ηρώων η οποία αντανακλά μετέπειτα στις αντιδράσεις των θεατών!

Ένας φωτογράφος μπορεί να διδαχθεί πολλά από τη μελέτη της σύνθεσης και του τρόπου χρήσης των χρωμάτων στις κινηματογραφικές ταινίες.

Ορίστε μερικά στιγμιότυπα από γνωστές χολιγουντιανές ταινίες και τα επιλεγμένα χρώματα που χρησιμοποιούν:

Amelie (2001)

Drive (2011)

The Fall (2006)

It (2017)

Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμη και στις ασπρόμαυρες ταινίες ισχύει ο παραπάνω κανόνας:

Κλείνουμε το άρθρο παρουσιάζοντας το παρακάτω video, στο οποίο ο σκηνοθέτης Sareesh Sudhakaran, εξηγεί πως υπάρχουν εξαιρετικές ταινίες που περιορίζονται στη χρήση δύο μόνο χρωμάτων (αντί τριών ή τεσσάρων) για να πουν την ιστορία τους:

  • Φωτό άρθρου: Απόσπασμα από την ταινία It (2017)
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.