Photo Specials

TI KANΩ ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΩ ΜΕ ΛΙΓΑ (Ή ΚΑΘΟΛΟΥ!) ΧΡΗΜΑΤΑ;

Μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις για να ένα θέμα που πραγματικά καίει!

Πώς αποτιμάται γενικά η δουλειά του φωτογράφου και οι υπηρεσίες που παρέχει; “Όχι ικανοποιητικά” είναι η προφανής απάντηση στην Ελλάδα των αλλεπάλληλων κρίσεων των τελευταίων ετών. Το πρόβλημα, ωστόσο, προφανώς δεν είναι αποκλειστικά εγχώριο: απασχολεί τους δημιουργούς σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Στο άρθρο που ακολουθεί θα δούμε μερικές προτάσεις για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί!

Θα παρουσιάσουμε συγκεκριμένα τις απόψεις του Josh Enobakhare ενός επιτυχημένου δημιουργού, που εδρεύει στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στις δραστηριότητες που αναλαμβάνει, είναι και η παραγωγή μουσικών βίντεο: χρεώνει δεκάδες χιλιάδες δολάρια για κάθε δουλειά του, γεγονός που αρκεί για να πιστοποιήσει πως πρόκειται για ένα επαγγελματία που γνωρίζει να πλασάρει σωστά και τον εαυτό του και τις υπηρεσίες του.

Παρόλα αυτά έρχεται (και αυτός) συχνά αντιμέτωπος με το πρόβλημα της εισαγωγής, το οποίο μάλιστα διογκώνεται όταν οι δυνητικοί πελάτες είναι φίλοι ή συγγενείς του. Τα πρόσωπα αυτής της κατηγορίας, όπως γνωρίζουν καλά και οι Έλληνες επαγγελματίες (ανεξαρτήτως δουλειάς μάλιστα) …αγνοούν τις τυποποιημένες αμοιβές και αναμένουν/απαιτούν ειδική μεταχείριση.

Πώς να διαχειριστείτε λοιπόν αυτές τις δύσκολες καταστάσεις; Διαβάστε τις συμβουλές του:

  • Μην παίρνετε ποτέ προσωπικά τη συζήτηση με κάθε μεμονωμένο πελάτη
  • Αναρτήστε τις τιμές σας στον ιστότοπό σας, προκειμένου να είναι προκαταβολικά γνωστές
  • Μην αποφεύγετε το χρηματικό πρόβλημα – συζητήστε το διεξοδικά, με κάθε δυνητικό πελάτη, μέχρι να πειστείτε πραγματικά για το αν είναι ή όχι ικανός να πληρώσει όσα ζητάτε 
  • Θέστε το θέμα της αμοιβής σας στα αρχικά στάδια της συζήτησης, αντί να σπαταλάτε χρόνο μιλώντας για λεπτομέρειες της δουλειάς, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν αφού (και εφόσον) επέλθει η συμφωνία.
  • Να είστε άμεσοι και ξεκάθαροι στα λεγόμενά σας
  • Εξηγείστε, με υπομονή και στέρεα επιχειρήματα, γιατί η τιμή που ζητάτε είναι αυτή που είναι
  • Μην χάνετε την ψυχραιμία σας σε καμία περίπτωση

Στα 200 δευτερόλεπτα που διαρκεί τα video που ακολουθεί, ο Enobakhare αναλύει διεξοδικότερα τα παραπάνω σημεία.

Δείτε το και …καλές δουλειές!

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.